اقتصادی

توضیحات نهایی درباره صدور کارت نان

وزیر امور اقتصادی و دارایی می گوید برخلاف برخی شایعات و گمانه زنی ها، دولت برنامه ای برای صدور جعبه نان ندارد.

به گزارش باراناخبر، احسان خاندوزی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: تاکنون در شورای اقتصاد دولت بحث اعطای کارت نان مطرح نشده و برنامه ای در این راستا وجود ندارد. به عبارت دقیق تر، آنچه در دستور کار قرار دارد، موضوع فروش نان به خانواده ها از طریق کارت های بانکی است.

وی در خصوص جزئیات این طرح توضیح داد: در چارچوب طرح ها خانواده ها می توانند با استفاده از کارت های بانکی که دارند نان خریداری کنند. با بانک مرکزی نیز توافقاتی صورت گرفته تا خرید نان تنها به کارت یارانه ای سرپرست خانوار محدود نشود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: به این ترتیب همه اعضای خانواده می توانند با استفاده از تمام کارت های بانکی که دارند نان بخرند. مقدمات اولیه این طرح مهیا شده و تقریباً در تمام شهرهای کشور شرایط اجرای آن فراهم شده است.

خاندوزی همچنین به تاکیدات اکید رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: طبق دستور آیت الله رئیسی، قیمت نان برای شهروندان در سال جاری به هیچ وجه افزایش نمی یابد.

وی با اشاره به سیاست اصلاحی یارانه ها در دولت گفت: در این سیاست نه تنها درخواست اصلاح قیمت ها را نداشته ایم، بلکه اصلاح ساختاری بیشتری در دستور کار است. عبور از انحصار، بهبود شرایط شرکت‌های تولیدی و واگذاری بیشتر پس‌اندازهای تجاری و اقتصادی به بخش خصوصی و کاهش حضور دولت در این عرصه، بخش مهمی از اهداف دولت را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا