اقتصادی

واگذاری پنج بزرگراه دیگر کشور به بخش خصوصی+ جزییات

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: خصوصیات بخش خصوصی ساخت و بهره برداری از پنج پروژه بزرگراهی کشور را از طریق مشارکت با دولت انجام می دهد.

به گزارش باراناخبر ، امیر محمود غفاری در این باره اظهار داشت: به منظور مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های انکشافی کشور ، این وزارتخانه پس از تصویب انتقال تعدادی از پروژه های بزرگراهی ، روز گذشته در مورد انتقال پنج پروژه توافق کرد بزرگراه مهم و شریانی دیگر. انتقال آنها به بخش خصوصی منتقل شد.

وی افزود: تأمین اعتبار این پروژه ها با توجه به ایجاد ظرفیت قانونی مناسب در سال جاری و طبق بند (6) تبصره (19) قانون بودجه سال 1399 كل كشور انجام می شود كه براساس این ظرفیت قانونی است. پیشنهاد شده توسط وزارت راه و شهرسازی “. قانون امسال امکان به روزرسانی شبکه جاده ای کشور و سپس تسهیل ترافیک ، کاهش ترافیک ، افزایش سهم مسافر و حمل بار در بزرگراه ها با مشارکت بخش خصوصی را پیش بینی کرده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در چهارمین جلسه کارگروه انتقال متشکل از سازمان برنامه و بودجه ، وزارت دادگستری ، وزارت راه و شهرسازی و اتاق اتاق تجارت ، صنعت ، معدن و کشاورزی ایران ، برنامه های توجیهی بررسی و تصویب شده است. ، ادامه می دهد: “طبق این مصوبه ، به زودی فراخوان شناسایی سرمایه گذار پروژه های مذکور در رسانه های جمعی منتشر می شود.”

غفاری با اشاره به روش ارائه پنج پروژه به روش BOT گفت: در این روش بخشی از سرمایه مورد نیاز دولت به بخش خصوصی و بخشی از اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی هزینه می شود. . پس از اتمام یا در طی مراحل ساخت ، بسته به نوع قرارداد منعقد شده ، اصل و سود بخش خصوصی با بهره برداری و جمع آوری هزینه های ترافیک از وسایل نقلیه تأمین می شود. در این زمینه ، ساخت پروژه بزرگراه امامزاده هاشم – خمام – آقاسید شریف با مشارکت 30٪ دولت و 70٪ بخش غیردولتی از پروژه های مهم این وزارتخانه است که به زودی ارائه خواهد شد.

وی همچنین از دیگر پروژه های ارسالی خبر داد: پروژه فومن – شفت – سراوان با مشارکت 30٪ دولت و 70٪ بخش غیردولتی از محل احداث جاده اصلی نمین – آستارا – اردبیل تحویل می شود. پروژه پاتاوه-دهدشت از محل احداث جاده اصلی شهرضا-بهبهان-بابا میدان و پروژه کمربندی شیراز از محل احداث جاده دوم شهرضا-شیراز-سه خط تخت جمشید دو پروژه دیگر هستند که براساس مقاله تعیین شده 27 قانون الحاق آنها خواهد بود. این پروژه در مدت 3 سال توسط سرمایه گذار ساخته می شود و طی 20 سال به بهره برداری می رسد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال ساخت قسمت قابل توجهی از بزرگراه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود ، گفت: بزرگراه حلقه شیراز با مشارکت 30 درصدی دولت و 70٪ بخش خصوصی همانند برنامه قبلی ، در مدت 3 سال ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا