عمومی

رایزنی های ظریف در عمان

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفر خود به منطقه در مسقط به سر می برد ، صبح امروز (پنجشنبه) دیدارها و گفتگوهای خود با مقامات عمانی را با ژنرال نعمانی وزیر امور خارجه ادامه داد. سلطان عمان.

وزیر امور خارجه با اشاره به برخی زمینه های لازم برای تلاش هر دو طرف برای دستیابی به نتیجه و در چارچوب دیدگاه های مقامات ارشد هر دو کشور ، از گروه همکاری در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و منطقه ای ابراز خرسندی کرد.

ظریف همچنین آخرین تحولات مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه کشورهای 4 + 4 و تحولات منطقه در مورد کشورمان را به طرف عمانی اطلاع داد.

در این دیدار ، ژنرال عمان ، وزیر دفتر سلطان عمان ، با قدردانی از روابط دو کشور ، از تبادل جدول بین مقامات دو کشور استقبال کرد تا از آخرین دیدگاه های طرف مقابل آگاه شود. در زمینه های مختلف و اهمیت گسترش همکاری

موضوعات مربوط به برخی از زندانیان ایرانی در عمان ، مسائل اقتصادی ، تجاری و مالی بین دو کشور و مسائل منطقه ای ، به ویژه تحولات در یمن ، از دیگر مباحث مقامات دو کشور در این دیدار بود.

ظریف روز گذشته همچنین با سلطان و معاون وزیر امور خارجه در عمان دیدار کرد. وی همچنین با محمد عبدالسلام دیدار کرد.

وی روز گذشته در مورد هدف از این سفر گفت: “سفر منطقه ای به عمان برای مذاکرات در مورد روابط دوجانبه است که به خوبی گسترش یافته است و ما امیدواریم که این سفر بیشتر گسترش یابد ، همچنین تبادل نظر در مورد مسائل منطقه ، امنیت در ایران خلیج فارس و برنامه پایان فشار. “برای مردم یمن که دولت عمان در این زمینه بسیار خوب و مثبت عمل کرده است.

ظریف مذاکرات در مورد همکاری اقتصادی دوجانبه بین ایران و عمان و همکاری ترانزیتی چندجانبه را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرصت بسیار خوبی بود و گفتگوهای بسیار خوبی با مقامات عمانی داشتیم و انشاالله فردا ادامه خواهیم داد.

رئیس هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران پیش از این در سفر به دوحه با امیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار کرده و در مورد روابط دو جانبه ، تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرده است.

رئیس هیئت دیپلماتیک سپس برای دیدار با مقامات عراقی به بغداد سفر کرد و سپس برای دیدار با مقامات اقلیم کردستان عراق به اربیل سفر کرد.

وزیر امور خارجه در سفر خود به بغداد با نخست وزیر ، وزیر امور خارجه ، رئیس جمهور و رئیس پارلمان دیدار کرد. وی همچنین با چندین شخصیت و رهبر جریان های سیاسی عراق دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری درباره سفر خود به بغداد و جلسات برگزار شده نوشت: “در این جلسات تأکید شد همسایگان ما برای ایران اولویت هستند و ما از نقش برجسته عراق در منطقه استقبال می کنیم. “

دکمه بازگشت به بالا