فرهنگ و هنر

روایت صدیقه کیانفر از روزهای پایانی عمر در قرنطینه

صدیقه کیانفر که بیشتر در برنامه های رادیویی فعالیت می کرد و به تازگی شاهد تجدید چاپ نقش خود در سریال “میوه ممنوعه” بود ، امروز درگذشت. این هنرمند آخرین روزهای زندگی خود را که مصادف با وقوع coronavirus است ، در قرنطینه خانه گذراند و به قول خودش ، برای همیشه در چهار دیوار خانه بود.

به گزارش باراناخبر ، کیانفر که صبح امروز دوشنبه (5 ژوئن) در سن 88 سالگی درگذشت ، در آخرین روزهای اقامت خود در این دنیا ، مانند بسیاری دیگر ، برای نجات جان خود تصمیم به زندگی گرفت. و اطرافیان او را گرفته و از شیوع کروناویروس جلوگیری می کند. آ.

وی در آخرین مصاحبه خود برای باراناخبر ، که چند روز قبل از مرگ وی برگزار شد و شما به سختی می توانستید صدای ما را بشنوید ، وی با علاقه و مهربانی به سؤالات ما پاسخ داد و روزهای حضور در خانه را در دوران قرنطینه به شرح زیر توصیف کرد. : در این مدت مدام در خانه بودم. برای همه مشکلاتی وجود دارد و من مثل همه افراد درگیر این مشکلات هستم. رادیو دوبار از من دعوت کرد ، اما من نرفتم زیرا من پیر بودم و کرونا ویروس برای من خطرناک بود.

کیانفر تنها فعالیت خود در آن روزها را کتاب خواندن توصیف کرد و گفت: “من به خواندن کتاب ها بسیار علاقه مندم.” ساعت ها کتاب می خوانم ، بعد از خسته شدن تلویزیون تماشا می کنم و بعد استراحت می کنم.

این هنرمند درگذشت همچنین از مردم خواست که در خانه بمانند تا ویروس را ریشه کن کنند و همه را آزاد کنند و از هر آنچه می خواهند لذت ببرند؛ به گفته وی ، کسی عاشق کتاب است و دیگری عاشق تلویزیون است. برای خلاص شدن از بیماری ، با بچه ها و خانواده سرگرم شوید.

کیانفر در بخشی از این گفتگو همچنین به مرور خاطرات دوران جوانی خود پرداخت و درباره حضور وی در رادیو گفت: فعالیت رادیویی خود را از سال 1336 شروع کردم. در آبادان استادانی به نام خسرو کسروی داشتم که استاد هنر بود. ، و من با او در نمایش و هنر بیان کار کردم. یک روز به من گفته شد که صدای شما خیلی خوب است ، بیایید به رادیو برویم؟ گفتم می ترسم ، اصلاً نمی دانم رادیو چیست ، من فقط گوش می دهم. معلم من به من گفت نگران نباشید و یک جمعه با هم به رادیو ملی نفت رفتیم. آنها جلوی من متنی را نوشتند که از کتاب “سه قطره خون” از صادق هدایت است. من گفتم که آنها را به خاطر نمی آورم ، نمی توانم بخوانم. به من گفته شد از جلو بخوانم. من حتی در کار خودم به آن زحمت نمی دادم و با تمام وجود به متن توجه می کردم. من رادیو را دوست داشتم ، میکروفون و شیوه موجود در آن را دوست داشتم و ماندم. سپس در سال 1338 به رادیو ارتش رفتم و دو سال در آنجا ماندم. سپس به تئاتر برگشتم و از باشگاه جوانان شروع کردم و کار خود را در حالی که اینجا بودم ادامه دادم.

البته وی در ادامه با اشاره به عدم توجه به رادیو در دوره کنونی ، توضیح داد: دلیل این امر این است که: تلویزیون باعث شده است مردم کمتر به رادیو توجه کنند ، اما برای من اتفاق افتاده است که من کسانی را که به رادیو گوش می دهند می فهمم. یک روز به سوپر مارکت رفتم. خانم و آقا پشت سر من ایستاده بودند و با فروشنده روبرو بودند. گفتم چیزی می خواهم ، اما هر دو برگشتند و گفتند: “خانم کیانفر!” این نشان می دهد که افرادی هستند که به رادیو گوش می دهند. من برای رادیو سلام کار کردم ، همه مرا با صدا و سیما می شناختند. بیشتر افراد پشت فرمان به رادیو گوش می دهند. پسرم نمی تواند کمک کند اما به نمایش در رادیو گوش می دهد.

صدیقه کیانفر ، گوینده فیلم ، تلویزیون ، تئاتر و رادیو در بسیاری از آثار به اجرا درآمده است. این مجموعه تلویزیونی که در آن بازیگری کرده است شامل: “گمشده” ، “شب دهم” ، “میوه ممنوعه” ، “مسافر” ، “کودکان دوستی خیابان” ، “شیمی” ، “معصوم” ، “صدای باران” است. “و غیره. او گفت: “همه بچه های من ،” همچنین بازی در نقش های فیلم هایی مانند “هامون” ، “مستاجر” ، “زن” ، “آپارتمان شماره 13” ، “فراتر از آینه” و غیره را می توان در حرفه حرفه‌ای وی مشاهده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا