اقتصادی

شرایط وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی

باراناخبر/گلستان مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از اعطای 200 میلیون دلار تسهیلات برای نوسازی و نوسازی مسکن روستایی خبر داد.

همه ساله به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله خانه های روستایی مستحکم در استان گلستان به بهره برداری می رسد که در همین راستا امروز 86 هزار و 100 واحد مسکونی مقاوم روستایی استان گلستان به صورت متمرکز افتتاح و به بهره برداری رسید. مسیر. راه در روستای نودیجه گرگان.

سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان روز پنجشنبه 17 آذرماه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: میانگین نوسازی بافت های مستهلک در استان گلستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و سه درصد است. بالاتر از میانگین کشوری».

وی با بیان اینکه تاکنون با همت مردم بیش از 86 هزار واحد مسکونی در استان گلستان نوسازی شده است، بالغ بر 10 هزار واحد مسکونی در شهرستان گرگان نوسازی شده است و دولت 200 میلیون دلار تسهیلات بلاعوض با کارمزد در نظر گرفته است. در این طرح 5 درصد با بازپرداخت 20 ساله و ضمانت زنجیره ای به مردم عرضه می شود و دولت 13 درصد سود وام مسکن روستایی را پرداخت می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: از 228 هزار واحد مسکونی روستایی در 933 روستای بالای 20 خانوار در استان گلستان، 53 درصد مسکن روستایی نوسازی و نوسازی شده است.

حسینی در ادامه از اختصاص 1000 میلیارد ریال برای محرومیت زدایی در روستاهای گلستان خبر داد و تاکید کرد: با حمایت ویژه دولت و نمایندگان شورای اسلامی و با هدف محرومیت زدایی، عمران و آبادانی روستاها 1000 میلیارد ریال اعتبار ریال. محرومیت زدایی در مناطق روستایی استان مصوب شده است که در آینده نزدیک تخصیص خواهد یافت.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در شورای اسلامی نیز گفت: نهضت ساخت و ساز مسکن در استان گلستان آغاز شده و از اراضی دولتی برای برنامه ریزی ساخت مسکن برای حل مشکل مسکن آنلاین استفاده می شود. جوانان.”

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جوانان تامین مسکن و ایجاد اشتغال است و دولت و شورای اسلامی در تلاش هستند تا با اقدامات انجام شده در این زمینه امید به زندگی جوانان روستا را افزایش دهند. ضمن اینکه فرصت های شغلی را برای آنها فراهم می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا