اجتماعی

حکم آزادسازی اراضی حریم و بستر تالاب پریشان صادر شد

باراناخبر / فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با تلاش تیم حقوقی این اداره و با همکاری مطلوب دادگستری ، حکم آزادسازی بخشی از اراضی بستر و مرزهای تالاب پریشان واقع در شهرستان صادر شده است. کازرون. ”

حمید ظهرابی گفت: طبق رای نهایی صادره از شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر استان فارس در تاریخ 30 آذرماه سال جاری ، یک میلیون و 588 هزار و 94 مترمربع زمین و قلمرو تالاب پریشان واقع در شهر کازرون تصرف می شود.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از محیط زیست فارس ، ظهرابی افزود: پیش از این در سال 96 طبق دادخواست صادره از شعبه مذکور با ادعای افزایش معافیت های یک شخص حقوقی علیه اداره کل منابع طبیعی استان فارس و اداره منابع طبیعی کازرون یک استثنا محسوب می شد و در معرض تکه تکه شدن و انتقال به افراد بود و ما با اقدام به موقع این سرزمین ها را پس می گیریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: محیط زیست فارس با دانستن اینکه گروه حقوقی ادعای مالکیت بخشی از اراضی تالاب مشکل دار را دارد و اداره کل منابع طبیعی فارس را در دادگاه تجدیدنظر محکوم کرده است ، به عنوان معترض شخص ثالث. و تصمیم نهایی صادر شده در این زمینه را به چالش کشید و با قبول هزینه های دادرسی و انجام مراحل خبرگان ، موفق شد ثابت کند که این زمین ها متعلق به دولت و تالاب آشفته است.

وی اعلام کرد که اراضی ذکر شده به عنوان بخشی از اراضی بستر و تالاب ها متعلق به دولت است و گفت: “طبق ماده ٧ قانون اراضی توسعه یافته و ساحلی ، این اراضی را اشخاص نمی توانند تصرف و تصرف کنند.” حتی اگر مهاجمان اسناد مالکیت چنین زمین هایی را به دست آورده باشند.

ظهرابی خطاب به کسانی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی تالابی مانند تالاب ارژن کرده اند ، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اجازه تصرف حتی یک متر مربع از تالاب ها و این اراضی را نمی دهد. مطمئناً دوباره گرفته خواهد شد حتی اگر سالها از دستگیری وی گذشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از شهروندان به ویژه دوستداران محیط زیست خواست هرگونه خسارت یا توقیف اراضی ملی را بلافاصله از سال 1541 به یگان حفاظت محیط زیست استان یا نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا