اقتصادی

دیگر چیزی به اسم “تونل انتقال آب بهشت‌آباد” نداریم

باراناخبر / خوزستان یکی از اعضای کمیته انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دیگر چیزی به نام تونل انتقال آب بهشت ​​آباد نخواهیم داشت ، گفت: با پیگیری های انجام شده احداث چنین تونلی لغو و حداقل برای اکنون ؛ “این طرح حتی تا آنجا پیش رفت که بودجه آن را تأمین کند که خوشبختانه جلوی آن را گرفتیم.

علیرضا ورناسری در گفت وگو با باراناخبر ، در خصوص آخرین وضعیت پروژه تونل انتقال آب در بهشت ​​آباد ، اظهار داشت: پس از تلاش ها و رایزنی های فراوان با نمایندگان استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری ، خوشبختانه عملیات احداث تونل متوقف شده است و هیچ اقدامی در این راستا انجام نخواهد شد. “

وی با بیان اینکه طرح احداث تونل بهشت ​​آباد دو مشکل اساسی دارد ، افزود: این طرح تصویب زیست محیطی ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست کاملاً مخالف اجرای این طرح است. همچنین ، در این طرح ، موضوعات مربوط به حق آبه استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری دیده نمی شد.

عضو کمیته انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: “یک سال پیش با اقدام هماهنگ بین مجلس نمایندگان این دو استان و پیگیری های شورای عالی امنیت ملی و همه سطوح دولت ، قادر به ساخت این تونل انتقال آب است که می تواند صدمات زیادی وارد کند.

ورناسری با اعلام اینکه دیگر چیزی به نام تونل انتقال آب در بهشت ​​آباد نخواهیم داشت ، گفت: با پیگیری های انجام شده حداقل در حال حاضر ساخت چنین تونلی لغو و بسته شده است. این طرح حتی تا جایی پیش رفت که بودجه آن را تأمین کند که خوشبختانه جلوی آن را گرفتیم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو به دنبال سیاست نادرست انتقال آب به چشمه های کارون بزرگ ، در قالب چندین پروژه درصدد انتقال قسمت قابل توجهی از آب به فلات مرکزی بود که خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته مانع اجرای پروژه های انتقال آب. “بوده است.

عضو کمیته انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم در آینده بتوانیم موضوع انتقال آب را به عنوان سیاستی منسوخ از برنامه های اجرایی وزارت نیرو و دولت ها حذف کنیم و به فکر گزینه های دیگری باشیم “

وی افزود: بهترین راه حل و جایگزین برای تأمین آب فلات مرکزی خلیج فارس است و ما باید از این منبع غنی در منطقه استفاده کنیم.

ورناسری گفت: استانهای فلات مرکزی ممكن است با حمایت نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری در پروژه های انتقال آب از خلیج فارس كلید باشند و مطمئناً در بحث تأمین اعتبار و اخذ مجوز به آنها كمك خواهیم كرد. »

وی افزود: آنچه برای ما مهم است تأمین حق آبه در استان خوزستان در سطوح مختلف از آب آشامیدنی گرفته تا کشاورزی ، صنعت و محیط زیست است.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم تعلیق پروژه بهشت ​​آباد پایان تمام پروژه های توتالیتر باشد که طی سالهای اخیر در منطقه اجرا شده است.

وی افزود: پروژه بهشت ​​آباد رسما متوقف شده و امیدواریم این روند در دولت بعدی نیز ادامه داشته باشد.

عضو کمیته انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سابقه بحث انتقال آب از شاخه های کارون به دهه 1930 برمی گردد ، گفت: پروژه های انتقال آب در گذشته اجرا شده است و نمی توانیم آن را انکار کنیم. . در حال حاضر در منطقه کوهرنگ ، دو تونل در حال انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی هستند و یک تونل انتقال آب در منطقه بیرگان ساخته شده است که به زودی وارد شهرستان می شود.

وی افزود: پس از کار و پس از ورود به مدار تونل بیرگان ، باید تونل بهشت ​​آباد ساخته و وارد مدار می شد که خوشبختانه از اجرای آن جلوگیری کردیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا