عمومی

در نقد یک پوستر؛ تحریف سخنان رهبری

این تصویر در واقع تحریف کلمات رهبری است:

در بررسی پوستر  تحریف کلمات رهبری

رفع موانع تولید به معنای رفع کلیه موانع ذهنی ، ساختاری ، رویه ای و عینی از جمله تحریم ها است. یعنی اصلی ترین مانعی که از یک سو مانع واردات مواد اولیه ، فناوری پیشرفته ، سرمایه گذاری های لازم و دانش مدیریت تولید می شود و از طرف دیگر مانع از صادرات محصولات کارگری به همسایگان و جهان و بازگشت درآمد می شود. . بنابراین ، میله ها ، زنجیرها و دیوارهای محتوای تولید در دست کسی است که در قالب تحریم های سرکوبگرانه ، استراتژی “بدون صادرات” ، “بازگشت پول از تولید نفت و غیرنفتی به یک ممنوع محل”.
تولید البته باید جهش داشته باشد ، اما اگر میزان تولید فعلی امکان صادرات و معاملات مالی را فراهم کند ، وضعیت ایران بسیار بهتر خواهد شد. مبادلات را پیدا کنید.

ما چیزی به نام “تولید برای تولید” نداریم ؛ البته این در اتحاد جماهیر شوروی سابق وجود داشت. کالاها تولید می شدند ، اما ارزش مبادله ای و ارزش صادراتی نداشتند. تولید “در بازار” و “برای بازار” نبود زیرا کمونیستهای اتحاد جماهیر شوروی بازار را قبول نمی کردند. این بود و در واقع یک جهان به خودی خود بود ، بدون نگرانی در مورد “تولید برای جهانی” می توانست “بماند” و زنده بماند. بازار “، بنابراین محصولات با کیفیت پایین برای مصرف داخلی تولید شد.

اما در ایران امروز تولید برای تولید معنی ندارد ، تولید برای بازار معنا دارد و بازار یک مفهوم ملی ، بین المللی ، منطقه ای و جهانی است.
لازم است تصویری از این مانع توصیف شود ، که مسئول این حصارها است ، از بین بردن مانع تولید به معنی برداشتن دیوار دو لایه ای است که تحریم ها و خودتحریم ها در اطراف ایران کشیده اند ، “حصار نمادین” نیست ” اگر توسط دولت برداشته شود ، به جای حصار نمادین برای جلوگیری از تولید ، یک دیوار واقعی وجود دارد که باید برداشته شود.
رفع موانعی مانند رفع موانع معاملات بانکی و تلاش برای رفع تحریم ها به معنای رقابت پذیری اقتصاد ملی با رفع موانع استفاده ایران از سیستم مالی جهانی ، زنجیره ارزش و تدارکات به معنای افزایش شفافیت به معنای افزایش سرمایه اجتماعی از طریق مشارکت حداکثری است.
بر خلاف این نگاه ساده تولید ، این یک رقابت یک به یک نیست که او در آن شرکت کند و دیگران مجبور شوند موانع را از سر راه خود بردارند و در نهایت به دلیل اینکه او هیچ رقیبی ندارد ، میدان غیرقابل بحث را برنده می شود.

* منتشر شده در کانال شخصی نویسنده

دکمه بازگشت به بالا