عمومی

۲۰ سال فرصت داریم که جمعیت جوان کشور را حفظ کنیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مسجد الغدیر این شهر با بیان اینکه وارد بازاری از این دنیا شده ایم، اظهار داشت: وارد بازاری از این دنیا شده ایم. صبحبازاری که باید در آن تجارت کنیم، چیزهایی بخریم و از سرمایه خود برای چیزهایی که خریده ایم استفاده کنیم. صبح دنیا بازار خرید و فروش است، گفت: آنچه در این دنیا باید بخریم رضای خدا، بهشت ​​و زندگی جاودانه است، سرمایه ارزشمندی که برای این خرید باید عرضه کنیم تقوا، ایمان و کارهای نیک است با تقوا، ایمان و عمل صالح، رضای خدا، حیات جاوید و بهشت ​​را بخریم، واجبات، عمل صالح، ترک محرمات و ترک شبهات می تواند ما را در این معامله دنیوی موفق کند.

لزوم الگوگیری دختران و زنان از حضرت فاطمه (س)س)

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت:س)اعلام کرد: البته در این ایام سخنرانان درباره شخصیت او صحبت خواهند کرد، پیامبر اسلام از این امام تمجید کرده است، فرموده است که او روح و جان من است، فاطمه پاره تن من است، او مادر من است، پیامبر است و نه احترام اسلام به دختر احترام پدر به او است که او دختر نبود، احترام فرزند به مادرش بود، اینکه به استقبال او شتافته، دستش را ببوسد، او را به جایش بگذارد، انسان می کند. چنین چیزی در رابطه با مادرش در آیات تثیر، مباهله، مودت و… حضرت فاطمه (س)س) او در این فضایل حضور دارد و امام عصر(عج)بله) گفت که مادرم الگوی من است و از او پیروی می کنم، روایت امام عصر(عج) از حکومت، عبادت و اجرای عدالت.بله(برگرفته از سیره و روش، عبادت، حفظ مظلوم از ظالمان حضرت فاطمه)س) به طور کلی همه ما و همسران و دخترانمان در همه زمینه ها و فعالیت ها الگو هستیم ما ممتازیم حضرت فاطمه علیها السلام

نماینده ولی فکیهو در لرستان گفته است: وی علاوه بر حذف حق اجتماعی و سیاسی، صیانت از امامت و ولایت، همسری وفادار به فرمانده جبهه های جنگ امام علی (ع) است.آ) بودند، فعالیت های او متفاوت از داشتن همسرمدیریت خانواده، بچه داشتناو اگرچه در عرصه های مختلف فعالیت داشت، اما مادری خوب و ممتاز، همسری مهربان و محبوب حضرت علی بود.آ) در این برهه از زمان نیاز داریم که دختران و زنان ایران اسلامی و امت اسلامی این ویژگی ها را داشته باشند.

ما 20 سال فرصت داریم تا جمعیت جوان کشور را حفظ کنیم

حجت الاسلام شاهرخی در بخشی دیگر از سخنان خود بر تلاش برای افزایش جمعیت و مردم و جوانان برای کشور تاکید کرد و گفت: برای آینده ایران افزایش جمعیت و جمعیت جوان یک موضوع اساسی و اساسی است. آوردن و ممانعت از حرکت کشور به سمت سالمندی بر اقتدار ملی این مرز و بوم تأثیر مستقیم دارد، همه برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … باید بر اساس جمعیت جوان و رشد جمعیت تطبیق داده شود.

وی بیان کرد: ما 20 سال فرصت داریم تا این جمعیت جوان کشور را حفظ کنیم و جمعیت را افزایش ندهیم، اگر این 20 سال بگذرد و برنامه های رشد جمعیت محقق نشود کشور پیر و فرسوده و عواقب سنگینی خواهد داشت. . برای کشور.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: ازدواج در سن و زمان مناسب یکی از موارد واجب، لازم و ضروری برای رشد جمعیت است. آوردن و بازتولید نسل در این مرحله از نظام یکی از مسائل مهم و اساسی است، البته در مورد جمعیت جدید و افزایش جمعیت سوالات اساسی وجود دارد، چه چیزی باعث می شود جامعه بخواهد بچه کم داشته باشد؟ چرا مردان و زنان از بچه دار شدن اجتناب می کنند؟ فطرت انسان به کودکان علاقه مند است، چه عواملی باعث می شود زوج های جوان چنین دیدگاهی پیدا کنند؟ چرا سن ازدواج افزایش می یابد و فرزندان به دنبال آن می آیند؟ آوردن آیا آن را محدود می کند

مزایای خانواده و طرح حمایت از جوانان باید اطلاع رسانی شود

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: البته نمی توان به همه این پرسش ها پاسخ داد، این پرسش ها پاسخ های متفاوتی دارد و خردمندان و اهل اندیشه نیز پاسخ داده اند. آن ها هستنداما هنوز جای تحقیق و پاسخگویی عمیق به این سوالات وجود دارد و باید در اختیار تصمیم گیرندگان قرار گیرد، طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت اجرا شود، این طرح به تصویب شورای نگهبان رسید. در سال 1398، پدران، مادران و زوجین جوانان هنوز از جزئیات این طرح آگاه نیستند، دانستن جزییات این طرح باعث پشتکار و اصرار فراوان مدیران برای اجرای این طرح می شود، این طرح دارای 69 ماده و ده ها خاطرنشان می شود که اجرای آنها می تواند بسیار موثر و مفید باشد اغلب برای حفظ ثروت کشور که یک جمعیت جوان است.

وی گفت: در این طرح امداد وام الحسنه برای او بچه داشتنمناطق مسکونی و زمین، کاهش هزینه های ساخت و ساز برای خانواده های دارای سه تا پنج فرزند، تعیین تکلیف برای دانشگاه ها در رابطه با دانشجویان متاهل و … از همه می خواهم که این طرح را با دقت مطالعه کنند و برای آن Discover کافی را با هم مقایسه کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: تمامی دستگاه های فرهنگی و اقتصادی که 22 دستگاه هستند باید در رابطه با اجرای این قانون به وظایف خود عمل کنند. لازم به ذکر است مجریان با خانواده ها و خانواده ها و زوج های مشمول این طرح اقدام و همراهی می کنند و به مشاركت کنندگان در اجرای این طرح پاداش تعلق می گیرد. آمین آنها آن را معروف دریافت می کنند.

توجه به اشتغال و تولید یکی از مصادیق معروف آن است

حجت الاسلام شاهرخی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد که مقام معظم رهبری در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مسائل فرهنگی، علمی، اقتصادی و فرهنگی سه مولفه مهم در تقویت کشور به ویژه فرهنگ در سطح تاکید کردند. . از باورها و نظرات جامعه گفت: کشورها سرمایه گذاری زیادی برای اجرای باورها و عقایدی که می خواهند انجام می دهند، اینکه می بینید سرمایه های هنگفتی برای ماهواره، اینترنت، تلفن همراه و … خرج می شود، برای تاثیرگذاری بر عقاید و عقاید مردم است.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم تا برنامه های تثبیت، تبیین و ابلاغ افکار و عقاید داشته باشیم. صاحبان افکار باید بتوانند باورها، عقاید و ارزش‌های انسانی را به شیوه‌های مؤثر و قابل قبولی خلق و تبیین کنند. گاهی اتفاقات فرهنگی و تاثیرگذار در خفا بر اعتقادات و ارزش های اسلامی و انسانی تأثیر می گذارد، همه ما باید بر این موضوع نظارت داشته باشیم، کمیسیونی در استان تشکیل شده تا این کار را انجام دهد، امروز بالاترین مسئله حفظ نظام اسلامی است، هرکس تلاش کند در این زمینه تلاش کند. بدین ترتیب فرمان می دانیم که حفظ عزت و عزت ملت ایران از مصادیق شناخته شده است، بازگشت به اقتصاد، تولید و اشتغال، رفع بیکاری از مصادیق معروف، جهانی شدن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فناوری، ظهور عدالت. عدالت، عدم تبعیض و شایسته گرایی یکی از مصادیق معروف آن است.

دکمه بازگشت به بالا