عمومی

توقف سیمان سفید ازنا در نقطه پیشرفت ۸۰ درصدی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اسد عبدالهی ، در سخنانی با اشاره به نیروگاه خرم آباد اظهار داشت: “تاکنون هیچ تولید برق در استان لرستان نداشتیم و عمدتا مصرف کننده برق بودیم. از این نظر فاز اول و این نیروگاه بود. باز شد “.

قول افتتاح فاز دوم نیروگاه خرم آباد در اوایل سال 1400

وی ظرفیت این نیروگاه را 300 مگاوات عنوان کرد و گفت: برای این فاز حدود چهار هزار و 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

معاون اقتصادی استاندار لرستان اظهار داشت: نیروگاه خرم آباد یک چرخه ترکیبی است و در این راستا فاز دوم آن تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

عبداللهی با تأکید بر اینکه در صورت افتتاح فاز دوم این نیروگاه ، تمام نیاز برق استان در زمینه های خانگی ، صنعتی و خدماتی تأمین می شود ، افزود: اگرچه این نیروگاه به شبکه سراسری متصل است ، اما نیازهای برق را در کل استان برآورده می کند “.

ایجاد 150 فرصت شغلی در صورت احیای ساخت ماشین آلات خرم آباد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کارخانه ساخت ماشین آلات خرم آباد اشاره کرد و اظهار داشت: این کارخانه سالهاست که تعطیل است.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه این واحد دارای مشکل قضایی و در اختیار قوه قضاییه بود ، گفت: مشکل قضایی این کارخانه حل شده و حراج آن برگزار و گروهی برنده آن شده است

عبداللهی تأکید کرد: از آنجا که تجهیزات این کارخانه آماده است ، در صورت شروع به کار ، حداقل 150 فرصت شغلی در خرم آباد ایجاد می شود.

سیمان سفید را متوقف کنید نگانا در مرحله پیشرفت فیزیکی 80٪

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پروژه سیمان سفید اشاره کرد نگاناوی گفت: “این پروژه در حال حاضر حدود 80٪ پیشرفت فیزیکی دارد.”

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به اینکه بیشتر تجهیزات مورد نیاز این کارخانه به کشور وارد شده است ، گفت: امیدواریم فاز اول این کارخانه در اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

عبداللهی گفت: این پروژه از نظر منابع مالی محدودیت هایی داشت ، اگرچه سرمایه گذاران آن واجد شرایط و متخصص هستند ، نقل و انتقالات از طریق دو بانك برای پرداخت تسهیلات این كارخانه در دستور كار قرار گرفته است.

پارسیلون و 3 استراتژی احیا

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارخانه اشاره کرد پارسیلون خرم آباد ، گفت: این کارخانه در گذشته یکی از اصلی ترین واحدهای اقتصادی استان بوده است ، بنابراین حدود هزار نفر در این صنعت کار کرده اند.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به اینکه حدود 10 هزار خانوار معیشت این نهاد را تأمین کرده اند ، گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات خاصی که برای آن ایجاد شد ، به بخش خصوصی و بخش خصوصی منتقل شد که به صاحب این کارخانه ، متأسفانه نه. “او دارای تخصص و توانایی مالی نبود.

عبداللهی افزود: حدود پنج سال پیش مدیریت استانی به این نتیجه رسیدند كه این كارخانه باید مجدداً توسط بخش خصوصی تصاحب شود ، این واحد ظرفیت زیادی دارد و مدیریت استان حدود سه سال به دنبال خرید سه بانك است.

وی گفت در پایان این سه بانک و یک شرکت توافق کردند هیئت مدیره تشکیل دهند. نگه داشتن بزرگترین بانک کشور و همچنین تبدیل شدن به شهر چهارم صنعتی خرم آباد ، هدف آن فعال سازی این مجموعه است.

بیشتر کارخانه های فرآوری سنگ تعطیل هستند

معاون اقتصادی استاندار لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه 271 معدن در استان وجود دارد ، گفت: از این تعداد حدود 200 مورد معدن فعال است.

عبدالله ادامه داد: 27 معدن بسته در استان در حال بازسازی است.

وی با تأکید بر لزوم به روزرسانی تجهیزات و فناوری کارخانه های تولید سنگ در لرستان ، گفت: در حال حاضر استان های صنعت سنگ داریم که سنگ صادر می کنند اما متأسفانه این صادرات از طریق واسطه ها انجام می شود.

معاون اقتصادی استاندار لرستان در گفتگویی تلویزیونی افزود: بیشتر کارخانه های فرآوری سنگ تعطیل و برخی نیز بدهکار سیستم بانکی هستند.

دکمه بازگشت به بالا