عمومی

تزریق اعتبار به بخشی از پروژه‌های عمرانی لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، جلسه شورای برنامه روز شنبه کم اهمیت و توسعه لرستان به رهبری فرهاد جواهر فروش استاندار لرستان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی رئیس مدیریت و سازمان برنامه کم اهمیت و رهبران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

استاندار لرستان در حاشیه این جلسه در سخنانی گفت: دستور کار مهم جلسه امروز مربوط به بررسی مدل توزیع وام و هزینه های عمرانی بود که از حدود یک ماه قبل با برگزاری جلساتی مورد استفاده قرار گرفته است. و تبادل اطلاعات بین سازمان مدیریت و برنامه. کم اهمیت با سایر دستگاه های اجرایی انجام شد و در نهایت تصمیمات لازم اتخاذ شد.

فرهاد جواهر فروش وی بیان کرد: در بحث طراحی مدل توزیع اعتبار استان، سه رکن مساحت، جمعیت و محرومیت زدایی و همچنین مسائل مهمی چون کم آبی، برگزاری کنگره شهدا، کشاورزی و موارد دیگر مورد توجه قرار گرفت. استان های مهم و استراتژیک در این مدل به خوبی دیده می شوند.

وی افزود: در جلسه امروز پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا، مقرر شد نکاتی به مدل توزیع اعتبار اضافه شود که ظرف مدت 48 ساعت به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ می شود. آخر.

استاندار لرستان یادآور شد: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور محترم به لرستان از مهمترین موضوعاتی است که ایشان در بحث اجرای مدل توزیع اعتبار و بخشی از اعتبارات مورد نیاز استان به آن پرداختند. پروژه هایی نیز به آنها تزریق شده و گام های خوبی در پیشرفت پروژه ها برداشته شده است.

جواهر فروش وی خاطرنشان کرد: بیشتر پروژه های استان که در مدل توزیع وام در نظر گرفته شده است مربوط به سال های 1401 و 1402 است که عملیات اجرایی برخی از آنها با وام های تخصیصی آغاز شده است که از جمله آنها می توان به بیمارستان نیایش خرم آباد اشاره کرد. بیمارستان رازی فلات کوهستانیچهار خطوط خرم آباد در دلفان و جاده چهار خطوط دایره شازند بخشی از این پروژه هاست می توان آینده.

وی اعتبار این طرح ها را عمدتاً به طرح های ریالی یا از محل تسهیلات موضوع ماده 56 قانون بودجه تعلق می گیرد و تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی پروژه ها توسط دستگاه های اجرایی. . استان، این پروژه‌ها از رکود خارج شده و با توافقات انجام شده با بانک‌های عامل، تسهیلات لازم برای ادامه روند اجرای پروژه‌های استان در ماه‌های آینده در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

استاندار لرستان تاکید کرد: پیگیری راه اندازی مجدد پروژه های استان در حوزه عمرانی و اقتصادی و خروج آنها از رکود یکی از مهمترین اقداماتی است که دستگاه های اجرایی باید برای جذب اعتبارات مورد نیاز انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا