اجتماعی

معاون دادستان کل کشور: درباره استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها بخشنامه‌ای صادر نشده است

معاون دادستان کل در امور حقوق عمومی در پاسخ به “ادعای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر بخشنامه تنظیم مقررات استفاده بلامانع از روغن در نیروگاه های برق توسط دادستان کل کشور” ، تأکید کرد: دادستان کل کشور آزاد نشده است.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از قوه قضاییه ، رضا خوشنودی افزود: همچنین بر خلاف برخی اطلاعات غیر واقعی ، طبق اعلام دادستان کل کشور ، ممنوعیتی برای بازدید سازمان های حفاظت محیط زیست از نیروگاه ها برای نظارت بر کمیت و نوع آنها وجود ندارد از سوخت استفاده شده در آنها “. .

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عمومی با اشاره به مشکل آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران و دخالت دادستانی در این موضوع گفت: باید توجه داشت که آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران دلایلی دارد. و منابع مختلف ، سوخت کارخانه ها و نیروگاه ها و غیره

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت های سازمان حفاظت محیط زیست مطابق با قانون هوای پاک ، گفت: قانون هوای پاک سند راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست است و این قانون وظایف و مسئولیت های خاصی را برای سازمانهایی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان استاندارد. ” از ظرفیت های قانونی و سازمانی آنها برای اطمینان از شرایط دستیابی به هوای پاک و رفع آلودگی هوا استفاده کنید.

معاون دادستان عمومی و انقلاب در امور حقوق عمومی با اشاره به نقش نیروگاه های سوخت رسانی در آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها گفت: به دلیل ارتباط نزدیک بین آلودگی هوا و ویروس کرونا ، ستاد ملی ضد کرونا قطعنامه هایی را برای مقابله با آلودگی هوا تصویب کرده است “. این مصوبات برای کلیه تجهیزات اجباری است و بر این اساس ستاد تصویب کرده است که نیروگاهی در استان البرز و نیروگاهی در جنوب تهران با محدودیت و ممنوعیت مصرف روغن داغ روبرو هستند.

وی با ابراز رضایت گفت: برای رفع آلودگی هوا ، دستگاههای ذیربط و مسئول از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد باید قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون هوای پاک و دادگستری را بر اساس دو مورد اجرا و اجرا کنند. دستورالعمل ها: “پیگیری حقوق عمومی” و “رهنمودهای نحوه برخورد با جلوگیری از وظایف قانونی مدیران و کارکنان و پیشگیری از آن” توجه ویژه ای به این موضوع دارند.

وی گفت: همچنین در قانون هوای پاک جرم انگاری برای آن دسته از مقاماتی انجام می شود که از اجرای بندهای قانونی مربوطه خودداری کرده یا در انجام وظایف قانونی خود به تأخیر می افتند.

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عمومی تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست متولی اصلی آلودگی ها است و ادارات حفاظت از آن به عنوان ضابطان قضایی علاوه بر وظایف سازمانی و شغلی وظایف و مسئولیت هایی نیز در این زمینه دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا