فرهنگ و هنر

قصه زندگی «مامان» به روایت احمد+پوستر

کارگردان «مامان» معتقد است از هر زاویه ای که به جشنواره فجر نگاه کنیم ، این جشنواره مزایایی دارد که در نهایت به پیشرفت سینمای ایران منجر می شود.

آرش انیسی که با فیلم “مامان” به عنوان اولین تجربه فیلم سینمایی یکی از مدیران کنونی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است ، درباره وضعیت خاص جشنواره امسال و تأکید کرد که فیلم او بر اساس چشم و زبان مردم است. .
وی درباره وضعیت کنونی جشنواره در زمان تاجگذاری فعلی گفت: “تاج واقعه ای است که گوشه گوشه زندگی ما را لمس کرده و از تصمیم برای برگزاری جشنواره به روشی محبوب ، البته محدود استفاده شده است.” بدیهی است که بدون این قسمت از جشنواره ، معنای واقعی آن نمی توانست باشد.
این کارگردان افزود: “مادر” فیلمی است که از چشم و زبان مردم بیرون می آید و به جامعه امروز ما تعلق دارد. ویژگی ای که وجود سینماهای محبوب ، البته به صورت محدود را به عنوان یک سرمایه بزرگ برای مردم این فیلم تبدیل کرده است.
انیسی با اشاره به نقش جشنواره فجر در رشد سینمای ایران افزود: اگرچه از جشنواره فجر به عنوان توازن کارگردانان یاد می شود ، اما در نهایت ، این جشنواره ویژگی هایی دارد که باعث ارتقا cinema سینما می شود ، از رقابت فیلمسازان تا معرفی. از استعدادهای جوان “. این یکی از مهمترین رویدادهای جشنواره در سالهای اخیر بوده است.
آنیسی که فیلم خود را به تهیه کنندگی مجید بزرگگر ساخته است ، حضور موثر این تهیه کننده در کنار او را ستود و افزود: حضور وی یکی از بزرگترین اتفاقاتی بود که منجر به خلق فیلم من شد. مجید برزگر به دلیل نوع و تجربه ساخت فیلم و نگاهش به سینمای مستقل ، بهترین تهیه کننده ای بود که می توانستم با او داشته باشم.
وی سپس در توضیح داستان فیلم خود ادامه داد: این فیلم داستان زندگی مادری است که توسط احمد ، کوچکترین فرزند خانواده روایت می شود. احمد هنگام نوشتن فیلمنامه ای که می نویسد ، درک جدیدی از مادرش پیدا می کند.
انیسی توضیح داد: خانواده فیلمسازی من قبل از انقلاب در آبادان زندگی می کردند و به نظر می رسید از وضعیت خوبی برخوردار هستند. پس از انقلاب و با شروع جنگ ایران و عراق ، آنها ناگزیر از آبادان مهاجرت کردند ، خانه و زندگی خود را از دست دادند و اکنون پس از 40 سال به آنها بازگشتیم.
این کارگردان افزود: فیلم من درباره جنگ نیست ، بلکه در مورد نتیجه تصمیماتی است که چهل سال پیش گرفته شده است.
آرش انیسی که در یک خانواده جنوبی از آبادان متولد و بزرگ شده است ، در پایان گفتگو درباره چشم انداز خود برای اکران فیلمش گفت: “این روزها فروش فیلم یا به ارقام بستگی دارد یا به آنچه اتفاق افتاده بستگی دارد. در جشنواره فجر یا جشنواره های فیلم خارجی در حال برگزاری است. خانم افشار و سایر بازیگران فیلم من ، علی رغم مهارت هایشان ، در گیشه چهره های تأثیرگذاری محسوب نمی شوند ، اما امیدوارم با بازخوردی که از فجر می گیریم در گیشه موفق باشیم و جشنواره های خارجی.

همزمان با این گفتگو از پوستر این فیلم نیز رونمایی شد. این پوستر توسط مجید برزگر با استفاده از یکی از عکسهای گرفته شده توسط بهنوش منصوری طراحی شده است.


انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا