بین الملل

عمران خان از کشورهای اسلامی خواست علیه اسلام‌هراسی در اروپا متحد شوند

نخست وزیر پاکستان از کشورهای اسلامی می خواهد تا علیه اسلام هراسی در حال رشد در اروپا متحد شوند

به گزارش باراناخبر ، به نقل از خبرگزاری آناتولی ، این بیانیه در پیامی صادر شد که عمران خان نخست وزیر پاکستان خطاب به رهبران کشورهای اسلامی برای یک تلاش جمعی مشترک برای مقابله با پدیده رو به رشد اسلام هراسی در کشورهای غیر اسلامی بیان کرد.

وی افزود: ما شاهد ناآرامی های فزاینده ای در بین مردم هستیم ، بنابراین موج اسلام هراسی و حملات از طریق تمسخر و تمسخر پیامبر گرامی ما در جهان غرب ، به ویژه در اروپا افزایش یافته است.

خان ادامه داد: اظهارات اخیر در سطح رهبری و حوادث اهانت به قرآن کریم نشان دهنده رشد پدیده اسلام هراسی در کشورهای اروپایی است که تعداد زیادی مسلمان در آن زندگی می کنند.

وی افزود: علاوه بر این ، مساجد در اروپا بسته شده و زنان مسلمان از پوشیدن برقع در ممنوعیت منع شده اند ، در حالی که راهبه های زن و مرد با لباس مذهبی در ملا in عام دیده می شوند و تبعیض عمومی و غیر علنی مسلمانان در این کشورها در جریان است. ” به نظر من ، رهبران آن کشورها با این انگیزه عمل می کنند که عشق عمیق مسلمانان در سراسر جهان به پیامبر خود و قرآن کریم را درک نکنند.

وی ادامه داد: ما به عنوان رهبران جهان اسلام باید به طور جمعی ابتکار عمل را برای شکستن حلقه نفرت و افراط گرایی به گونه ای انجام دهیم که خشونت را تا حد مرگ پرورش دهند.

خان از رهبران جهان خواست كه صداي خود را بلند كرده و براي رهبران غيرمسلمان ، بويژه در كشورهاي غربي ، عمق احترام و عشق همه مسلمانان به كتابها و پيامبرانشان را توضيح دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا