بین الملل

مقتدی الصدر: مردم با همکاری با نیروهای امنیتی، سلامت زائران را حفظ کنند

سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق عصر امروز شنبه درباره مراسم اربعین در این کشور و حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) بیانیه ای صادر کرد.

الصدر با انتشار چند توئیت نوشت: نجف اشرف اولین مناره تشیع است و پرتو نوری که از مکه سرچشمه می گیرد در نجف است و همچنان چراغی برای هدایت مردم است.

وی در ادامه به قوانین و مقررات خاص کشور در خصوص مراسم زیارتی پرداخت و گفت: از جمله این قوانین ورود رسمی، معاینه پزشکی و رعایت قوانین کشور است. [مقصد] نقل شده.

رهبر نهضت صدر با بیان اینکه چهار مکان مقدس متعلق به شش معصوم در عراق است، تصریح کرد: از همگان می خواهیم به آن (قوانین عراق) به ویژه برادران ایرانی پایبند باشند. زیرا بیشترین تعداد را دارند. پذیرای همه مهمانان هستیم

الصدر با اشاره به اینکه مردم عراق متعهد به استقبال از زائران هستند، تصریح کرد: میزبان باید به میهمان احترام بگذارد. مهمان نیز باید آداب مهمانی را رعایت کند. میزبان باید تمام وسایل ضروری مهمانی از جمله غذا، نوشیدنی و محل اقامت را فراهم کند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت و نظافت در مراسم اربعین از مسئولان رسمی کربلا خواست امنیت را بر عهده گرفته و توقف ها و بازرسی ها را از طریق نیروهای امنیتی کنترل کنند.

رهبر جنبش صدر خطاب به مردم عراق گفت: همه مردم عراق باید خویشتن داری کنند و از رویارویی بپرهیزند. آنها باید با نیروهای امنیتی همکاری کنند و برای حفظ سلامت زائران، مهمانان و اماکن مقدس شعارهای حزبی سر ندهند.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی به این معنا نیست که با مفسدان زیر چتر امام حسین (ع) جمع شده است، در پایان تصریح کرد: همه حاجی ها برای برادران خود در یمن، بحرین، سوریه، لیبی و افغانستان هستند و باید مورد عفو قرار گیرند. . “.

310310

دکمه بازگشت به بالا