فرهنگ و هنر

بیش از ۷۵۰ موقوفه با نیت تسهیل در امر ازدواج جوانان وجود دارد

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حمایت همه جانبه این سازمان از موضوع ازدواج جوانان گفت: بالغ بر 750 وقف با هدف تسهیل ازدواج جوانان مشکل دار وجود دارد. مانند بیمه جهیزیه، بیمه مسکن زوج های جوان و بیمه هزینه های ازدواج. .

به گزارش باراناخبر، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ضرورت تشکیل خانواده و ازدواج و حمایت سازمان اوکاف و امور خیریه گفت: یکی از موضوعاتی است که در ما وجود دارد. جامعه ایرانی و اسلامی از نظر اجتماعی و از نظر دینی بسیار مهم است، مسئله تشکیل خانواده و ازدواج است.

وی با اشاره به وجود آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت تشکیل خانواده تاکید کرد: اسلام دینی اجتماعی است و مردم فطرتا اجتماعی هستند و رکن اول جامعه تشکیل خانواده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ازدواج را به طور طبیعی اولین قدم در تشکیل خانواده دانست و افزود: ازدواج سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است. ) و در دین مبین اسلام بر آن تأکید شده و در سایر جوامع بشری نیز رایج است.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: دین مبین اسلام ازدواج را امری مقدس می داند و به جوانان توصیه می کند به دلیل نگرانی از فقر و مشکلات موجود ازدواج را در سنین پایین به تاخیر نیندازند زیرا خداوند متعال آنها را از نظر خود بی نیاز می کند. رحمت..

وی با اشاره به حمایت همه جانبه سازمان اوقاف و امور خیریه از موضوع ازدواج جوانان تاکید کرد: وقف هایی در اوقاف داریم که برای حمایت از جوانانی که در آستانه ازدواج هستند و با مشکلات مالی و بیمه پایه مواجه هستند، اختصاص دارد. اشیاء. فرهنگ ازدواج باید با این مواهب و رشد آن حمایت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: مرکز امور خیریه سازمان علاوه بر تحقق اهداف موقوفات مربوط به ازدواج، بحث حمایت از زوج های جوان و به ویژه تامین جهیزیه را نیز دنبال می کند. . همچنین با مشارکت خیرین و استفاده از محل نذورات و موقوفات مربوط به ازدواج، طرح ویژه ای با عنوان «پیوند آسمانی» اجرا می شود.

حجت الاسلام عادل با اشاره به وجود بیش از 750 وقف با هدف تسهیل ازدواج جوانان با موضوعاتی همچون تامین جهیزیه، مسکن زوج های جوان و تامین هزینه های ازدواج گفت: از این تعداد 184 وقف است. بهره وری بسیار خوبی دارند؛ هر ساله تعداد زیادی از زوج های جوان با این کمک ها حمایت می شوند. همچنین در بسیاری از اماکن متبرکه و امامزادگان اتاق عقد در مجاورت تربت خانه و بقعه متبرکه راه اندازی شده است تا زوجینی که علاقه مند به خواندن نذورات عروسی خود در محیطی معنوی هستند از آن بهره مند شوند.

وی مشکل مسکن را یکی از موانع مهم در امر ازدواج برشمرد و یادآور شد: در گذشته وقف هایی در حوزه مسکن وجود داشت که برای استفاده زوج های جوان تامین می شد. در حال حاضر با توجه به نیاز جامعه، بهتر است افرادی که منابع مالی دارند و قصد کمک مالی دارند، کمک های خود را به این سمت جهت حمایت از زوج های جوان کشورمان هدایت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا