عمومی

سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمدرضا شاملو شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح خانه روستایی در اردبیل اظهار داشت: بنیاد مسکن با رویکرد عمران و آبادانی روستاها سعی کرده است ابتدا مسکن مناسب و مطمئن را برای روستاییان فراهم کند. در اولویت قرار دارد و در این زمینه طرح بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در 2 طرح قبلی بیش از 2 میلیون واحد مسکونی در قالب این طرح نوسازی و نوسازی شده است و قطعا در برنامه هفتم توسعه این رویکرد بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن گفت: با نوسازی و نوسازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی، پیش بینی می کنیم در پنج سال آینده شاهد خانه های ایمن و پایدار در تمام روستاهای کشور باشیم به طوری که هیچ خانه ای وجود نداشته باشد. مشکلات ویژه در برابر زلزله و سایر بلایا».

شاملو افزود: در دولت سیزدهم پرداخت تسهیلات برای نوسازی واحدهای روستایی به 200 میلیون دلار افزایش یافته و دولت در تلاش است تا با کمک بانک ها این تسهیلات را پرداخت کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: 13 درصد سود این شی توسط دولت پرداخت شد در حالی که متقاضیان تنها 4 درصد سود شی را نگه می دارند.

شاملو افزود: با اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی امیدواریم اهداف پیش بینی شده در این حوزه محقق شود تا از مهاجرت های غیرمجاز از روستاها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی پایدار و تحقق طرح هادی با ایجاد فرصت اشتغال در روستاها از مهاجرت ها جلوگیری شود و شاهد ماندگاری روستائیان در واحدهای مسکونی خود باشیم.

معاون ساخت و ساز بنیاد مسکن ادامه داد: سیاست دولت سیزدهم حمایت و حمایت از روستاها به عنوان قطب تولید و توسعه است و بنیاد مسکن در تلاش است با طرح های مختلف به این پایداری کمک کند و ساخت و ساز را ادامه دهد. و توسعه روستا به عنوان یک برنامه تعریف شده.

دکمه بازگشت به بالا