حوادث

این خبر فقط روایت یک زورگیری نیست!

با گسترش تاج در جهان، دیدیم که چگونه همه چیز به هم ریخت و زندگی از مدار همیشگی خود خارج شد و برای زنده ماندن مجبور شدیم زندگی جدیدی را آغاز کنیم. در این میان هنرمندان موسیقی نیز مانند سایر اقشار جامعه دچار آسیب هایی از جمله تعطیلی طبقات و اجرای زنده شدند که در واقع سبک زندگی اصلی این افراد است.

با در نظر گرفتن این موضوع، برخی از هنرمندان موسیقی راهی برای کسب درآمد فکر کردند. جاده هایی که شامل راننده بودن می شود.

از این رو یکی از نوازندگان تنبک به تازگی به دلیل مشکلاتی که در زمینه هزینه های زندگی اش به دلیل ابتلا به کرونا وجود دارد، به مدت یک سال به اسنپ پیوسته است، اما اکنون توسط یکی از مسافران مورد سرقت قرار گرفته است که به او می گوید کتک خورده است و او ماجرا را تعریف می کند.

در ادامه آنچه می خوانید توضیحات محسن علیزادگان، نوازنده دف تنبک در مورد اتفاقاتی است که اخیرا برایش افتاده و در گفت وگو با باراناخبر به تشریح آن پرداخته است.

وی توضیح می دهد: یکشنبه 31 اسفند حدود ساعت 23:20 در حوالی نظام آباد مسافری را سوار کردم که اتفاقاً روبروی من نشسته بود. به مقصد که رسیدیم سرش را تکان داد و گفت برو داخل کوچه. فکر می‌کردم می‌خواهد از کوچه عبور کند، اما به محض اینکه خواستم برگردم، متوجه شدم که چاقویی را در بازو گرفته است و به شدت تهدیدم می‌کند: «تکان بده، با چاقو به تو می‌زنم». بنابراین از ترس جانم سکوت کردم و او هم گوشی و هم پولی را که با من داشتم برداشت و سریع رفت.

دست و پایم از ترس می لرزید و چون تلفن همراه نداشتم نتوانستم با پلیس تماس بگیرم.

این هنرمند ادامه داد: زمانی که به اسنپ اطلاع دادم تنها ابراز پشیمانی کردند و پاسخ دادند که از نظر تیم حقوقی با من خلوت کرده و مشخصات مسافران را نیز به مراجع قضایی ارجاع می دهند. اما مسئله مهم ضربه روحی بعد از خسارت مالی است که در این شرایط اقتصادی متحمل شدم و جبران نمی شود.

وی توضیح می دهد: موضوع دیگری که جان و مال بسیاری از رانندگان را تهدید می کند این است که در اسنپ هرکسی می تواند با خطی که ممکن است متعلق به او نباشد وارد اسنپ شده و از آن استفاده کند. سوال من این است که چرا اسنپ و تپسی مانند رانندگان کارت ملی مسافر را اسکن نمی کنند؟ از طرفی در اسنپ به راحتی می توان از طریق گزینه «اسنپ برای دیگران» برای شخص دیگری خودرو گرفت. دلیل آن این است که این گزینه برای راحتی خانواده ها برای گرفتن عزیزانشان است. متاسفم که در اسنپ هیچ بیمه، امنیت جانی و مالی نداریم تا جایی که اگر خودروی ما دزدیده شود هیچ کس پاسخگو نیست.

از او می پرسیم که کرونا چقدر بر حضور او در اسنپ به عنوان راننده تأثیر گذاشته است؟ وی می گوید: با انفجار کرونا تعداد دانشجویان کاهش یافت و از طرفی در این دو سال هیچ کنسرتی نداشتیم که به نوعی یارانه داده شود. کرونا باعث شد در خانه بمانیم و در شش ماه اول شیوع کرونا فقط یک سوم دانش‌آموزان در کلاس درس شرکت می‌کردند و تورم روز به روز بیشتر می‌شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این هنرمند درخواستی از مسئولان هنری برای حمایت از هنرمندان موسیقی دارد؟ وی گفت: اگر درخواستی داشته باشیم با ثروت خود و آنچه که تعیین می کنند از ما حمایت می کنند. البته نیازهای من و همکارانم آنقدر کم نیست که دولت بتواند همه آنها را پوشش دهد. من به عنوان یک هنرمند از هیچکس انتظاری ندارم اما معتقدم باید بستری فراهم شود تا هنرمندان سنگ اندازی نکنند و کارهای هنری خود را انجام دهند.

این هنرمند از 12 سالگی وارد عرصه موسیقی شده و تحت آموزش خانواده کامکارها قرار گرفته است. استادان وی بهمن رجبی، ناصر فرهنگ فر، مسعود حبیبی، بیژنگ کامکار و ارژنگ کامکار بودند. او امروز 20 سال است که به عنوان نوازنده و مدرس موسیقی فعالیت می کند و با گروه های مختلف روی صحنه رفته است. این هنرمند یکی از مربیان خانه موسیقی و از اعضای انجمن نوازندگان است و فعالیت هنری او این روزها بیشتر بر محور تدریس است. اما قبلا در گروه جلیل عندلیب کار می کرد. علیزادگان همچنین با سینا سرلک و آهنگسازی انوش جهانشاهی در آلبومی به نام «مجنون زمانه» همکاری داشته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا