اقتصادی

اگر می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم باید مسکن بسازیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر بخواهیم تورم را کنترل کنیم باید مسکن بسازیم. زیرا مسکن بیشترین وزن را در تورم دارد.

به گزارش باراناخبر، هادی عباسی – معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان مراسم افتتاحیه ساخت 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن وی بیان کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن تحکیم بنیان خانواده بر اساس دیدگاه امام (ره) است که فرمودند فقر بدون تامین مسکن ریشه کن نمی شود.

وی افزود: ساخت و ساز مسکن همه شاخص های کلان اقتصادی را بهبود می بخشد. اگر در دولت قبل رشد اقتصادی صفر بود به این دلیل است که ساخت و ساز مسکن متوقف شده است. اگر می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم، باید مسکن بسازیم. زیرا مسکن بیشترین وزن را در تورم دارد.

عباسی گفت: در پروژه های مسکونی هر چه تراکم را کاهش دادیم سریعتر به نتیجه رسیدیم. این استراتژی توجه ویژه ای به شهرهای کوچک، روستاها، شهرهای جدید و بافت های قدیمی دارد. در مورد تسهیلات هم بانک مسکن پای کار آمده و امیدواریم سایر بانک ها هم بپیوندند.

تعهد ساخت 600 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

در ادامه این برنامه اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنیاد مسکن پیگیر ساخت 103 هزار واحد مسکونی است که تعدادی از آنها در هفته دولت به بهره برداری رسیده است. موضوع وارد بحث مسکن روستایی شد که خوشبختانه پرداخت وام 200 میلیون دلاری به تازگی محقق شده است.

وی افزود: جدای از 103 هزار واحد ذکر شده، 190 هزار واحد نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف کشور در حال ساخت است. بنیاد موظف است 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن را در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها بسازد که امیدواریم 410 هزار واحد را از آن شروع کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا