اجتماعی

رفع تصرف ۶۱۷۴ متر مربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا

باراناخبر/ لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از رفع تصرف 6 هزار و 174 متر مربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا خبر داد.

علی سالاروند اظهار داشت: 6174 متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیوانات وحشی سفید کوه ازنا که تغییر کاربری داده شده بود با پیگرد قانونی یگان حفاظت این منطقه و با دستور مقام قضایی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: این متخلف تصرف اراضی ملی از سوی مراجع قضایی به جزای نقدی ۲۵ میلیون ریالی در خزانه دولت محکوم شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اراضی ملی را بخشی از حقوق انفال و عامه مردم عنوان کرد و گفت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت یکی از وظایف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست و این اداره کل با هرگونه دخالت در امور است. طبیعت مناطق به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل بسیار جدی خواهد بود و اجازه نخواهد داد انفال الهی تخریب و نقض شود.

وی گفت: شهرک حیات وحش سفیدکوه ازنا با مساحتی حدود 24 هزار و 444 هکتار، مناطقی زیبا با آب و هوای مطبوع، کوه های نسبتا مرتفع و دره های عمیق در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار دارد که با توجه به این ویژگی، آب و هوای متنوعی دارد که شامل سرمای کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ است.

وی گفت: دشت و گوسفندان وحشی یکی از پستانداران اصلی منطقه هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا