اقتصادی

«دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» – باراناخبر

کتاب «دستکاری در رسانه های اجتماعی» نوشته محققان دانشگاه آکسفورد با ترجمه عباس رضایی ثمارین (روزنامه نگار) و رسول صفر آهنگ (پژوهشگر علوم سیاسی) منتشر شده است.

به گزارش باراناخبر، این کتاب در 366 صفحه با شمارگان 300 نسخه و قیمت 75 هزار دلار منتشر شده است.

در معرفی ناشر کتاب «دستکاری رسانه های اجتماعی» آمده است: به استفاده از فرآیندهای خودکار و حساب های جعلی می پردازد.

در این پروژه محققان کشورهای مختلف روند دستکاری رسانه های اجتماعی را در 9 کشور مختلف بررسی کرده اند و برای هر کشور مقالات جداگانه ای نوشته اند. در هر یک از این مقالات، فضای کلی شبکه های اجتماعی، گروه های فعال و ذینفع، جریان های دروغین و در نهایت تأثیر این جریان ها بر رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشورهای هدف به دقت بررسی شده است.

روسیه، اوکراین، کانادا، لهستان، تایوان، برزیل، آلمان، آمریکا و چین کشورهایی هستند که در این کتاب با رصد فضای شبکه های اجتماعی و بررسی رویدادهای خاص سیاسی و اجتماعی، به بررسی روند «تبلیغات محاسباتی» می پردازد. تبلیغات رایانه ای اصطلاحی است که در این کتاب برای دستکاری افکار عمومی در اینترنت و شبکه های اجتماعی به کار می رود. این نوع تبلیغات به استفاده از الگوریتم‌ها، فرآیندهای خودکار و عوامل انسانی برای مدیریت فضای کلی رسانه‌های اجتماعی یا انتشار اطلاعات گمراه‌کننده از طریق این پلتفرم‌ها اشاره دارد. به عنوان بخشی از این فرآیند، از نرم افزارهای خودکار مانند روبات ها برای دستکاری افکار عمومی در انواع پلتفرم ها و شبکه های اینترنت استفاده می شود. این نرم افزار با درگیر شدن در چت های آنلاین یا پاسخ به سایر کاربران، در واقع رفتار کاربران واقعی را تقلید می کند. به این ترتیب از آنها در رسانه های اجتماعی برای تقویت یا سرکوب پیام های سیاسی خاص استفاده می شود.

این کتاب که یکی از مهم‌ترین کتاب‌های حوزه مطالعات رسانه‌های اجتماعی در جهان است، به روند مداخله قدرت‌های داخلی و خارجی از طریق تبلیغات رایانه‌ای در رویدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات 2016 آمریکا، انقلاب آمریکا می‌پردازد. مسابقه آواز یوروویژن اوکراین. ، پرونده فساد بزرگ دولتی در برزیل “فساد کارواش” و چندین پرونده دیگر بررسی شده است.

ساموئل سی وولی و فیلیپ ان. هاوارد، نویسندگان مشترک دستکاری رسانه های اجتماعی، از محققان برجسته در زمینه مطالعات اینترنتی و هوش مصنوعی هستند که قبلاً مقالات و کتاب های متعددی در این زمینه منتشر کرده اند. مترجمان این کتاب عباس رضایی ثمرین روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه و رسول صفر آهنگ پژوهشگر علوم سیاسی هستند. رضایی ثمارین پیش از این دو کتاب «چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» و «ارتباط با بحران در شبکه های اجتماعی» را ترجمه کرده است که توسط انتشارات سنه منتشر شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا