اقتصادی

راهی جز اداره دولت به شکل هوشمند وجود ندارد

باراناخبر/ مرکز رئیس سازمان استخدامی اداری کشور گفت: راهی جز اداره هوشمندانه دولت نیست.

دکتر. میثم لطیفی 29 خردادماه در جلسه مشترک شورای اداری و مدیریتی توسعه مدیریت استان مرکزی با تاکید بر اینکه یک سال از حضور دولت سیزدهم می گذرد، اظهار داشت: بود، شاهد دولت های جدید خواهیم بود. جرقه می زند و اگر قدردان این باور مردم باشیم، توشه را برای آخرتمان ذخیره می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر قیام برای خدا باشد شاهد برکت خواهیم بود، به سالروز شهادت دکتر چمرانی اشاره کرد و گفت: با بررسی زندگی این شهید می بینیم که او در ابتدا معنای درد را دنبال می کرد. و در جستجوی حقوق و منشأ تغییر.» در لبنان جدی شد، ما مدیون این شهید هستیم و امیدواریم که اخلاص این شهید در وجودمان باشد.

لطیفی گفت: ساختمان موضوع بسیار پیچیده ای است، همه ارکان دولت نیاز به درک جهاد اداری دارند، یکی از ویژگی های جهاد سخت کوشی برای مقابله با تنبلی، زنجیر شدن و پشت سر هم نشستن است.

وی افزود: اگر در زندگی ساده باشیم و جهاد و ملاحظات ملی بر ملاحظات شخصی غالب شود قطعا اتفاق مثبتی رخ می دهد وگرنه این وضعیت که مناسب جامعه اسلامی نیست ادامه خواهد داشت. در عرصه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… با آنچه شهدا از ما خواسته اند فاصله داریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت ایرانی اسلامی باید استخراج شود و از تجربیات موفق استفاده شود، افزود: این دولت سه رکن عدالت، بهره وری و رضایت مردم دارد، عدالت باید توسط مردم اجرا شود و ما مسئولان باید. تا زمینه آن را فراهم کند.» اگر عدالت حاکم شود قطعا رشد فردی، اجتماعی، دینی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود و در این دولت مردم در اولویت خواهند بود.

لطیفی با تاکید بر اینکه در این دوره حکومت داری و فعالیت تشکیلات اداری و استخدامی، درایت دولت اندیشیده می شود، افزود: راهی جز مدیریت هوشمندانه دولت نیست، اما امروز دولت به صورت شهودی مدیریت می شود.

وی بیان کرد: هنوز اطلاعات نرم کارکنان دولت و نیروی انسانی اعم از میزان انگیزه کارکنان، فرهنگ سازمانی و… نداریم و باید به سمت کسب این اطلاعات حرکت کنیم.

راهکار تهیه و تدوین این اطلاعات لطیفی انتقال به سامانه های جدید را یکپارچه عنوان کرد و گفت: معرفی اطلاعات از شهرستان های استان آغاز می شود و در صورت افزایش صحت اطلاعات، اثربخشی و توزیع بودجه ها بیشتر می شود. دقیق و مکان با دقت بیشتری ارزیابی خواهد شد. خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دولت باید به همان اندازه نماد موبایلی برای مردم باشد و هر خدمتی را از طریق آن دریافت کنند، گفت: در حال حاضر 6300 خدمت توسط دولت ارائه می شود که دریافت بخشی از خدمات باید باشد. حضور داشته باشند، اما حضور برخی خدمات در ادارات الزامی نیست. برخی بانک ها تعداد شعب خود را در استان ها و شهرستان ها به رویکردهای جدید بانکی و ارائه خدمات حضوری تقلیل داده اند.

رئیس سازمان استخدامی اداری کشور گفت: سازمان باید بر اساس سند برنامه ریزی نیروی کار، مجوزها را در دستگاه های اجرایی ساماندهی کند، سعی می کنیم بر اساس این توافقنامه عمل کنیم و باید مراقب تبعات تصمیمات باشیم.

وی گفت: دستگاه های اجرایی موظفند فهرست پرکاربردترین خدمات را تا پایان خردادماه اعلام کنند تا بررسی های لازم انجام شود و سپس وارد فضای اطلاعاتی شود و در این راستا سازمان متعهد به همکاری با وزارتخانه است. مردم جابجا می شوند و ظرف سه سال خدمات قابل ارائه در فضای مجازی در قالب پنجره واحد در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

نایب رئیس تصریح کرد: کمیسیون های بهره وری در دستگاه های اجرایی موظفند کاهش بهره وری استانی خود را اعلام کنند. پیش بینی می شود بهره وری 3.5 درصد افزایش یابد. متأسفانه میانگین بهره وری در 10 سال گذشته منفی ارزیابی شده است و کاری که یک نفر 30 سال پیش انجام می دهد، امروز دو نفر در اداره انجام می دهند، این شاخص ها خطرناک است و باید اصلاح شود.

وی در خصوص مجوزهای استخدامی نیز گفت: طبق سند باید جابجا شویم، هرچند گاهی بر اساس نیاز دستگاه مجوز صادر می شود، اما در مرکز این مجوز استفاده می شود. در قالب یک الگو، هدف ما این است که این مجوزها در استان ها و استان ها مورد استفاده قرار گیرد که در صورت نیاز به مجوز برای شهرستان ها صادر می شود.

لطیفی افزود: در بحث جذب ایثارگران سال گذشته وضعیت بیش از 80 هزار ایثارگر در دولت تغییر کرد، این در حالی است که مجموع جذب در سال گذشته در دولت کمتر از 60 هزار نفر بود، البته برخی از دستگاه ها محدودیت های بودجه ای یا پستی دارند. سعی کنید در فرآیند استخدام از تخصص تجهیزات کاسته نشود زیرا بهره وری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مدل اداره محلی در حال حاضر نامشخص است، افزود: آیا لازم است برای هر دستگاه در مرکز، اداره کل در استان ها و شهرستان ها وجود داشته باشد؟ این موضوع نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و در واقع این سفرها برای اصلاح ساختار ادارات است.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور خواستار توجه به ارتباط با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان شد و گفت: جوانان انقلابی و خلاقی در کشور وجود دارند که در شرکت های دانش بنیان اقدامات ارزنده ای انجام می دهند. جوانان مدیریت را باید در نظر گرفت و به جوانان سپرد. جوانان انقلابی، فداکار و متخصص زیادی در کشور وجود دارند که باید از این ظرفیت استفاده کنند و در واقع ایجاد امید در جوانان به معنای میدان دادن به آنها و حضور در خانواده شهدا در قالب یک برنامه هفتگی و قطعاً همینطور است. تنظیم رفتار فردی و اجتماعی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا