اجتماعی

بازسازی و احیای اراضی آسیب دیده از آتش‌سوزی در تمام نقاط کشور

معاون وزیر دفاع و امور اراضی سازمان ملی جنگلها ، مراتع و آبها در جلسه شورای حفاظت از آتش سوزی در فارس و شورای مدیریت بحران اظهار داشت: پیش بینی می شود شاهد کاهش آتش سوزی و تکرار نکردن آنها در منابع طبیعی. ”

به گزارش باراناخبر بهمن افراسیابی در جلسه شورای حمایت از منابع طبیعی فارس و شورای مدیریت بحران با تأکید بر اینکه گرما و خشک شدن پوشش گیاهی باعث ایجاد محیط مطلوبی برای آتش سوزی شده است ، گفت: بارندگی مناسب در سال جاری باعث افزایش پوشش گیاهی مناطق شده است. رشته کوه و این خطر آتش سوزی مضاعف است.

وی از مسدود شدن مناطق حساس به آتش سوزی در منابع طبیعی کشور خبر داد و گفت: براساس سیاست های اعلام شده در برنامه 9 تا 99 سازمان جنگل ها ، طرح مسدود کردن مناطق آتش نشانی بحرانی در اولویت این سازمان قرار گرفته است. اقدامات انجام شده است. ” عملیات آتش نشانی در محل برگزار می شود و امکانات و تجهیزات در این مناطق جمع آوری می شود.

افراسیابی افزود: پیش بینی می شود با اقدامات و فعالیت های پیشگیرانه کاهش آتش سوزی و عدم تکرار آنها در زمینه منابع طبیعی داشته باشیم.

معاون سازمان جنگل ها گفت: متأسفانه بخش زیادی از آتش سوزی های زمینی منابع طبیعی انسانی است که در بیشتر موارد می تواند ناشی از بی احتیاطی و سهل انگاری در آتش سوزی برخی از گردشگران یا کاربران باشد. اب. آتش سوزی های گسترده در مناطق با ارزش طبیعی می شود ، اما در برخی موارد ، درگیری بین افراد محلی و اختلافات قومی عامل برخی از این آتش سوزی ها است که با تقویت نیروهای امنیتی و استفاده از ناظران فصلی برای رفع آنها باید بیشتر تقویت شود. اختلافات ایجاد وحدت بین جوامع و روستائیان و اطلاع رسانی به مردم از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد.

وی افزود: براساس قانون و رهنمودهای قضایی و مکاتبات با دستگاههای نظارتی مقرر شده است افرادی که به طور عمدی جنگل ها و مراتع را آتش می زنند حداقل به 10 سال زندان محکوم شوند که این یک اقدام مناسب برای برخورد با متخلفین و متخلفین “. این یک عامل مهم در جلوگیری از آتش سوزی در این مناطق است.

معاون وزیر حفاظت و امور امور اراضی جنگلی ، مراتع و سازمان مدیریت آب از بازسازی و توانبخشی مناطق آتش نشانی در همه نقاط کشور خبر داد و گفت: “طبق برنامه ریزی ها ، این مناطق در برنامه های توانبخشی این سازمان گنجانده شده است. ، از جمله کاشت درختان یا کاشت “. و هرگونه انتقال به این مناطق به شدت ممنوع خواهد بود.

سرهنگ علی عباس نژاد ، فرمانده یگان حفاظت از جنگل ها ، مراتع و سازمان مدیریت آب همچنین به اقدامات سازمان جنگل ها برای جلوگیری از آتش سوزی در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: “موضوع آتش سوزی ها باید با حساسیت و نظارت بیشتری مدیریت شود. ” با همکاری نهادهای نظارتی و قضایی می توان برای حمایت بهتر از سرزمین های ملی تلاش کرد.

وی بر لزوم تقویت تجهیزات و تأسیسات حفاظتی در برابر آتش سوزی به منظور جلوگیری از آتش سوزی تأکید کرد و گفت: فعال سازی تجهیزات وسایل نقلیه یگان حفاظت ، راه اندازی شبکه داخلی بی سیم ، نصب تجهیزات ردیابی سارقان و تنظیم صحیح نیروهای آتش نشانان هنگام وقوع سانحه از مهمترین اقدامات هستند. این عادلانه است

فرمانده یگان حفاظت از جنگلها ، مراتع و سازمان مدیریت آب کشور با تأکید بر شناسایی علل آتش سوزی و دستگیری سریع عاملان و تشکیل پرونده علیه آنها ، اظهار داشت: با توجه به اینکه علت بیشتر موارد آتش سوزی ها انسانی است ، در این راستا باید تلاش بیشتری برای رفع تخلفات و شناسایی مجرمین با همکاری آژانس های امنیتی انجام شود.

سید امیر مسعود جلالی ، رئیس دفتر حفاظت و حفاظت از جنگل ها ، مراتع و مدیریت آب گفت: پتانسیل آتش سوزی جنگل ها و تاکستان ها افزایش یافته است.

وی با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه از جمله ایجاد آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی ، افزود: علاوه بر این ، ایجاد فرهنگ و ارائه آموزش و ترویج مسائل پیشگیری از آتش سوزی در بین مردم ممکن است مؤثرترین راه برای جلوگیری از آتش سوزی “.

جلالی با اشاره به حضور مردم و نیروهای امدادی دستگاههای اجرایی به ویژه ستاد مدیریت بحران ، دهیاران ، ولسوالی ها ، شوراهای اسلامی ، جوامع محلی و سایر گروه های داوطلب در عملیات آتش نشانی جنگل ها و تاکستان ها ابراز امیدواری کرد با همکاری نزدیک می توانیم پیشرفت را تسریع کنیم. برای جلوگیری از خسارت بیشتر ، در مناطق آتش سوزی به حداقل برسید.

میرزایی ، رئیس دفتر آموزش ، ارتقاء و مشارکت عمومی سازمان جنگلها ، مراتع و آبهای کشور همچنین بر لزوم همکاری گسترده با سازمانهای مردمی و تشکیل گروه های آتش نشانی عمیق تأکید کرد. سازمان های انسانی مدافعان افتخاری از طبیعت و اعضای سازمان های محیط زیست هستند و در این راستا باید تلاش های خود را برای توسعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از آتش سوزی دو برابر کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگلها ، مراتع و آبهای کشور ، در این جلسه ، جهانبخش بهمنی – معاون حفاظت از اراضی و منابع طبیعی استان فارس – گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب استان فارس برای پیشگیری و درمان بحران آتش سوزی. در زمینه های منابع طبیعی ظاهر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا