عمومی

روایتی از عشق و دلدادگی در عاشورا/ شور حسینی موج می زند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها – بهناز مقدس: صدای قدم های عزاداران عاشورایی گوش ها را مانند ضربان نوحه حسینی نوازش داد. در مسیر پیاده روی، روی آسفالت داغ، نذر مادری بود که به گفته خودش، پسرش نذر امام حسین (ع) بود.آ) این است.

صدای طبل و سنج دل را تکان می دهد. پیر و جوان و کوچک و بزرگ در مقابل حسینیه منتظر بی پایان عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبداللهو ساعت 9 صبح بود. بچه ها گوشه ای از حیاط حسینیه هستند برده پیر سربندهای «جا حسین یا ابوالفضل» را بر پیشانی می بستند. شور و عشق عاشورایی آنها زیبا بود.

در مقابل درب ورودی حسینی هیئتی برای شادابی عزاداران آب سرد توزیع کردند. حجاب، بی حجابی، زن و مرد، نوجوان و جوان دلشان را با کربلا پیوند زدند. محوطه حسینیه لحظه ای ساکت شد. صدای پاشیدن آب روی زمین شنیده می شد. جایی که می توانستی نفس بند آمدن را حس کنی. صدای نوجوانی حسین سکوت نفس را شکست.

لبیک یا حسین، عالم عاشورا; «آقا سلم»… شعار و ضرب و زنجیر جوانان شروع شد. تا ظهر عاشورا برای تشییع علمدار کربلا به جمع عزاداران حسینی پیوست.

عاشورا؛ درس زندگی همه ما شیعیان است

مردی که دایره سفیدی در موهایش داشت خود را خادم امام حسین می نامید.آ) معرفی شد و در گفتگو با خبرنگار آنلاین می گوید: از کودکی در عزای حسین علیه السلام خادم پا بودم. عشق اینجا در میان عزاداران خودنمایی می کند و هرگز با هیچ چیز قابل توصیف نیست.

در عاشورا/ شور حسینی داستان عشق و محبت است

وی افزود: عاشورا درس زندگی همه ما شیعیان است. بگذار اشک هایمان گناهانمان را بشوید تا با تولدی دیگر دوباره خدا را بندگی کنیم. عبدالله حسینی مازندرانی ها را دوست دارد ابا عبدالله می دانست و می گفت: مردم مازندران آنقدر عاشق امام حسین (ع) هستند که هر سال مراسم بزرگ و زیبایی در خوردن کرامت اهل بیت (ع) را گرامی می دارند.

این عزادار حسینی خاطرنشان کرد: ماه محرم برای ما مازندرانی ها ماه مبارکی است. در این ماه نداها و دعاهای زیادی داده می شود که برای نتیجه خوب بر زبان جاری می شود.

وی یادآور شد: هر ساله با حضور پر رنگ خود و آماده سازی منازل و مساجد برای عزاداری امام حسین(ع) جوانان را ادامه دهنده راه می کند.

موضوع جالب عزاداری امسال در روز عاشورا، حضور زائران جوانی بود که عاشقانه مسیر را طی می کردند. در انتهای صف، زن و مرد همراهی می کنند و مردم «یا حسین» در عزاداری حسینی شرکت می کنند. صدای سنج و زنجیر و طبل تمام شهر را پر کرده است و چه زیباست این اتحاد و اتحاد برای عشق ابا عبدالله بار دیگر مردم مازندران را متحد کرد.

عاشورا و جریان نهضت عاشورا درس بزرگ زندگی است

علی پورقاسم یکی از عزاداران حسینی که در جمع عزاداران حضور داشت در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: امروز هر چه داریم از عاشورا و نهضت عاشورا است که درس زندگی می دهد.

وی تصریح کرد: افتخار مردم مازندران این است که بیش از هزار سال پیش اولین حکومتی که اینجا تشکیل شد حکومت علوی بود و ما مردم این دیار از مذهب قبلی خود که زرتشتی بود شیعه شدیم. . ، بلافاصله پس از مسلمان شدن آنها.

این عزادار حسینی گفت مردم این خطوط پاک هستند، وی افزود: یعنی اینکه ما آن را از مرجعیت گرفته ایم، بنابراین نهضت عاشورا در دین ما مازندرانی ها نسبت به کشورهای دیگر متفاوت است.

پورقاسم ادامه داد: قدمت ایران اسلامی ما به عنوان یک کشور شیعه به حدود 400 سال پیش برمی گردد، اما در مازندران بیش از هزار سال پیش مردم آن اینجا حکومتی علوی به نام طبرستان داشتند.

وی گفت: در مازندران اگر دقت کنیم وقف سیدالشهدا آقا اباعبدالله است یعنی بخشی از مال خود را به امام حسین (ع) می دهند.

این عزادار حسینی یادآور شد: در سال 1401 در اوج تورم و گرانی مردم مراسم و غذای عزاداری امام حسین (ع) را در اوج اجرا می کردند که این عشق به اباعبدالله و برپایی مراسم در زندگی مردم مازندران

در عاشورا/ شور حسینی داستان عشق و محبت است

وقتی به مرکز شهر نزدیک می شویم، صدای ضرب و شتم می شنویم. دو تن از علمای کربلا به یکدیگر سلام می کنند. آیینی که سال هاست در ظهر عاشورا و در میان جمعیت ادامه دارد. این آداب و سلام های معرفت را جوان حسینی با عشق به سید و سالار شهیدان انجام می دهد.

عاشورا روز استراحت نیست

محسن خاکزاد، کارشناس علوم سیاسی و عضو اهل بیتآ) وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: عاشورا روز ایستادگی نیست زیرا قیام موجب ماندگاری مسلمان بعد از هجرت می شود و زیانکار آن است که هجرت نکرده باشد.

گفت: ال اموی آنها نیز مانند دشمنان امروزی مصمم بودند که دین اسلام را در کربلا دفن کنند و هر کس را که برای اهداف اسلام مؤثر است از سر راه خود بردارند، اما این اتفاق نیفتاد زیرا خون شهدای کربلا در جهان اسلام به جوش آمد تاریخ اسلام، در ایران، سیستانی ها و بلوچستان ها اولین گروهی بودند که برای سید و سالار شهیدان و قیام کربلا ادای احترام مضاعف کردند.

این کارشناس علوم سیاسی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هیچ گاه در زنده نگه داشتن عاشورا کوتاهی نکرد و سرزمین علویان که امروز با ارائه بیشترین شهید در دفاع مقدس به اسلام می بالد، همواره در دفاع از جانفشانی پیشتاز بوده است. مدرسه عاشورا

خاکزاد یادآور شد: طبرستان دیروز و مازندران امروز طبق سنت های به جا مانده از گذشتگان و طبق روایات به محض فرا رسیدن محرم عاشورایی می شوند و هر کدام ترجیح می دهند بر دیگری اولویت داشته باشند.

وی تاکید کرد که گویش های مازنی در شعر و شعر شبح وار و شنونده را در مسیر کربلا تجسم می کند، افزود: مازندرانی که مدال سرزمین علویان را بر سینه دارد، در روز یازدهم عطش ساکنان کربلا را ترک نکرد، چرا که با اشک آنها. آن را دیدند، دلهایشان را پر از عزت کردند که در راه خدا بجنگند و امتحان خدا با سلام برای زیباتر جلوه دادن.

این کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: با اینکه مازندران سال هاست در ادوار گذشته مورد هجمه بوده است شبح وار تا آنجا اتفاق افتاد که ثروت خود را در حملات از دست داد و جان های بسیاری را فدا کرد، اما لحظه ای محبت اهل بیت علیهم السلام را ترک کرد. خاک.

خاکزاد بیان کرد: مازندران امروز نه تنها مهد دلاوران در عرصه های ورزشی، بلکه در عرصه های مقاومت است.

فرموده است: سرزمین علویان پس از قیام عاشورا به خواب نمی رود، بلکه همواره بیدار و بصیر است به خاطر آرزوی زیاد امیرالمومنین علی علیه السلام برای ادامه و حفظ راه سیدالشهدا علیه السلام. . در محرم الحرام 1401 شهر و روستاهای مازندران با حضور شگفت انگیز نیات شوم دشمن را شکست دادند. هیجان انگیز کردها در دسته های عزاداری با ولایت تجدید بیعت کردند.

عاشورا درس زندگی شیعیان است و مردم دیار علوی همیشه در ماه محرم بر عقاید خود ثابت قدم هستند حتی نفسشان کربلا می شود. این شور و عشق از گذشته و از نیاکان به جوانان و کودکان امروزی رسیده است که با آغوش باز از آن استقبال می کنند. مازندران سرزمین انسانهای پاک و پاکی است که تمام زندگی خود را وقف امام حسین کردند.آ) انجام می دهند. هرکس با هر فکری و با هر نوع حجابی با پای برهنه برای خدمت به عزاداری حضرت فاطمه(س) می آید که این نشان از روح بلند مردم دیار علوی است.

دکمه بازگشت به بالا