اجتماعی

دشمن به دنبال ایجاد دودستگی و تفرقه در جامعه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق شامگاه دوشنبه در اجتماع عزاداران حسینی در تبریز با اشاره به واقعه غدیر و اصرار پیامبر(ص) بر رساندن رسالت و رسالت خود از جانب خداوند متعال، اظهار داشت: : آن روز مردم این موضوع را نادیده گرفتند، چنانکه امروز در برخی محافل دانشگاهی این موضوع را مطرح می کنند که واقعه غدیر در مقطعی از تاریخ اتفاق افتاده و گذشته است.

وی با بیان اینکه همه این مسائل مربوط به غفلت از واقعه غدیر توسط دشمن مطرح شده است، تصریح کرد: در حالی که غدیر و بحث امامت علاوه بر بحث تاریخی، برای شیعیان جنبه دینی نیز داشته است و این موضوع بوده است. اساس زندگی شیعیان که متأسفانه امروز فراموش شده اند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در طول 60 سال همان مردمی که در روز عاشورا قبل از امام حسین(ع) عاشق پیامبر بودند.آ) ایشان قیام کردند و در آن مدت سعی کردند اهل بیت را منزوی کنند، لذا طبق رساله مرحوم علامه طباطبایی در علم امام علی رغم وجود 35 هزار روایت در مسائل حقوقی، هیچ روایتی وجود ندارد. روایتی که در آن از امام حسین یک امر شرعی پرسیده شد، این به معنای انزوا و ترک اهل بیت است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام کم کم به جایی رسیدند که می گفتند کتابت احادیث حرام است و سخنان علی را به بهانه مخالفت با قرآن مکتوب نکنید. یک خلط جز منع از نوشتن احادیث در فضایل حضرت علی (ع) نباید انجام شود.آ) خطبه را هم تا حضرت علی نهی کردند و حتی واجب کردند.آ) در منبر بلایت انجام میدهم

حجت الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: بحث جدایی اهل بیت از مردم و دین یکی از مسائل اساسی است. همه چيز آن موقع بود و امروز هم می شود منشأ اینها همان زمان بود فرزندان علیه امامان معصوم قیام کرد.

وی با اشاره به وقایع روز عاشورا خاطرنشان کرد: آنچه باعث تضعیف ارزش‌های اسلامی و وضعیت کنونی در زمان پیامبر اسلام شد، به این موضوع تبدیل شد که در روز عاشورا قبل از امام حسین (ع) بود. (آ) باید از گسترش فحشا و بدخواهی در جامعه می گفتند، سعی کردند فحشا و بدخواهی را در جامعه رواج دهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: وقتی امام حسین (ع)آ) گفتند بیعت با یزید، گفتند امکان ندارد امثال ما با یزید بیعت کنند و شعار مهمشان در راه کربلا این بود که آه تو شمشیرها مرا نابود می کنند، اما دین مان ماندن.

گفت امام حسین(ع)آ) از آنجایی که در مدرسه امام علی(ع)آ) آیا او تربیت شده است، آیا می تواند با یزید بیعت کند؟ فرمود: امام حسین(ع)آ) او در سال 50 هجری قمری به امامت رسید و تا سال 60 هجری قمری چیزی نگفت، اما در سال 60 پس از مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید، دید که اگر چیزی نگوید، دین از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تاکید کرد: امروز گروه کارشناسی دشمن در صدد از بین بردن وحدت و یکپارچگی مردمی است که بعد از چندین سال نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرده اند و مهم ترین مسئله تلفیق سیاسی است. مسائل مربوط به مسائل دینی خلط او را دین می کنند مال شما از بین رفتن

وی ادامه داد: دشمنان مردم و نظام امروز سعی در ایجاد شبهه نسبت به روحانیت در جامعه دارند و با توجیهات مختلف به دنبال تضعیف باورهای دینی مردم هستند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: متأسفانه عده ای محافل حسینی را تبدیل به مجالس بزرگداشت امام حسین کرده اند.آ) این نیست.

وی گفت: خدا را شکر که قدم های شما را در این محافل و مجالس سنتی که مخصوص اهل بیت است باز کرد.آ) محبت و فداکاری را احضار کنید.

دکمه بازگشت به بالا