علمی و پزشکی

ابتلای سالانه ده‌ها هزار نفر به کروناویروس‌های مرتبط با سارس در جنوب شرق آسیا

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Nature Communications نشان داد که سالانه حدود 66000 نفر در آسیای جنوب شرقی به کروناویروس های مرتبط با سارس مبتلا می شوند.

به گزارش باراناخبر، بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن امروز (چهارشنبه) منتشر شد، مشخص شد: سالانه حدود 66 هزار نفر در جنوب شرق آسیا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و نزدیک به 500 میلیون نفر در نزدیکی زیستگاه‌ها زندگی می‌کنند. جایی که خفاش ها زندگی می کنند ویروس های زیادی در آنها وجود دارد.

این بررسی می گوید: انتقال ویروس از خفاش ها به انسان ممکن است به طور قابل توجهی دست کم گرفته شده باشد و ارزیابی گونه های خفاش در این منطقه ممکن است به تلاش ها برای تعیین منشاء کووید-19 کمک کند.

کارشناسان بر روی 26 گونه خفاش متمرکز شدند که در منطقه ای به وسعت 5.1 میلیون کیلومتر مربع که از چین تا جنوب شرق و جنوب آسیا امتداد دارد، دارای ویروس کرونای مشابه SARS هستند. سپس داده هایی را در مورد سطح آنتی بادی در افرادی که با خفاش ها در تماس بودند ثبت کردند.

جنوب چین، شمال شرق میانمار، لائوس و شمال ویتنام به عنوان مناطقی با بیشترین تنوع گونه‌های خفاش‌هایی که دارای ویروس‌های کرونایی شبیه سارس هستند، شناسایی شدند.

به گزارش تایمز آو ایندیا، کارشناسان تخمین می زنند که سالانه به طور متوسط ​​66000 نفر در آسیای جنوب شرقی به این نوع ویروس کرونا مبتلا می شوند که نشان می دهد شیوع ویروس کرونای شبه سارس از خفاش ها به انسان در این منطقه رایج است. و اکثر موارد عفونت را نمی توان از طریق برنامه های نظارتی و مطالعات بالینی شناسایی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا