حوادث

رشد سرقت و کلاهبرداری با کارت اعتباری در ژاپن در ۲۰۲۲

یک نهاد صنعت کارت اعتباری می‌گوید سال گذشته از طریق کلاهبرداری با استفاده از اطلاعات کارت، مبلغ بی‌سابقه‌ای پول در ژاپن به سرقت رفته است.

به گزارش باراناخبر به نقل از ان اچ کی، مقامات ژاپنی می‌گویند که کلاهبرداران نزدیک به ۳۳۰ میلیون دلار سرقت کردند.

نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی این رقم ۷۵ میلیون دلار افزایش یافته است که بالاترین آمار از زمان آغاز ثبت آمار در مورد این نوع سرقت‌ها در سال ۱۹۹۷ است.

این گزارش‌ حاکیست کلاهبرداران در بیش از ۹۴ درصد موارد از شماره کارت‌های اعتباری که به طور غیرقانونی به دست آورده بودند، استفاده کرده‌اند.

مقامات، این رکورد را به افزایش تعداد پرونده‌های “فیشینگ” نسبت می‌دهند که در آن، قربانیان فریب داده می‌شوند تا شماره کارت یا رمز عبور خود را در وبسایت‌های جعلی وارد کنند.

شورای مبارزه با فیشینگ ژاپن می‌گوید که در سال گذشته تقریبا ۹۷۰ هزار مورد اطلاعات در مورد فیشینگ دریافت کرده است. این نیز یک رکورد بالا محسوب می‌شود. این شورا می‌گوید که تعداد فزاینده‌ای از این موارد از طریق پیامک‌های تلفن همراه انجام می‌شوند.

فیشینگ، نوعی حمله مهندسی اجتماعی است که عموماً از طریق ایمیل و با هدف سرقت اطلاعات ورود به سیستم و سایر اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری برای سرقت هویت افراد انجام می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا