عمومی

شهرداری تبریز در حوزه کتاب اقدامات خوبی انجام داده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، شهرام خدایی در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز گفت: اقدامات اعضای شورای شهر و شهردار محترم نشان از دغدغه فرهنگی این عزیزان دارد.

وی گفت: “دلیل اصلی این امر شیوع بیماری بیماری کرونا قلب است.”

مدیر کل کتابخانه از استاندار استان اظهار داشت: ما همیشه سعی در افزایش حوزه های فرهنگی داشتیم اما متاسفانه مناطق فرهنگی در ذهن مردم مهم نیست و در این زمان ها بیشتر دیده می شود. حوزه کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خدا تأکید کرد که هر سال انتظار تعداد کتابخانه ها را دارم خوردن وی گفت: “سرانه دولت برای افزایش کتابخانه کافی نبود و پروژه های ما کند بود.” به همین منظور از خیرین شهرستان کمک گرفتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 115 کتابخانه نهادی در استان وجود دارد که 33 کتابخانه مشترک به طور مشترک بین نهاد کتابخانه و ادارات مختلف اداره می شود.

مدیر کل کتابخانه از این استان با تعداد کتاب های ارائه شده به مشتریان ، 3 میلیون جلد را تخمین زده و گفته است: عضویت در کتابخانه های عمومی رایگان است. امروز ما 120،000 عضو در کتابخانه های عمومی داریم.

خداوند فرمود که در سال 1988 ، یک چشم انداز 20 ساله برای کتابخانه وجود دارد از استان تدوین و اعلام شده است: امروز برای هر 100 نفر 2 و نیم متر فضا داریم و در پایان برنامه برای هر 100 نفر باید به 8 متر فضا برسیم.

وی اظهار داشت که شهرداری تبریز اقدامات خوبی در زمینه کتاب و کتابخوانی انجام داده است سنگین وزن تخصص و فضای موجود اگر تغییراتی ایجاد کنیم ، خدمات بهتری در مشتری خواهیم دید.

مدیر کل کتابخانه از این استان با تأکید بر لزوم ارتقا کتابخانه های عمومی مطابق با استانداردهای بین المللی گفت: طبق این استانداردها ، ما سعی کردیم بخش کودکان را در تعدادی از کتابخانه ها بگنجانیم. از توسعه عمومی

خداوند از شهرداری خواست كه كتابخانه را گسترش دهد از شهر گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی و رئیس محترم تبریز در تجهیز و راه اندازی کتابخانه قره چامانی پشتیبانی قابل توجهی داشتند. شهرداری در منطقه مارالان زمینی را به یکی از خیریه ها (پروفسور سعادتجو) که با حفظ مالکیت شهرداری در حال ساخت کتابخانه است ، داده است. بزرگترین خیریه فرهنگی کشور آقای قره چمنی است که مورد تقدیر وزیر نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز در تبریز می توان فرهنگ جذب دوستداران شهر برای ساخت کتابخانه را گسترش داد.

خدایی متشکرم وی به شهرداران منطقه 1 و 10 گفت: “برخی از شهرداران منطقه در زمینه کتاب از ما حمایت خوبی کرده اند. از سایت بازآفرینی شهری ، دو کتابخانه محله مالازینال و گورستان ستارخان در دست ساخت است.

مدیر کل کتابخانه از استاندار استان گفت: ما آماده ایم ضمن حفظ مالكیت شهرداری ، كتابخانه های شهرداری را به عنوان یك وسیله عملیاتی تحویل بگیریم و به سمت استاندارد سازی پیش برویم كه براساس آن در مرحله اول 5 كتابخانه درخواست كردیم.

دکمه بازگشت به بالا