اجتماعی

درمان کووید با روش‌های ایمنی‌ درمانی سرطان

باراناخبر/ خراسان رضوی پروفسور آزمایشگاه آمریکایی جکسون از روش های سلول درمانی کاردی برای از بین بردن موثر ویروس SARS-CoV-2 قبل و بعد از عفونت در شرایط آزمایشگاهی استفاده می کند.

براساس Eurocalert، میلیون‌ها نفر بر اثر عفونت کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند و میلیون‌ها نفر دیگر همچنان به بیماری مزمن و کووید طولانی‌مدت مبتلا هستند، که باعث کشف ابزارها و درمان‌های عملی، در دسترس و قدرتمند پیشگیری از SARS-CoV-2 و درمان‌های COVID-19 شده است. . 19 – آن را ضروری می کند.

در موسسه تحقیقات غیر انتفاعی زیست پزشکی، آزمایشگاه جکسون برای پزشکی ژنومیک، دکتر. دریا اونوتماز و گروه تحقیقاتی او روشی را که اغلب به عنوان درمان سرطان برای از بین بردن ویروس SARS-CoV-2 استفاده می شود، اقتباس کرده اند.

یافته های این تحقیق نشان دهنده چندین استراتژی مبتنی بر ایمنی برای کشف درمان و پیشگیری از کووید-19 است.

اولین روش ایمونوتراپی بر روی پروتئین اسپایک موجود در SARS-CoV-2 و گیرنده سلول میزبان، آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) متمرکز است. پروتئین مولکولی روی سطح ویروس مسئول عفونت سلول های میزبان سالم است. این پروتئین از طریق گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 وارد سلول می شود و به RNAi ویروسی اجازه می دهد تا کنترل آن را آغاز کند.

در تحقیق Onotmaz، سلول‌های T با سلول‌های ضد اسپایک و سلول‌های آنزیم 2 مبدل ضد آنژیوتانسین برای هدف قرار دادن پروتئین اسپایک یا گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 با ویژگی و کارایی بالا در انواع مختلف سلول‌های آلوده مهندسی شدند.

روش دوم ایمونوتراپی ابزاری مبتنی بر آنتی بادی برای جلوگیری از عفونت کووید-19 ارائه می دهد. سلول‌های T با یک آنتی‌بادی دو اختصاصی که با آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین-2 ترکیب شده بود، تولید شدند تا سلول‌های T خود بیمار را برای از بین بردن سلول‌های آلوده که پروتئین SARS-CoV-2 را روی سطح خود نشان می‌دهند، فعال کند. درمان با آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ با اثر دوگانه، سلول های T سالم فرد را فعال می کند تا سلول های مثبت سنبله را پس از عفونت هدف قرار دهند، به جای اینکه سلول های اصلاح شده خارج از بدن سلول های آلوده را بکشند.

برخلاف اکثر درمان‌های فعلی، سلول‌های اصلاح‌شده دوگانه ACE-2 از گیرنده ACE-2 برای هدف قرار دادن تظاهرات مختلف پروتئین اسپایک در همه انواع SARS-CoV-2، از جمله دلتا، اومیکرون و غیره استفاده می‌کنند. ACE-2 با اثر دوگانه ممکن است حذف مؤثرتری انواع قوی‌تر ACE-2 را فراهم کند و همچنین ممکن است به عنوان یک طعمه برای جلوگیری از ورود ویروس به سلول‌ها عمل کند و یک استراتژی برای پیشگیری احتمالی ارائه دهد.

هر دو روش پیشنهادی سلول درمانی کاردی و درمان مبتنی بر آنزیم مبدل آنژیوتانسین با اثر دوگانه، استراتژی‌های بالقوه امیدوارکننده‌ای برای درمان و پیشگیری از کووید-19 در آینده ارائه می‌کنند.

یافته های این تحقیق در مجله Clinical & Translational Immunology منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا