اجتماعی

زیرساخت‌های اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج وجود ندارد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد مشاوره اجباری قبل از ازدواج گفت: در حال حاضر به دلیل نبود زیرساخت های لازم امکان مشاوره اجباری قبل از ازدواج وجود ندارد و اجباری آن مانعی برای ازدواج ایجاد می کند.

محمدمهدی تندگویان در مصاحبه ای برای باراناخبر ، وی اظهار داشت: به دلیل عدم دسترسی به خدمات روانشناختی و خدمات مشاوره ای برای کلیه جوانان در تمام مناطق کشور ، اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج به دلیل نبود زیرساخت های اجرایی آن در کشور امکان پذیر نیست.

وی همچنین گفت: در چنین شرایطی اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج می تواند مانعی در ازدواج ایجاد کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: قانونگذار می تواند مشاوره قبل از ازدواج را اجباری کند وقتی که تمام زیرساخت های استفاده از آن در تمام نقاط کشور حتی در روستاهای دور افتاده فراهم باشد.

تندگویان همچنین بر لزوم پوشش ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره تأكید كرد و ادامه داد: از طرف دیگر برای اجباری كردن مشاوره قبل از ازدواج ، خدمات مشاوره ای و روانشناختی باید تحت پوشش بیمه درمانی باشد كه در حال حاضر امكان پذیر نیست.

وی گفت: گاهی اوقات دو جوان به دلیل نداشتن مهارت کافی برای تشکیل زندگی مشترک دچار اختلاف می شوند. نباید فقط بر افزایش ازدواج تأکید کرد ، زیرا اگر زوجین مهارت زندگی نداشته باشند و زوجین همدیگر را به درستی نشناسند ، افزایش ازدواج نیز می تواند منجر به طلاق شود. بنابراین ، مشاوره قبل از ازدواج در صورت فراهم کردن زیرساخت در تمام نقاط کشور و برای همه جوانان ، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

تندگویان در پایان افزود: همچنین اگر بتوانیم سیستم جامعی از مددکاران اجتماعی را برای هر خانواده ایرانی ترتیب دهیم ، قسمت بزرگی از آسیب های روانی و اجتماعی کشور مدیریت می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا