بین الملل

سرکنسول ایران در هرات: شهید سلیمانی متعلق به همه کشورهای اسلامی است

به گزارش تارنمای خبرگزاری آنلاین باراناخبر از افغانستان، «محمد صدیقی فر» سرکنسول ایران در هرات امروز (دوشنبه) در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کنسولگری هرات گفت: سرکنسول سلیمانی چهره ای فرامرزی است و باید الگویی در عرصه های مختلف زندگی بشر باشد.

با وجود اینکه شهید سلیمانی مختص ایران نیست، ادامه داد: شهید سلیمانی با حضور در کشورهای مختلف و با شرکت در همایش های مختلف کشورهای اسلامی و خنثی کردن توطئه ها و آشوب های غرب با ایجاد وحدت تلاش کرد ملت های مسلمان را متحد کند.

صدیقی فر با بیان اینکه تجربه 43 ساله ایران نشان داده است که آمریکا قابل اعتماد نیست و برای هیچ کشور اسلامی متاسف نخواهد شد، گفت: تجربه 20 ساله حضور آمریکا در افغانستان با فجایع بسیاری همراه بوده است و ایمان ثابت شد. .در تحولات این کشور.

این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: در تمام کشورهای اسلامی مصادیق زیادی مانند حاجی قاسمی وجود دارد که باید با الگوگیری از این افراد در جامعه، رفاه و معنویت را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

وی در پایان به تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت: اکنون که آمریکا پس از 20 سال از افغانستان خارج شده است، باید مراقب باشیم تا با مشارکت همه از فرصت یک افغانستان آباد، آباد و آزاد استفاده کنیم. اقوام و مذاهب».

حجت الاسلام احمدی از علمای برجسته شیعه در هرات با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ و بزرگترین ظالم است، گفت: متأسفانه در افغانستان با وجود اینکه گروه ها و شهروندان مختلف از دولت اول خواستند تا به ایالات متحده اعتماد کنید.” وگرنه متاسفانه دولت قبلی به این کشور وابسته شد و در نهایت آمریکا با یک تصمیم همه چیز را فراموش کرد.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی نه تنها نظامی بود، بلکه یک عارف بود که با عشق عمیق به خدا، استکبار ستیزی را به دست آورد و جان گرانقدر خود را فدای همه مسلمانان جهان کرد.

این عالم شیعه گفت: باید دانست که به زودی آمریکا همانگونه که با شرم از افغانستان بیرون رانده شدند از عراق، سوریه و غرب آسیا بیرون خواهد رفت و پرچم اسلام در جهان برافراشته خواهد شد و شاهد آن خواهیم بود. شکست نظام سرمایه داری

شرف الدین مخلیس، شهردار هرات و یکی از مقامات ارشد محلی این ولایت، بیرون راندن آمریکا از افغانستان را کار خدا خواند و گفت: غربی ها نباید افراد سرشناس کشورهای اسلامی را بکشند.

وی از کشورهای همسایه خواست تا طالبان را به رسمیت بشناسند زیرا امنیت در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/ ر



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا