فرهنگ و هنر

شهید سلیمانی با ایجاد محور مقاومت از تجزیه کشورهای منطقه جلوگیری کرد

اسقف آنتونیوس مالوف با اشاره به ناآرامی های اخیر تاکید کرد: ما در کلیسای ارتدکس می دانیم حق با کیست، آنها (صهیونیست ها با آمریکا) به نام آزادی این جنایات و ویرانی ها را انجام می دهند، اما نمی دانند که ایران نیست. سوریه. اما جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند، دولت و رهبری مقتدر به پیشرفت خود ادامه می دهد.

به گزارش باراناخبر، مهدی نیکخواهقومی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با حضور در کلیسای آگیون آکیندینون – کلیسای مرکزی منطقه آگیون انارگیرون واقع در غرب آتن با آنتونیوس مالوف اسقف این منطقه دیدار و گفتگو کرد. و ولادت با سعادت رسول توحید حضرت عیسی مسیح (ع) مبارک باد.

نیکخواه قمی به تشریح وضعیت هموطنان مسیحی در ایران و برگزاری این عید الهی توسط ارامنه ایران پرداخت.

اسقف آنتونیوس مالوف در سخنانی از ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه یاد کرد و گفت: امیدوارم با توانایی جمهوری اسلامی ایران به زودی نقش آفرینی بیشتری در عرصه جهانی داشته باشد.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر افزود: جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی، دولت و رهبری مقتدر خود به زودی از این بحران عبور کرده و به مسیر پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

اسقف آنتونیوس مالوف ادامه داد: ما در کلیسای ارتدکس می دانیم حق با کیست، آنها (صهیونیست ها با حمایت آمریکا) به نام آزادی دست به این جنایات و ویرانی ها می زنند. آنها با این شیرین کاری ها توانستند سوریه را نابود کنند. اما آنها نمی دانند که ایران سوریه نیست.

وی تاکید کرد: سناریوی آنها – صهیونیست ها – جدید نیست. در سوریه، فلسطین، عراق و یمن اجرا شده است اما در ایران موفق نخواهد شد و هر کشوری که آنها را همراهی کند کم کم از هم می پاشد.

شهید سلیمانی با ایجاد محور مقاومت از تجزیه کشورهای منطقه جلوگیری کرد

اسقف آنتونیو مالوف با اشاره به نزدیک شدن به سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: خداوند روح شهید ما شهید سلیمانی را شاد کند که در مقابل این دشمنان در منطقه ایستاد و از تجزیه کشورها جلوگیری کرد. منطقه و تغییر مرزهای آنها با ایجاد محور مقاومت.

وی با تاکید بر مطلب فوق افزود: بیخود نیست که فرهنگ و تمدن از منطقه خاورمیانه آغاز شد و همه ادیان الهی در این منطقه به جهانیان معرفی شدند. مسیح که امروز تولد او را جشن می گیریم، در بیت لحم متولد شد. صهیونیست ها به دنبال تخریب تمامی اماکن باستانی هستند تا اثری از این دین باقی نماند و سعی در تحریف حقایق مختلف دارند.

اسقف آنتونیوس مالوف خاطرنشان کرد: مطمئنم مردم ایران به شخصیت های مذهبی و بزرگان خود ایمان دارند و هرگز در دام توطئه دشمنان نمی افتند.

وی در پایان سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران با چنین فرهنگ و تمدنی، با چنین قدرتی و با چنین رهبری مقتدر در سطح جهانی مطرح است و نمی تواند نقش خود را نادیده بگیرد. دعای من با شما و ملت ایران خواهد بود و مطمئن باشید به زودی دروغ از بین خواهد رفت و حقیقت آشکار خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا