اجتماعی

امکان اعتراض برای دریافت بسته حمایت معیشتی وجود ندارد/مشمولان جامانده تا آخر هفته صبر کنند

سخنگوی طرح حمایت از معیشت کرونا در وزارت رفاه مستقیماً به س questionsالات اینستاگرام پاسخ داد.

به گزارش باراناخبر ، حسین میرزایی در خصوص تهیه بسته های حمایتی معیشتی به گروه های کم درآمد و غیر ثابت گفت: از ابتدای سال حمایت های مختلفی از مشاغل و مشاغل داشته ایم. یک مورد حمایت 1 میلیون دلاری بود که در اول سال 1999 انجام شد. بسیاری از مشاغل دارای درآمد پایدار مانند خرده فروشان ، کارگران فصلی و نوسانات شغلی بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند و آنها به حمایت بیشتری نیاز داشتند.

وی افزود: از کارمندان و بازنشستگان حمایت می شد اما هنوز افرادی بدون درآمد ثابت بودند که تحت پوشش بیمه نبودند. تصمیم بر این شد که بر روی افرادی که درآمد پایدار ندارند تمرکز شود.

شناسایی 34 میلیون ایرانی فاقد درآمد ثابت

سخنگوی طرح حمایت از معیشت کرونا در وزارت رفاه گفت: تصمیمی در پارلمان برای حمایت از معیشت 60 میلیون نفر گرفته شده و تصمیماتی در دولت گرفته شده است اما سرانجام به ما گفته شد که 34 نفر را شناسایی کنیم میلیون. ما شناسایی شده ایم. علی القاعده شرایط و ویژگی های لازم را برای انتخاب 34 میلیون نفر که درآمد ثابت ندارند ، داشت.

میرزایی افزود: بنابراین ، شاخص ها را به گونه ای تنظیم کردیم که براساس اخطاریه ای که به ما داده شده باشد ، تنظیم شود. بنابراین این 34 میلیون شامل افرادی نمی شود که حقوق می گیرند و امرار معاش می کنند و یارانه می گیرند. از جمله خصوصیات ذینفعان: خانواده هایی که اعضای آنها ماهیانه حقوق دریافت نمی کنند. کارمندان بخش های دولتی ، نیمه دولتی ، دولتی ، خصوصی و بازنشستگی که ماهیانه حقوق دریافت می کنند و شاغل یا بازنشسته محسوب می شوند در این گروه نیستند. خانواده هایی که هیچ یک از اعضای آنها بیمه نیستند. براساس بررسی بانک مرکزی از شاخص های بانکی ، اعضای خانواده در پایین ترین دهک ها هستند. خانواده هایی که در گروه طرح حمایت از زندگی هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نیمی از مشترکان از مزایایی بهره مند نشده اند. ما علاقه مند به دریافت پول بیشتر بودیم ، اما این اتفاق نیفتاد. این 34 میلیون نفر درآمد ثابتی ندارند ، یعنی. کارمندان و بازنشستگان دولت ، بیمه ، مشمول بیمه اجباری تأمین اجتماعی و بیمه خوداشتغالی نیستند (به استثنای یک مورد).

میرزایی ادامه داد: از این 34 میلیون نفر تقریبا 9 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفتند. 25 میلیون نفر یارانه حمایت از زندگی 100000 MKD و 3،116،076 خانواده تحت حمایت كمیته بهزیستی و امداد (8،900،731 نفر) یارانه حمایت از زندگی 120،000،000،000،000 دریافت كرده اند.

سخنگوی برنامه حمایت از معیشت کرونا وزارت رفاه گفت: “وقتی 10 نفر داریم و می خواهیم به پنج نفر از آنها پشتیبانی و خدمات ارائه دهیم ، باید معیارهایی تعیین کنیم.” افراد باید براساس شاخص ها اولویت داشته باشند.

نظارت مستمر بر اوضاع خانواده ها

میرزایی افزود: ما به طور منظم از نظر شاخص های مختلف وضعیت افراد را رصد می کنیم و با 60 فرد داده در ارتباط هستیم. اما این اطلاعات به ما گفت که افراد بدون درآمد ثابت بیشترین آسیب را می بینند. ما افرادی داریم که طبق قانون کار کار می کنند اما بیمه یکسانی ندارند و از نظر شاخص های بانکی در وضعیت پایین تری هستند. اینها باید از حمایت معیشتی و اولویت برخوردار می شدند.

افراد مجردی که دور از خانواده خود زندگی می کنند باید با پلیس +10 تماس بگیرند و اطلاعات خود را با خانواده خود به اشتراک بگذارند

وی ادامه داد: برخی از معترضین از اینکه ما وضعیت همه اعضای خانواده را در نظر داریم آگاهی ندارند. اگر شخصی به دور از خانواده خود زندگی کند ، می تواند به پلیس به اضافه 10 مراجعه کرده و اطلاعات خود را با خانواده خود در میان بگذارد. در سیستم های رفاهی جهان ، آنها ناگزیر به سمت ساختارهای خانواده حرکت می کنند و ما وضعیت کلی خانواده را بررسی می کنیم. اساس ما ساختار رسمی و قانونی خانواده در ثبت و سازمان عمدی است.

سخنگوی برنامه حمایت از معیشت کرونا وزارت رفاه گفت که در طول هدفمندی یارانه ها ، افرادی داشتیم که می رفتند و وضعیت خانواده خود را به روز می کردند. وی گفت: “34 میلیون سهمیه اختصاص داده شده است و ما هیچ دخالتی در روش پرداخت نداریم و اطلاعات آن را داریم.” تصمیم گرفتیم برنامه را سازماندهی کنیم.

امکان اعتراض وجود ندارد

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که به شخص حقوق پرداخت شود اما تمایل زندگی او زیاد نیست و به عنوان مثال ماهانه مبلغ زیادی را برای اجاره پرداخت می کند. ما نمی توانیم اینها را یکی یکی بررسی کنیم. اکنون دیگر امکان اعتراض مطرح نیست. 34 میلیون نفر انتخاب و در اولویت قرار گرفته اند.

میرزایی افزود: امیدواریم و در حال پیگیری تخصیص بودجه بیشتر هستیم. ما از اطلاعات افراد مطلع هستیم. ما میانگین معاملات ماهانه اعضای خانواده را می دانیم ، اما ممکن است فرد به طور دقیق از این موضوع اطلاع نداشته باشد. ما طی وام یک میلیون دلاری 3 میلیون و 70 هزار اعتراض داشتیم که پس از اعتراضات یک میلیون و 176 هزار نفر درگیر آن شدند. اما این طرح متفاوت است و نیازی به جستجو و اعتراض نیست زیرا افراد براساس اطلاعات سیستمی در اولویت قرار می گیرند.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی از افراد در شرایط خوب این یارانه را دریافت کردند؟ وی گفت: باید شاخص ها را مطالعه کنیم و ببینیم آنها چه ویژگی هایی دارند. اطلاعات بانکی بانک مرکزی خطا پذیر نیست. ما افرادی داریم که ماشین کرایه می کنند و درآمد کسب می کنند اما حساب به نام آنها نیست. اطلاعات باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. ممکن است افرادی وجود داشته باشند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیرند و نباید تحت پوشش آنها قرار بگیرند ، ما بعضی اوقات در لیست آنها تلفات جانی و جاسوسی داشته ایم ، اما اکنون اطلاعات آنها به روز شده و بهتر از گذشته است. ما کاربر اطلاعات هستیم.

سخنگوی برنامه حمایت از معیشت کرونا وزارت رفاه ادامه داد: ما یک زن 65 ساله داشتیم که گفت باید کمک هزینه زندگی بگیرم ، اما متوجه شدیم که دخترش مدیر بازرگانی یک شرکت با یک گردش مالی بوده است. میلیاردها دلار و دخترش در ساختار خانواده ارزشمند بود. ” نتایج کار ما توسط نهادهای نظارتی مربوط کنترل می شود.

میرزایی با بیان اینکه نیمی از معیشت در برنامه نهایی قرار نگرفته و جزو گروه های معترض بوده است ، امری طبیعی است: “اما ما باید 34 میلیون نفر را که با اولویت بیشتری انتخاب شده اند شناسایی کنیم.”

درآمد و هزینه ها در اختیار سازمان برنامه است

وی گفت: “من مدافع کارهای درست هستم.” “این منطق شناسایی سیستماتیک و اصولی بوده است.” اگر ظرفیتی وجود داشته باشد ، می توانیم اعتراضات مردم را مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم ، اما درآمد و هزینه ها در دست ما نیست و آنها در اختیار سازمان برنامه هستند. ما افرادی داریم که از سال گذشته وضعیت مالی آنها خراب شده است و آنها باید یارانه دریافت کنند که ما نیز آنها را می پذیریم ، اما اطمینان حاصل می کنیم که منابع وجود دارد. اگر القاعده آن را شناسایی و تأیید کنیم و هیچ حمایتی از آن صورت نگیرد هیچ اتفاقی برای القاعده نخواهد افتاد.

سخنگوی برنامه حمایت از زندگی کرونا وزارت رفاه برای کارگران ساختمانی و رانندگان تاکسی در داخل و خارج از شهر و بصورت آنلاین گفت: “ما از مشکلات مردم مطلع هستیم.” اینکه بگوییم کسی به این یارانه حمایتی نیاز دارد درست است و ما آن را می پذیریم. اما مسئله دوم این است که ما نباید گروهی را شامل شویم و باید اولویت ها را تعیین می کردیم.

میرزایی افزود: “ما در گروه خود اشتغالی استثنا داشتیم و این مربوط به افرادی بود که می توانستند امرار معاش کنند ، بدون درآمد ثابت ، درآمد 9 و 10 ندارند و کل حقوق اعضای خانواده کمتر از 1،900،000 تومان بود “. از طرف دیگر ، ما بازنشسته داشتیم ، حقوق اعضای خانواده آنها كمتر از 1،900،000 بود و گروه كمی نیز درگیر بودند ، اما ما نمی توانستیم تحت پوشش كارگران ساختمانی بیمه شده و غیره قرار بگیریم

زندانیان باقی مانده تا آخر هفته منتظر می مانند

مراحل بعدی را بسته به حساب ذینفعان در دهه سوم هر ماه واریز کنید

وی با اشاره به اینکه وام پرداختی معیشت برای مشمولان تنظیم و پرداخت شده است ، گفت: برای کسانی که هنوز پرداختی نکرده اند تا آخر هفته صبر کنید و امیدوارم مشکلی ایجاد نکند. به دلیل مشکلات بانکی ، هنوز پول برای این چند نفر واریز نشده است که حل می شود. اولین ودیعه در تاریخ 27 ماه بود و سپرده های بعدی احتمالاً در همان دوره بوده و دهه سوم هر ماه واریز می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا