اقتصادی

مجوزی برای ارتقای موسسه اعتباری ملل داده نشده است

بانک مرکزی هنوز مجوزی برای ارتقای مؤسسه اعتباری غیربانکی ملت ها برای این بانک صادر نکرده و تنها با بررسی درخواست ارتقای این مؤسسه موافقت کرده است.

به گزارش باراناخبر، بانک مرکزی اعلام کرد: در پی انتشار برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر موافقت بانک مرکزی با بهبود موسسه اعتباری غیربانکی ملت ها در این بانک، به شرح زیر است:

1. بانک مرکزی هنوز مجوز ارتقای موسسه اعتباری غیربانکی ملت ها را به بانک صادر نکرده است. طبق قوانین و مقررات، صدور پروانه بانکی مستلزم تشریفات قانونی مربوطه است که در مورد مؤسسه اعتباری غیربانکی ملل انجام نشده است.

2. موضوع تصمیم جلسه مورخ 14.7.10 هیأت مدیره بانک مرکزی صرفاً ابلاغ موافقت با درخواست مؤسسه اعتباری ملل بسته به تعهد هیئت مدیره می باشد. مدیران موسسه مورد نظر برای انجام اصلاحات ساختاری آیین نامه جدید رعایت شاخص ها و حدود نظارت و انطباق کامل با قوانین و مقررات مربوط است. البته این مصوبه هیچ گونه تعهدی برای بانک مرکزی برای اعطای مجوز بانکی به مؤسسه اعتباری غیربانکی ایجاد نخواهد کرد.

3. بانک مرکزی در اجرای طرح تحول نظام بانکی، برای هر یک از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، بر اساس شرایط و ضوابط هر یک، تعدادی تدابیر و اقدامات اصلاحی در نظر می گیرد که پس از آن به تدریج اجرا می شود. هماهنگی لازم است و اطلاعات. به روز خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا