اجتماعی

دستاوردهای کرونایی که لگدمال بی‌توجهی‌ها شدند/ گلایه‌های وزیر بهداشت از مردم و مسئولان

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت در بحران کرونا گفت: برخی افراد مورد بی توجهی قرار گرفته اند. این افراد و همچنین دوستان غیر انسانی که در پست های مختلفی در بخش خصوصی یا دولتی نشسته اند ، در مقابل یک تاج ساده این موفقیت بزرگ ملی را رقم زده اند.

به گزارش باراناخبر سعید ناماکی در نشست اضطراری در دفتر مرکزی تاج پایتخت گفت: “روزی به یکی از عزیزانم گفتم چرا ماسک می بندید تا مریض نشوید.” و او با عصبانیت به من گفت که وقتی به بیمارستان رفتم و دکتر و پرستاران را دیدم ، دیگر ماسک ندارند. من آن را از صورت او جدا کردم؛ در همان روز دفاع مقدس ، یک بطری آب به یکدیگر دادند. شما شاهد فرود وحشتناک در اروپا و ایالات متحده و ورود پزشکان و پرستاران در خیابان های ایران نبوده اید و این به هیچ دلیلی غیر از غیرت ملی کارکنان پزشکی کشور ما نیست. وقتی دانشمند پزشکی ما اینگونه صحبت می کند ، من او را متوقف می کنم ، اما شکایت من از این قسمت نیست ، تحسین برانگیز است ، اما شکایت من این است که وقتی ما به مسئولان قدیمی خود آدرس اشتباه می دهیم ، تصمیمات اشتباه از آب بیرون می آید و دیگه نمی تونم بگم به پزشک بگویید که کارمندان من آلوده شده اند و من نمی توانم خیلی خوب از این قانون دفاع کنم. شکایت من از این محل است و نه از ایثار و جوانمردی که انجام شد. چرا باید به عنوان وزیر شما به دلیل سخنان غیرتخصصی که حتی ممکن است گذشت ، زبان من کند شود؟

وزیر بهداشت ادامه داد: من نمی خواهم ایثارگری و بخشش را با چنین بخشی اشتباه بگیرم. در این مدت بیشترین خسارت به بخش بهداشت وارد شده است. همه نقاط کشور مورد آزار و اذیت قرار گرفتند اما هیچ کس به اندازه ما مورد آزار و اذیت قرار نگرفت. وقتی همه جا بسته بود ، ما سه شیفت کار کردیم. ما بیشترین خسارات اقتصادی را متحمل شده ایم. بیمارستان های دانشگاهی فقط 15 درصد از درآمد خود را به دست می آورند ، در حالی که 60 تا 70 درصد از هزینه های آنها باید برای آن درآمد هزینه شود. ما در این مدت بیشتر زندگی ، پول و همه چیز را از دست دادیم.

نامکی گفت: “من به عنوان یک وزیر و یک خدمتگزار کوچک ، من از این مدافعان بهداشت که این مدت زمان را گذرانده اند شرمنده هستم.” ما یک برنامه داریم ، اما برخی از آنها غفلت شده اند. هم این افراد و هم دوستان ناآشنا ، که در بخش خصوصی یا دولتی مقام های مختلفی را پشت سر گذاشته اند ، این موفقیت بزرگ ملی را ساده جلوه داده اند. من مدت طولانی در جلوی دوربین نبودم. عصبانی ، تحریک و عصبانی شدم. بارها گفتم که ما این دستاورد بزرگ ملی را از دست می دهیم و این حرکت غرورآمیز بزرگ را در عرصه های بین المللی در عرصه بین المللی نادیده نمی گیریم. من در خدمت مقام معظم رهبری نوشته ام که بارها گفته ام که کسانی که سالهاست من را می شناسند می دانند که من خودم را وارد زندگی خود نکرده ام اما خداوند شاهد است که وظیفه دارم اعلام حمایت و نفوذ مقام معظم رهبری کنم. در این دوره.

وی با تأکید بر اینکه خاطرات تاج گذاری دارد ، اظهار داشت: “در بسیاری از روزهای این دفترچه خاطرات ، که به خواست خدا منتشر می شود ، اگر من زندگی کنم ، نوشتم که خدا تا زمانی که زندگی می کنم زنده است. و تا زمانی که این مسئولیت بر من باشد ، سایه بلند رهبر معظم انقلاب است که نمی توانم بر آن غلبه کنم ، من به او گفتم که از تعداد کشته شدگان نگران هستم. آن رقم را رقم زد ، به حدی که حتی در تهران نیز توانسته ایم این کار را انجام دهیم.ما یک برنامه کشنده و کنترل بیماری تک رقمی داشتیم.ما گفتیم که در مرحله اول مدیریت ، مرحله دوم کنترل و مرحله سوم را خواهیم داشت. کنترل بیماری ، تا جایی که در 13 استان مرحله کنترل بیماری حاصل می شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: “معاون وزیر بهداشت ما برای 10 هزار شغل و حرفه در 10 روز و شب پروتکل های بهداشتی نوشت.” چرا؟ زیرا ما تحت تحریم هستیم. برخی افراد تجارت خود را در مقیاس انجام می دهند و چند جفت جوراب به فروش می رسانند.

نامکی مشکلات اقتصادی را مقصر دانست و ما تحریم های خزانه رایگان را علیه آمریکا خواندیم و گفتیم اگر آنها به من بگویند مقصر چیست ، من می گویم آمریکا مقصر است. آمریکایی که بدترین و ترسناک ترین مجازات ها را بر ما تحمیل می کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم ، افزود: رئیس جمهور کشور باید در این زمینه فکر کند. شخصی در انگلستان مشغول تحصیل است و گفت که به عنوان دانشجو به من 20،000 نفر داده است ، بنابراین نیازی نیست که نگران اوج رنج کرونا باشم. در اینجا اینگونه نیست. من شبانه شب نمی توانم به یک فروشنده ، یک راننده تاکسی و غیره بپردازم ، یا به هیچ وجه نمی توانم به فروشنده کمک کنم ، که کنترل برگشتی آن می تواند به خودکشی وی منجر شود. باید بگویم بازگشایی.

وی با اشاره به مقاله ای از یک اقتصاددان گفت: “شما می نویسید که در آینده باید پاسخ دهید ، اما من گفتم که اقتصاددانان باید به من کمک کنند تا بفهمم چگونه می توانم صنعتی را که در آن زندگی مردم در نظر گرفته می شود را اداره کنم.” اقتصاددانان کشور شما شما باید به من راه حلی داده اید تا ببینم چگونه می توانم کشور را در چنین شرایط دشوار اداره کنم که دچار سیل فقر و گرسنگی نشوم. در کویر به کسی می گویم که آب آلوده ننوشید و او می گوید این تنها فنجان آب من است ، بنابراین می گویم حداقل آن را جوشانده و آن را بخورید.

وزیر بهداشت تأکید کرد: این واقعیت که در بحران کرونا متحمل ضرر شده ایم ، نه این که نمی دانیم که این بازگشایی باعث افزایش آمار خواهد شد ، و نه می فهمیم که وقتی مترو و اتوبوس بتوانند با چنین پدیده ای روبرو نشویم. حمل یک سوم از جمعیت ، این جهل ما است. ” این ضعف و زانو زدن ما قبل از اقتصاد نبود که دیگر توانایی بالقوه نداشته باشد. مردم باید بدانند که اگر روزی این تلاش های عزیزان من مورد حمله قرار بگیرد ، مجبورم چیزی بگویم. من از برنامه وزارت بهداشت و تلاش همکارانم دفاع می کنم و دست کسانی را که به ما کمک کردند زانو می زنم و می بوسم. نیروهای مسلح ، رادیو و تلویزیون ، سازمانهای غیردولتی ، خیرین ، روحانیون و غیره ، به ما بسیار کمک کردند. روحانیت با ما چنان مهربانانه برخورد کردند که آنها پذیرفتند تا اینکه ما گفتیم نماز جمعه ، مساجد و حیاط حرم مطهر بسته شود. از طرف دیگر ، حاکمان مشهور با تمام توان روی صحنه آمدند و هیچ کس ما را تنها نگذاشت.

وی در ادامه با تمجید از دادستان ها گفت: “ما نمی توانیم از دادستانی که شخصی برای گفتن چیزهای بی اهمیت درباره کرونا دارد بپرسیم و آنها صبح روز بعد او را در دادسرا نمی خواهند.” ما از دو طرف تحت فشار بودیم ، یک طرف کانال های خارجی مخالف و یک طرف از داخل و افرادی که در آنجا بودند ، در اوج کار سخت خود ، فرزندانمان را تضعیف می کردند.

ناماکی افزود: من هیچ وقت ستادی قدرتمندتر از ستادهای استان تهران ندیده ام. وی نمونه ای از بحران های آینده در کشور را نشان داد. آرایش جدید نیرو در تهران ، مدل سازی شده از دکتر زالی و دیگر عزیزان می توانستند بحرانی در تهران ایجاد کنند که القا نشده است. پیوندی که بین شهرداری ، دولت و غیره شکل گرفت ، مثال زدنی بود و ما باید آن را به عنوان سمبل تاریخی برای روزهای بحران حفظ کنیم.

وی گفت: “در بعضی موارد ، ما نمی توانیم به عقب برگردیم.” “ما نمی توانیم افراد خسته و خسته را به شعارهای خانه تبدیل کنیم.” امسال ناجا از ساعت 4 صبح تا 1 بعد از ظهر در بدره در جاده بود و تلاش زیادی انجام شد. برای نخستین بار در تاریخ این کشور ، مردم در سیزده بدر در خانه مانده اند ، اما اکنون نمی توان مردم را با آگهی در خانه نگه داشت ، این یک واقعیت است که باید پذیرفت. شما نمی توانید افراد را با آگهی در خانه نگه دارید و نمی توانید یک تاجر را مجبور کنید که یک تجارت را ببندد. ما باید به یک راه حل جمعی برسیم. منابع باید متفاوت شسته شوند. اول از همه ، ما برای متقاعد کردن مردم به دنبال کردن چارچوب های خاص ، به یک روش هنری نیاز داریم.

ناماکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اپیدمی ، ما می گویم اگر مجوز در هرات رعایت شود ، باید در 24 تا 48 ساعت آینده در استان خراسان ، سیستان و انتظار طوفان آن را داشته باشیم. بلوچستان. ” ذهن من با مدیریت بیماری همه گیر بیش از 30 سال پیش شکل گرفت. روز اول که خبر شیوع ویروس در چین را دریافت کردم ، به همکارانم گفتم که برای یکی از ناشناخته ترین ، خطرناک ترین و عجیب ترین ویروس های جهان آماده شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز پنج معاون از من به پنج استان سفر کرده اند و پیش بینی می شود فردا از 10 استان بازدید شود.

وی افزود: روز اول ، دکتر گویا و دکتر رئیسی را برای تهیه تختخواب و پروتکل به استانها فرستادم. ما اولین کشور جهان بودیم که پروازهای را قطع کردیم. من برای لغو پروازهای چین جلسه‌ای را در 28 فوریه برگزار کردم. بسیاری از افراد اعتقاد ندارند و شوخی می کنند.

دکتر ناماکی ادامه داد: ما اولین کشوری بودیم که دروازه ها را در ورودی های زمین ، دریا و هوا برای کنترل مردم قرار دادیم و وقتی مجموعه تست کورونا در جهان ذکر شد ، ما آن را با کمک دکتر بیگلری و دکتر طراحی کردیم. . مختاری آزاد. ما pcr را برای شناسایی ویروس انجام دادیم و تا 15 روز بعد از همه گیری ها در قم و گیلان ، وسایلی را دریافت کردیم که دکتر آسائه از سفر خود به ژنو آورده بود.

وی ادامه داد: ما 57 دانشجوی ایرانی را که اواسط بهمن ماه به کشور آمدند ، آزمایش کردیم ، بنابراین این کشور خود را برای چنین حمله جدی آماده کرده بود و ما برای تهیه چنین شهرتی طرحی را ارائه دادیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: این واقعیت که ما ستاد فرماندهی را تشکیل دادیم و یک پروتکل کامل را تنظیم کردیم و همه تیم های خود را برای ورود به چنین صحنه غم انگیز آماده کردیم برای ما نیز مضر بود ، که برخی فکر می کردند خیلی زیاد بود. راحت “

نامکی گفت: “علاوه بر میلیاردها دلار که آمریکایی ها برای معیشت مردم خود خرج می کردند ، آمریکایی ها 111 میلیارد دلار صرف مراقبت های بهداشتی کردند و انگلیس ها 20 میلیارد دلار صرف مراقبت های بهداشتی کردند.” من تاکنون توانسته ام درصد را بدست آورم ، اما با توجه به تعداد کشته ها و بیماری ها و تعداد افرادی که در معالجه جابجا شده اند ، ما هفت نفر یک از آمریکایی ها و اروپایی ها جلوتر بودیم ، این به معنای یک برنامه ایثارگری و یک رویکرد است. موفقیت آمیز.

وزیر بهداشت گفت: “این براساس همدلی و اجماع ملی بود که ما توانستیم کاستی ها را جبران کنیم.” این واقعیت که ما می توانیم در مرحله اول از دفاع خوب دفاع کنیم و در مرحله دوم نیز حمله خوبی انجام دهیم ، نشانه یک برنامه مدیریت منسجم بود و ما معتقدیم که موفق ترین برنامه جهانی را در عرصه ملی خود داشتیم.

وی تأکید کرد که روزی بی بی سی ، صدای آمریکا و غیره از تلاش های ما علیه کرونا لذت می بردند. وی گفت: “وقتی آنها این اتفاق وحشتناک را در اروپا و ایالات متحده دیدند.” غرق شدند. اروپا و ایالات متحده ، با جمعیت 6000 تا 7000 ، شش تا هفت برابر بیشتر از جمعیت هستند. با وجود تمام تلاش های انجام شده در برنامه تحول سلامت ، سطح مسطح ما 1.6 در هر 1000 نفر جمعیت است. این بدان معناست که 1 در یک کشور و حتی کمتر از یک کشور دیگر ، در حالی که فرانسه 7.7 تخت در هر 1000 نفر دارد. اینها کاستی هایی در اوج تحریم ها است.

ناماکی افزود: تکرار برخی شعارها و کلمات باید به روش های دیگر تغییر یابد. ما برای تهیه برنامه های غیرمستقیم به هنرمندان ، نویسندگان و غیره نیاز داریم. این مواردی است که باید در تهران به صورت آزمایشی انجام شود ، چگونه می توان مردم را ترغیب کرد که دستورالعمل ها را دنبال کنند؟ .

وی با بیان اینکه فعالیت های انتخاباتی مردم برای چهار یا پنج ماه به تأخیر افتاده است ، اظهار داشت: امروز دیگر نمی توانیم صبر کنیم. امروز باید برای محافظت از تخت های بدون تاج فکر کنیم. اما نباید همه بیمارستانهایمان را با تاج اشتباه بگیریم. ما باید در تهران بزرگ برنامه ریزی کنیم تا تعدادی از بیمارستان ها را برای بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب و تعدادی برای بیمارانی که انتخاب غیرقانونی دارند ایجاد کنیم. فقط طبقه بندی بیماران بین بیماران Merona و غیر Corona کافی نیست. در بیمارستان مناطق مشترکی وجود دارد که می تواند باعث شیوع بیماری بین طبقات شود. بنابراین ، بیمارستانهایی که بیماران مبتلا به تاج را قبول می کنند باید از دیگران جدا شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا