عمومی

رساله حراج اعتبار علمی در پاندمی کرونا

ارائه
من به طور خلاصه می نویسم ، این روزها مردم درگیر بسیاری از مسائل هستند ، بنابراین کسالت کم است و خواندن متن های طولانی ممکن است در واقع اولویت مردم نباشد. من این یادداشت را در مقدمه و نه در کتاب زیر ارائه می کنم ، که حاوی نکته مهمی نیست ، اما در یک جهت گنجانده شده است. حذف عناوین فصل تاثیری در اصل و طول متن نخواهد داشت.
کتاب اول: مقدمه ای بر اعتبار علمی
شاید جالب باشد که بدانید چرا من عنوان را با آن عنوان و ابتدای متن خود را با عبارت “اعتبار علمی” شروع کردم. پس از گذشت سی سال در دانشگاه اندی ، به این نتیجه رسیده ام که نباید ابروهای علمی بدست آمده را با سهل انگاری یا در ازای دریافت پول و ثروت ، قدرت و شهرت فروخت و مبلغ آن اصلاً اهمیتی ندارد. البته در طول این سالها ، بسیاری از افراد دیده ام که در چندین ثانیه حتی در جلسات زندگی ، نتایج چندین سال تلاش و تحقیق را به راحتی تغییر می دهند ، چه رسد به جلسات مهم ، معرفی سفارشات صندلی و معرفی شانس جدید. . ! صد در صد در جهت مورد نظر آقای ریس اصلاح شد! مثلاً طبق مطالعات ، ما باید به تبریز می رفتیم ، حالا دقیقاً برعکس محاسبات و هزینه های چندین ساله به مشهد خواهیم رفت!
کتاب دوم: حکایاتی درباره اعتبار علمی
سالها پیش ، در طول تحصیلات من در ایالات متحده در دهه 1980 ، اشتباه نکنید ، آنها یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه نوادا را کشف کردند که برای رسانه های جمعی اعداد ایجاد می کرد و برای این کار مبالغ زیادی از آکادمی علوم آمریکا دریافت می کرد تحقیقات کاذب این روزها ، او سر و صدای زیادی در اخبار و رسانه های آمریکایی ایجاد کرد و سپس بسیاری از محققان در تمام علوم در این زمینه شناسایی و بودجه تحقیقاتی آنها حذف شد. در آن روزها ، مربی چینی-آمریکایی من که پدر نوآوری نیز شناخته می شود ، با من تماس گرفت و گفت: “بیایید گپ بزنیم!” من همچنین به عنوان استاد خدمت می کردم ، و این زمانی بود که در حال انجام کار بر روی پیوندهای ساختار و جمع آوری داده ها در طول آزمایشات خود بودم. “نظر شما در مورد این رسوایی چیست؟” Tha ai. گفتم خیلی بد است ، استاد. وی گفت: “اگر شما جای آنها بودید و نتایجی که آزمایش می کردید و درو می کردید دقیق نبود و این باعث می شود حقوق ماهانه شما قطع شود ، آن وقت چه کاری انجام می دهید؟” من خدمات خود را به استاد ارائه دادم. قبل از آمدن من به آمریکا ، پدر مرحومم به من گفت که به یاد داشته باش که خدا به وضوح به ما اجازه اشتباه کاری را نداد ، بنابراین او ضامن خوبی برای این جمله است! بنابراین هر وقت شرایط سختی پیش آمد نگران نباشید و اطمینان حاصل کنید که توسط خالق و پروردگار جهان تضمین شده است. وقتی این حرف را زدم آهی کشید و فکر می کنم چشمانش اشک بود و گفت برو تو نیازی به یادآوری من نیست ، اما این را از من بخاطر بسپار ، عزت و ابروهای یک دانشمند برای فروش نیست ، چیزهای خیلی خوب و Bad به نتایج شما بستگی دارد! وی ادامه داد ، به یاد داشته باشید که نتایج ناچیز در یک تحقیق نیز یک نتیجه بسیار ارزشمند است ، این نشان می دهد که ما باید کار و روش های خود را بهبود ببخشیم ، من امشب خوب می خوابم ، به کارتهای خود بروید! من امروز هرگز فراموش نکرده ام و در تمام نوشتن ها ، تحقیقات و جلسات خود تا به امروز ، همیشه متوجه شده ام که گاهی اوقات برای بسیاری از افراد خشن و گران به نظر می رسید. به راستی ، لیاقتی که خداوند به انسان اعطا می کند ، به نوعی «تصدیق و تشدید» بار تعالی است و از نور تابشی برگزیدگان اوست ، چگونه می توان آن را به راحتی حراج کرد؟
کتاب 3: حراج کرونا و اعتبار علمی
متأسفانه ، و بسیار متاسفانه ، یک نگاه اجمالی به مسئله تاج در کشور ما نشان می دهد که برخی از پزشکان که قبل از تاج خود تا حدودی “مارک” بودند ، به سادگی خود را از دست داده و نابود کردند و آن اعتبار الهی را به رایگان فروختند؟ آنها هر روز یک داستان دروغ و از اعتبار علمی خود برای مردم تعریف می کردند ، گویی تازه برای چنین روزهایی برای یک کار تجاری جمع شده بودند! چه داستان هایی که آنها خلق کردند و گفتند و هموطنان آشفته و درمانده خود را پرورش دادند! بر اساس تغییرات محیطی در کشور ، یک روز گفتند ماسک نزن ، یک روز گفتند ضربه بزن ، یک روز گفتند قرنطینه متعلق به دوران شیپور است ، یک روز گفتند چرا قرنطینه نیست ، یک روز گفتند پاداش و پاداش می دهم و یک ما گفتیم ماهها رد صلاحیت شدیم ، یک روز گفتند فقط واکسن های ایرانی ، روز دیگر گفتند فقط باید از خارج بخرند ، یکی گفت برخی از افراد نزدیک به مدیریت واسطه واکسن های خارجی هستند ، سپس گزارش شد که یک شرکت واکسن سازی داخلی است. این کار تا زمانی آغاز شد که مرگ هموطنان ما به شش نفر در روز رسید و آنها هنوز تسلیم نشده اند. حتی برخی از افراد این روزها به شدت به دنبال یک موج جدید هستند یا فضای لازم را برای شروع امواج پر سر و صدا جدید ایجاد می کنند و اگر نوع جهش یافته نبود ، این جامائیکایی یا خانه دار نبود ، بنابراین فقط سناریو ادامه می یابد تا موج سواری تمام شود ، خدا ما را نجات دهد! این دلسوزان عزیز نگران اردیبهشت و خرداد سال آینده ملت نیز هستند ، خداوند متعال! آنها اطاعت از مردم را نسبت می دهند و بیماری را به حساب آنها می آورند و این واقعیت را افزایش می دهند که مردم قاتل هستند ، در حالی که در طول یک سال گذشته ، آنها چیزی جز مشاهده و گزارش از حوادث زمین بازی کرونا انجام نداده اند و فقط اظهار داشته اند همانطور که پاییز و زمستان نگران بودند! آنها مدیریت اضطراب را بسیار خوب اجرا می کنند و آن را مطابق با اعتبار علمی خود می دانند! آنها در زخم های ابریشمی مردان نمک زده شدند و مشخص شد که این افراد اهل منطقه زال و طوس نبوده و ریسی و اکبری برای این رشته نیستند ، وثاقت آنها از جهت الهی نیست و احتمالاً از طرف مقابل کمک می گیرند . اگر شخصی کمی توجه کند ، به وضوح می بیند که خداوند چه زیبا و عاقلانه عالی ترین تضمین خود را در از بین بردن ایمان و اطمینان به زبان آنها به او داده است! الله اکبر
کتاب چهارم: چشم انداز الهی در مورد امانت داری و وقار
چند وقت پیش ، نظرات زیر را در مورد اخبار کنترل ویروس انگلیسی در اخبار یکی از سایت ها خواندم ، خدا ما را نجات دهد! تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُ مَنْ تَشَاءُ
کتاب پنجم: حقیقت در مورد اعتبار علمی
آن پزشکان و دانشمندان تدارکات مارک ما کجا هستند که برای خرید واکسن های خارجی خودکشی کردند و اکنون به دستور مقام معظم رهبری ، همه ناگهان با آن مخالفت می کنند! اگر در آن زمان واقعاً براساس علم پزشکی و تحقیقات صحیح و تمیز خرید خارجی می کردید ، دوباره اصرار کنید ، مطمئنم که آنها گوش خواهند داد! چرا که نه! نه ، موضوع چیز دیگری است ، شاید آنچه مشاور محترم وزارت بهداشت گفت درست باشد ، آن را بخرید!
کتاب ششم: عدم اطمینان جدی در اعتبار علمی درمان ها
عجیب است که شش یادداشت در یادداشت های قبلی من وجود داشته باشد اینجا من در مورد واکسن اشاره کردم ، هنوز هیچ کس در داخل به آن پاسخ نداده است ، که مهمترین اصل در ضربه زدن یا عدم ضربه زدن و نوع واکسن انتخاب شده است! اما بحث های زیادی در مورد انتخاب یک قهرمان داخلی یا خارجی ، یک شرکت آمریکایی یا انگلیسی و … وجود دارد. آیا اخیراً این مورد توسط نیویورک تایمز در ایالات متحده به چالش کشیده شده است؟ اینجا
بسیاری از مردم تعجب می کنند که این معلم مهندسی و مدیریت بحران چه س questionsالات ساده ای دارد و حتی یک دکتر هم نیست! آنها آنها را می دانند و پاسخ می دهند ، اما متأسفانه ، حتی تولیدكنندگان واكسن نیز جواب صحیح را نمی دانند و به مردم نگفته اند! شاید خوب نباشد از پاسخ آنها چه در داخل و چه در خارج بدانیم! چند روز پیش ، در اخبار جهان به صورت بسیار محدود اعلام شد که واکسن 90٪ چینی فقط 73٪ است و امروز ، طبق مطالعات بالینی ، برزیلی ها آن را فقط 4.050٪ اعلام کردند؟ بقیه واکسن ها نیز کمی بیشتر یا کمتر هستند! دیروز ، در اخبار خارجی ، حتی در یک جمله ، دیدم که فقط افرادی که واکسینه شده اند ناقل می شوند ، که ذکر کردم! و مهمتر از همه ، گزارش هایی وجود دارد که بسیار قابل توجه است ، نشان می دهد که بسیاری از کشورهایی که واکسیناسیون را شروع کرده اند اخیراً با نسخه های جدید ویروس از جمله ایالات متحده با ویروس جهش یافته 20C روبرو شده اند. -U ، MB با نوع VUI-202012/01 ، آفریقای جنوبی با نوع 501.V2 و نیجریه با نوع P681H و بسیاری دیگر به شکل همان ویروس جهش یافته که به عقیده برخی ناشی از واکسیناسیون این جهش ها است! اینجا البته برای رسیدن به نتیجه گیری قطعی در مورد این موضوع خیلی زود است.
کتاب هفتم: مهندسی ارزیابی پزشک در واکسیناسیون
بله ، من مهندس هستم ، اما مدیریت ریسک و ریسک و بحران ها را نیز تدریس می کنم که اصول بسیار مشترکی دارند. وقتی پزشکان ما علاقه ای به گشودن این ماجرا ندارند ، ببخشند یا نمی دانند و بیشتر در مورد مارک واکسن و خرید آن نگران هستند ، من مجبورم که اقدام کنم و آنها را برای مردم کشورم بکشم ، خودم من و خانواده ام و خواهران و برادرانم. حداقل توضیحات علمی را به ما بگویید و اینکه این واکسن ها درست قبل از دادن یا ندادن با ما چه خواهند کرد! شاید ملاک فرمایشات مورد نظر مقام معظم رهبری توجه به برخی از این س questionsالات متواضع و س questionsالات مشابه بوده است!
کتاب 8: مراقبت در حفظ اعتبار علمی
کرونا ، با یا بدون واکسن ، داخلی یا خارجی ، خارجی با نام داخلی یا داخلی با خارجی! البته امیدوارم که بدون واکسن ، به فضل خداوند متعال ، روزی مانند سایر بیماری ها کنترل شود ، اما امیدوارم که این درس برای همه دانشمندان در سطح بالا باشد ، و عنان مجبور است سالها تحقیق را تحمل کند ، درس و کسب دانش. بگذارید از خالق احد مراقبت از قلب و روح خود را در قبر انجام دهم و بگذارید این نعمت خدا را فقط برای رفاه مردم خود ، به ویژه در رابطه با زندگی مردم ، صرف کنیم. ما به عنوان یک پزشک ، مهندس یا محقق نباید آنقدر در معرض شرایط محیطی قرار بگیریم که جریان باد مسیر ابروهای علمی ما را مشخص کند! بیایید با مردم خود صادق باشیم و حقیقت را بگوییم ، حتی اگر فکر کنیم که هیچ حرفی نمی توانیم بزنیم ، حداقل برای فریب خواهران و برادران هموطن خود ، دستور “پروفسور هنری لیو” را فراموش نکنیم ، بسیاری از چیزهای خوب و موارد بد به نتایج شما بستگی دارد!
به یاد داشته باشید ، ما می توانیم پس از این دوره بسیار ثروتمند و مشهور شویم و حتی بیشتر مورد توجه واقع شویم ، اما اعتبار علمی و حراج اعتبار خود را قبل از اعتماد و اطمینان مردم و ظاهر آنها از دست می دهیم. چهره هایمان دردناک است ما نمی توانیم هیچ دارایی را جایگزین و پوشش دهیم.
کتاب نهم: محل اعتبار علمی
من یک همکار دانشمندی دارم که در طول سی سال همکاری من چیزهای زیادی از او آموخته ام ، در این مورد آنها یک مثال عاقلانه ارائه دادند ، موضوع فرمان او: آیا پرندگان را در حال چرخیدن در گل و لجن ندیده اید؟ سر و صورتشان! آنها گناهکار هستند ، در جای خود در بهشت ​​، هیچ کس نمی تواند با آنها چنین کاری کند ، یعنی خاک بر آنها بیندازد!
و درود بر او که از دستورات پیروی می کند

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه ، مدیریت زلزله و بحران و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا