عمومی

رسیدگی به ۲ میلیون پرونده در شورا‌های حل اختلاف

حجت الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف در حل ریشه اختلافات و ایجاد صلح و سازش پایدار بین طرفین ، افزود: در بیشتر موارد ، مسائل مربوط به شوراهای حل اختلاف طی 2 یا 3 ماه بسته و به هر طریقی حل و فصل می شود.

صادقی گفت که از مجموع موضوعات شوراهای حل اختلاف ، حدود 30٪ توانایی صلح و سازش دارند. آن ها برگشتند.

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف با تأکید بر اینکه پیش نویس قانون جدید ما را به ماهیت کار شوراها نزدیک می کند ، گفت: در این پیش نویس قانون وضعیت استخدام کارمندان شوراها روشن می شود و آنها می توانند مشارکت کنند. در امتحانات استخدام اداری ”

وی گفت: همچنین در لایحه جدید تعداد اعضای شورا از 3 نفر به 2 نفر کاهش یافته و در صورت لزوم تعداد شوراها کاهش می یابد.

رئیسی همچنین درباره تأمین امنیت کارمندان شورا برای حل اختلاف گفت: اعضای شورا با افتخار همکاری می کنند اما ما 16000 نفر بیمه شده داریم و از سال جاری بیمه به روز کرده ایم

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف در مورد ستاد ملی صبر نیز توضیح داد: ستاد ملی صبر در واقع به صلح ، گذشت و رضایت اشاره دارد و یک ستاد چندوجهی است و می تواند عضو نهادهای مختلف و معروف بسیاری از افراد مشهور و بزرگ در حال حاضر با این ستاد کار می کنند و این ستاد در حال برنامه ریزی برای توسعه برنامه های خود است.

وی با اشاره به برنامه ریزی الکترونیکی گفت: برنامه ریزی الکترونیکی اکنون عملیاتی است ، اما نظارت الکترونیکی در حال پیشرفت است و ما باید زیرساخت ها را تقویت کرده و شاخه هایی را برای آن تجهیز کنیم ، این امر روند مراجعه افراد به مشاوره را تسهیل می کند.

صادقی با اشاره به مبارزه با فساد اظهار داشت: مبارزه با فساد یکی از سیاست های جدی دادگستری است و در گذشته بوده و این دوره شدت یافته است و همه در تلاش هستند تا دادگستری سالمتر از گذشته شود.

وی گفت: حتی مقدار کمی فساد برای قوه قضاییه مفید نیست. “هفته گذشته ، ما یک شبکه فساد را شناسایی کردیم که در خارج از شورا آغاز شد و به شورا ختم شد و 25 نفر دستگیر شده و از آنها بازجویی می شود.” اما این تعداد در مقایسه با 30000 خادمی که صادقانه و کاملاً موجه هستند چیزی نیست.

دکمه بازگشت به بالا