علمی و پزشکی

سود سالانه هزار میلیاردی مافیای «غربالگری‌» در کشور / قانون جوانی جمعیت، سد راه سودجویان

رئیس اداره جوانان جمعیت وزارت بهداشت گفت: به نظر می رسد مافیای غربالگری بدون نشانه های علمی در ایران که سالانه بیش از 1000 میلیارد دلار درآمد دارند، قصد دارند به بهانه سلامت باروری، سقط جنین های بی گناه را در ایران ادامه دهند. . و به کاهش زاد و ولد معلولان ادامه می دهند و چون قانون جوانان را مانعی بر سر راه خود می بینند، با ترس به آن حمله می کنند.

به گزارش باراناخبر، دکتر صابر جباری فاروجی در رابطه با مطلبی که در یکی از روزنامه ها با عنوان «با حذف غربالگری جنین فقط به فکر رشد جمعیت باشید، با افزایش تعداد معلولان محدود چگونه هزینه های نگهداری افزایش می یابد؟ «گاهی قانون مترقی و هوشمندانه حمایت از خانواده و جوانان جمعیت به بهانه ترویج حذف غربالگری جنین که مراحل غربالگری قبل و بعد از تصویب و ابلاغ این قانون را با هم مقایسه می کند، ناجوانمردانه مورد حمله قرار می گیرد.

رئیس اداره جوانان وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه قبل از ابلاغ قانون جدید، مراحل غربالگری توسط افراد غیرمتخصص آغاز شده بود، افزود: در حال حاضر مراحل غربالگری تخصصی تر است و با متخصص زنان “

وی گفت: برخلاف روال رایج در دنیا در ایران، تقریباً همه مادران باردار حتی مادران جوان زیر 35 سال به بهانه واهی سندرم داون مجبور به معاینه بدون نشانه های علمی می شدند و الزامی که دارد. حذف شده است.

جباری در ادامه گفت: آمار مستند و محافظت شده ای وجود ندارد که غربالگری آمنیوسنتز باعث کاهش زاد و ولد معلولان در کشور شده باشد، اما برعکس، سقط جنین های ناشی از آمنیوسنتز تهاجمی افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از جنین ها سالم هستند. او گفت: “آنها قراضه هستند.” ذینفعان نباید با روح مادر و جنین های بی گناه بازی کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی همچنین گفت: در قانون جدید مبتنی بر سامانه جامع الکترونیکی، پوشش بیمه ای کاملتر و هزینه والدین بسیار کمتر شده است.

رئیس اداره جوانان وزارت بهداشت در پایان گفت: به نظر می رسد مافیای غربالگری در ایران که سالانه بیش از 1000 میلیارد دلار درآمد دارد، قصد دارد به بهانه سلامت باروری به سقط جنین های بی گناه در ایران ادامه دهد. و کاهش زاد و ولد: «افراد دارای معلولیت همچنان به این کار ادامه می دهند و چون قانون جوانان را مانعی بر سر راه خود می بینند، با ترس به آن حمله می کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا