اجتماعی

ارسال لایحه ساماندهی حریم تهران به مرکز پژوهش مجلس/بیشتر تعارضات به حریم درکدام محدوده است؟

مدیرکل حریم شهر تهران با اشاره به اینکه بیشتر تعارضات و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر تهران در جنوب و جنوب غرب تهران است از ارسال لایحه ساماندهی حریم تهران به مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.

به گزارش باراناخبر، علی اکبر فسایی در حاشیه بازدید شهردار تهران از زیر مجموعه های معاونت شهرسازی و معماری گفت: وسعت حریم شهر تهران ۱۳۲۷ کیلومتر است که بیشتر تعارضات در حریم در جنوب و جنوب غرب تهران به ویژه در محدوده های شهر قدس و اسلام شهر اتفاق می افتد.

وی افزود: مشکلی که در حریم در جنوب و جنوب غرب تهران و در ارتباط با شهرهای اقماری به ویژه در مواجهه با شهر قدس داریم، این است که به عنوان مثال این شهر اقماری حریم مشخص دارد، اما تهران به عنوان شهر مادر حریم ندارد.

مدیرکل حریم شهر تهران با اشاره با اقدامات انجام شده در حوزه حریم در سنوات گذشته ادامه داد: در سنوات گذشته شهردار وقت طی ارسال نامه ای به هیات دولت درخواست کرد تا با همکاری دولت مشکلات حریم پایتخت حل شود.

وی بیان کرد: موضوعات حریم شهر تهران را از طریق قوه قضائیه، هیات دولت و مجلس پیگیری می کنیم. در حال حاضر لایحه ساماندهی حریم توسط کمیسیون های تخصصی مجلس بررسی شده و برای ارزیابی به مرکز پژوهش های مجلس ارسال شده است.

اطلاعات اداره حریم شهر تهران در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد 

فسایی یادآور شد: در حال حاضر مقرر شده تا اطلاعات اداره حریم شهر تهران تا اطلاع ثانوی در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد.

مانیتورینگ حریم شهر تهران برای حل مشکلات ساخت و ساز غیر مجاز

وی با اشاره به مانیتورینگ حریم شهر تهران تاکید کرد: برای حل مشکلات ساخت و ساز غیر مجاز در حریم، مکاتباتی با سازمان جهاد کشاورزی استان تهران داشته ایم تا در صورت مشاهده تخلف موارد را به شهرداری تهران جهت بررسی و تخریب اطلاع دهند. این در شرایطی است که در ۷ ماه گذشته بیشترین تخریب ها در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم توسط شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرکل حریم شهر تهران در ادامه گفت: نقشه های هوایی از حریم شهر تهران و سامانه ای که برای رصد حریم وجود دارد نیز ارتفاع بیش از یک متر را در این محدوده با آلارم دادن نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری تهران به این سامانه دسترسی دارد، افزود: اما با توجه به ردیف بودجه ای که در این زمینه در اداره کل حریم داریم، در شهرداری تهران نیز می توان این سامانه را ایجاد کرد.

فسایی با اشاره به مشکلات شهرداری تهران با شهر اقماری قیام دشت در منطقه ۱۵ ادامه داد: به رغم اینکه شهر قیام دشت در حریم منطقه ۱۵ قرار دارد؛ این محدوده در زمان شهردار اول دوره اصلاحات از تهران جدا شد و حریمی برای این شهر اقماری در محدوده جاده امام رضا (ع) و شهرک خاوران در نظر گرفته شد که با حریم شهر تهران در تعارض است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی بیان کرد: این در حالی است که هنوز قیام دشت خدمات آتش نشانی خود را از شهرداری تهران دریافت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا