فرهنگ و هنر

رایزنی امیرعبداللهیان با فواد حسین درباره اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده

در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، چند موضوع مورد علاقه مشترک از جمله پیگیری توسعه و گسترش روابط دوجانبه تهران و بغداد مورد بررسی قرار گرفت. . . و برخی موضوعات مربوط به سفر بازدیدکنندگان ایرانی و عراقی به هر دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تبادل نظر شد.

به گزارش باراناخبر، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق بر لزوم پیگیری توافقات حاصله در سفر نخست وزیر عراق به تهران در خصوص گسترش روابط دوجانبه و همچنین تسهیل در سفر زائران ایرانی و عراقی تاکید کردند. به مناسبت های مذهبی به ویژه اربعین حسینی اشاره کردند.

امیر عبداللهیان با قدردانی از مساعدت ها و امکانات در نظر گرفته شده برای سفر زائران ایرانی در روز عرفات و همچنین هماهنگی های انجام شده برای سفر زائران ایرانی به اربعین، از تلاش های طرف عراقی برای اعزام زائران قدردانی کرد. زائران ایرانی برای ادای حق حج به عربستان سعودی می روند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با همتای عراقی خود امکان از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره را مورد بحث و بررسی قرار داد و ابراز امیدواری کرد که آمادگی ها و تسهیلات لازم برای از سرگیری عمره با توجه به شرایط انجام شده فراهم شود. کرونا

وزیر امور خارجه عراق با اعلام آمادگی برای ادامه کمک ها برای تسهیل سفر زائران عرفه و اربعین و همچنین مناسک حج، بر آمادگی دولت عراق برای فراهم کردن بسترهای لازم برای برگزاری مراسم حج تاکید کرد. از تعطیلات حاجی اربعین.

فواد حسین تاکید کرد: دولت عراق تمام تلاش خود را برای تسهیل سفر زائران حسینی و برگزاری هرچه باشکوه مراسم اربعین به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا