بین الملل

حمایت رهبر حزب راستگرای افراطی ایتالیا از ادعاهای انتخاباتی ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر ، متیو سالوینی ، رهبر حزب راست افراطی لیگ ایتالیا روز جمعه از ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد تقلب در انتخابات حمایت کرد.

به گزارش ایندیپندنت ، سالوینی در مصاحبه ای گفته است كه در برخی از ایالت های آمریكا “تعداد برگه های رای بیشتر از تعداد رای دهندگان ، تعداد برگه های رای بیشتر از تعداد افراد آنجا است كه باعث ایجاد تردید می شود.”

وی همچنین سخنان اخیر ترامپ را تکرار کرد و گفت که برای حوزه های انتخابیه ایالات متحده مهم است که از شمارش آرا و شمارش مجدد آرا متوقف شوند.

سالوینی گفت: “مشارکت و دموکراسی” در این کشور فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات ایالات متحده پیروز شود ، درس بزرگی برای سایر کشورها است.

جو بایدن در حال حاضر با 264 رأی انتخاباتی یک قدم به کاخ سفید نزدیک است ، اما ترامپ که با 214 رأی انتخاباتی عقب است ، سعی دارد شکایتی را به اتهام تقلب در انتخابات به دیوان عالی کشور ارائه کند. آمریکا بدهد.

سالوینی که در حال حاضر عضو مجلس سنای ایتالیا است ، سال گذشته با رای سناتورها مصونیت پارلمانی خود را از دست داد و اکنون به دلیل دستور بازداشت غیرقانونی مهاجران در دادگاه محاکمه می شود.

این سیاستمدار راست ایتالیایی سال گذشته تلاش کرد حزب خود را از دولت ائتلاف بیرون کند ، آن را منحل کند و انتخابات زودهنگامی را برگزار کند که انتظار می رفت با اکثریت آرا ریاست جمهوری را بدست آورد. اما جوزپه كنته نخست وزیر ایتالیا با ایجاد ائتلافی جدید توانست از سرنگونی دولت و ظهور راست افراطی جلوگیری كند.

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا