عمومی

رد ادعاهای دبیرخانه سازمان ملل متحد علیه ایران

براساس پایگاه اطلاع رسانی باراناخبر ،
طبق اطلاعات و دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه ، در حالی که دبیرخانه تاکنون از گزارش تخلفات بیشمار شورای امنیت سازمان ملل توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی خودداری کرده است ، بر اساس تفسیر غیرمعمول از شورای امنیت 2231 ، حتی حتی با خروج ایالات متحده از UNSCR 2231 سرانجام با تحمل و عدم اطمینان روبرو شده است. اما در مواردی که دبیرخانه صلاحیت انجام آن را مطابق با مفاد مربوط به کاربرد قطعنامه 2231 نداشته باشد ، وارد گزارش به اصطلاح تخصصی می شود.

جالب است که گزارش دبیرخانه در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده در تلاش است تا قطعنامه خطرناکی را برای گسترش تحریم های تسلیحاتی علیه ایران تهیه کند ، و مفاد آن دو هفته قبل از انتشار توسط ایالات متحده استناد شده است. گزارش را تقویت کنید و توسط آن کشور در شورای امنیت علیه ایران تهیه شده است.

متهم کردن دولتها به فرآیندهای خود تحمیل شده و قوانین خودسرانه نوآوری خطرناکی است که مورد تأیید جامعه جهانی نیست. چنین فرآیندهای شخصی سازی شده به اعتبار سازمان ملل آسیب جدی می رساند.

تهیه گزارش با انگیزه های سیاسی واقعیت ها را تغییر نمی دهد و برای همه مشخص است که اوضاع فعلی منطقه نتیجه مستقیمی از سیاست های غلط ایالات متحده و رژیم سعودی در قتل کودکان است. چگونه جلب نشده است که به فروش سلاح های کشنده در عربستان سعودی که علیه مردم بی دفاع یمن استفاده می شود ، توجه شود زیرا روز روشن است ، اما تیم های تحقیقاتی برای جستجوی بقایای سعودی به منظور اثبات ادعاهای بی اساس ایالات متحده اعزام می شوند. ؟ ؟ بدون شک ، چنین گزارش هایی نه تنها به صلح و امنیت در منطقه و اجرای قطعنامه های شورای امنیت کمک می کند بلکه اعتبار و شهرت سازمان ملل را نیز کاملاً نابود خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران اکیداً به دبیرخانه سازمان ملل توصیه می کند که طبق سناریویی که از قبل توسط ایالات متحده برنامه ریزی شده ، عمل نکند تا از بلند شدن تحریم تسلیحاتی بر روی ایران جلوگیری کند و با تهیه گزارش هایی که هیچ پایه ای ندارد ، در این روند خطرناک کمک نکند. مجاز.

دکمه بازگشت به بالا