اجتماعی

رفع اختلاف بین مجلس و دیوان عدالت، وضعیت شوراها را مشخص می‌کند

استاندار تهران گفت: حل اختلاف مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری وضعیت برخی شوراهای اسلامی را مشخص می کند.

به گزارش باراناخبر، محسن منصوری در حاشیه بازدید از تاسیسات شهرستان پاکدشت با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری در رابطه با اعضای شوراهای اسلامی چند شهر استان تهران گفت: نظارت بر انتخابات و دیوان عدالت اداری باید انجام شود. حذف شده . .

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری وارد انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی برخی شهرها شده و رای هیات نظارت بر انتخابات را که منشأ آن مجلس شورای اسلامی است، نقض کرده است.

استاندار تهران افزود: مجلس شورای اسلامی معتقد است که دیوان عدالت اداری اجازه ورود به موضوع انتخابات شوراها را ندارد، بنابراین مصوبه ای را تصویب کرد که شورای نگهبان به برخی از نکات آن اعتراض کرد که مجلس آن را حل کرد. ایرادات و بار دیگر شورای نگهبان ارسال کرد.

منصوری تاکید کرد: در صورت تایید مصوبه توسط شورای نگهبان، مصوبه شورای نظارت بر شوراهای اسلامی قابل اجرا و در صورت عدم تایید، رای دیوان عدالت اداری لازم الاجرا است، وزارت کشور و دولت ها مجری آن هستند. دو بدن این جهت را ندارند.

استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر مشکلات برخی شوراهای اسلامی برطرف شده و منتظر تصمیم نهایی مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری هستیم. در برخی از شوراها فقط یک عضو عوض شد که اصولاً تأثیری در موضوع شورا و ساختار آن ندارد و همین امر منجر به تعیین رئیس می شود، اما اگر گروهی از شورا خارج می شد کمی مشکل می شود. و دیگری را وارد کنید.

منصوری افزود: در برخی شوراها حدود یک ماه است که شهردار منصوب شده و در سمت خود بوده است و با تغییر اعضا ممکن است وضعیت شهردار نامشخص شود زیرا ممکن است این اعضا دوباره از شورای اسلامی خارج شوند. بنابراین تلاش می کنیم در سیستم شهرداری خللی ایجاد نکنیم، دیوان عدالت اداری چندی پیش رای به بازگشت 5 نفر از اعضای خروجی شورای اسلامی شهر پاکدشت داده بود.

وی با اشاره به بازدید یک روزه از نقاط مختلف پاکدشت گفت: یکی از پروژه های مهم این شهرستان و استان تهران، 35 کیلومتری کمربندی جنوبی پاکدشت، محور امام رضا (ع) به عنوان محور است. شریان اصلی تهران استان‌های شرق کشور به دلیل حجم ترافیک.» خودروها همواره با ترافیک سنگین مواجه هستند و اجرای این طرح باعث کاهش بار ترافیکی در این محور می شود.

استاندار تهران تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه 4000 میلیارد دلار وام نیاز است، راهکارهایی برای تامین اعتبار و تغییر کاربری در طول مسیر اندیشیده شده و این طرح در قالب طرح های سفر رئیس جمهور نیز مطرح شده است. برای تسریع در اجرای آن. این پروژه به صورت فازی اجرا می شود و در فاز اول در 10 کیلومتری آن تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی میدان میوه و تره بار و پایانه صادرات محصولات کشاورزی را از دیگر پروژه های مهم این نقطه از استان تهران برشمرد و افزود: شهرستان پاکدشت ظرفیت بالایی در تولید گل و گیاه دارد و شهرستان های جنوب شرق تهران از ظرفیت های بالایی در تولید گل و گیاه هستند. مرکز تولید انواع محصولات کشاورزی است اما راه اندازی این پایانه تحول بزرگی در اقتصاد کشاورزی استان ایجاد می کند.

استاندار تهران تاکید کرد: پاکدشت با داشتن 4 شهرک صنعتی فعال یکی از شهرستان های دارای بالاترین ظرفیت در استان تهران است که تولیدکنندگان مستقر در این شهرستان مشکلاتی مانند نقدینگی، مسائل زیست محیطی، مواد اولیه و برخی مشکلات با بانک ها دارند. . مشکلات در جلسه کارکنان تسهیلگری مطرح شده و راه های برون رفت از آنها ارائه شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا