اجتماعی

روند کاهشی کرونا؛ پایان پاندمی یا آرامش قبل طوفان؟

باراناخبر/ گلستان رئیس انجمن ویروس شناسی ایران آخرین وضعیت ویروس کرونا را تشریح کرد و گفت: نباید فریب سکوت ویروس کرونا را بخوریم.

علیجان طبرایی با اشاره به وضعیت اخیر شیوع ویروس کرونا به باراناخبر گفت: همچنان باید نسبت به کرونا حساس باشیم، ویروس کرونا همیشه در حال تغییر است و نباید فریب سکوت آن را بخوریم.

وی افزود: بیماری کووید 19 در کشور ما به میزان قابل توجهی کاهش یافته و وضعیت تثبیت شده است، اما گزارش های دریافتی از کشورهای مختلف نشان می دهد که میزان بروز و مرگ و میر در برخی کشورها همچنان بالا است و در برخی از ایالت های آمریکا میزان بروز و ابتلا به این بیماری همچنان ادامه دارد. ویروس به بیش از 60 درصد رسیده است.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران افزود: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که برخی از کشورهایی که در زمان شیوع این بیماری در کنترل ویروس کرونا موفق بوده اند، همچنان با موارد و مرگ ناشی از این ویروس مواجه هستند.

طبرایی با اشاره به اینکه گردش ویروس کرونا این نگرانی را ایجاد می کند که ویروس بد دائما در حال تغییر است، گفت: باید حداقل یکی دو ماه صبر کنیم تا ببینیم آیا بیماری کووید 19 در جامعه بومی شده است یا خیر. یا نه.

وی گفت: «ما باید مراقبت های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهیم. بیایید بگوییم که شرایط شیوع ویروس کرونا به حالت عادی تغییر کرده است.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با بیان اینکه در حال حاضر پس از آمیکرون گونه جدیدی مشاهده نشده است، گفت: به ویژه بحث های جدیدی از نظر توالی ژن و ویروس شناسی در حال ظهور است و باید منتظر ماند و دید به کجا ختم می شود.

به گزارش باراناخبر؛ بومی مرحله ای است که بیماری “بومی” می شود. یعنی بیماری وجود دارد اما قابل کنترل است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا