علمی و پزشکی

وجود کروناویروس در مغز و قلب مبتلایان به کووید-۱۹ طولانی

به گزارش شفاف و به نقل از دیلی میل، در حالی که علت این عوارض هنوز نامشخص است، مطالعات جدید ممکن است به حل این معما کمک کند.

محققان مؤسسه ملی بهداشت (NIH) ادعا می کنند که ویروس می تواند در عرض چند روز به قلب و مغز سرایت کند و برای چندین ماه در اندام ها باقی بماند.

محققان در این مطالعه که در ژورنال نیچر منتشر خواهد شد، بافت به دست آمده از 44 نفر را که بر اثر کرونا جان باختند، بررسی کردند.

آنها شواهدی یافتند که نشان می‌دهد ویروس به خارج از مجاری تنفسی گسترش یافته و تا 230 روز پس از عفونت در چندین اندام از جمله قلب و مغز وجود دارد.

دانیل چرتو، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «نتایج کلی ما نشان می‌دهد که در حالی که ویروس SARS-CoV-2 در مجاری تنفسی و ریه‌ها شیوع بیشتری دارد، ویروس می‌تواند در مراحل اولیه عفونت و به سلول‌های سراسر بدن گسترش یابد.» بدن و مغز را آلوده کند. سلول ها تا حد زیادی

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، مدت زمان بهبودی فرد از کووید-19 در افراد مختلف متفاوت است.

او توضیح می‌دهد که بسیاری از افراد در عرض چند روز تا چند هفته بهبود می‌یابند و بیشتر آنها در عرض 12 هفته به طور کامل بهبود می‌یابند، اما در برخی افراد این علائم طولانی‌تر است.

به نظر نمی رسد کوویدیوم طولانی مدت در ابتدا با شدت بیماری مرتبط باشد و کسانی که کوویدوز خفیف دارند نیز ممکن است به کوویدوس طولانی مدت مبتلا شوند.

در حالی که تخمین زده می شود که کووید از هر 20 نفر یک نفر را در یک دوره زمانی طولانی آلوده کند، بار ویروسی خارج از مجاری هوایی و مدت زمانی که برای از بین بردن آن لازم است هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

در مطالعه ای که در Bethesda، مریلند انجام شد، محققان بیوپسی بافتی وسیعی از 44 بیمار را انجام دادند که در طی کالبد شکافی بر اثر کرونا جان باختند.

تجزیه و تحلیل آنها وجود ویروس SARS-CoV-2 را در برخی از اندام ها به مدت 230 روز پس از شروع علائم نشان داد.

محققان در این مقاله می نویسند: “ما نشان داده ایم که ویروس SARS-Cow-2 حتی در بین افرادی که بر اثر کووید-19 بدون علامت یا درجه پایین جان باخته اند، به طور گسترده گسترش یافته است و این ویروس در بافت ها تکثیر شده است.” ریه و نه. -ریوی در ابتدای بیماری وجود دارد.

ما همچنین وجود نواحی ویروسی را در برخی از نواحی تشریحی، از جمله مناطقی در مغز که تا 230 روز پس از علائم اولیه باقی مانده بودند، یافتیم.

اگرچه علت آن هنوز مشخص نیست، اما محققان می گویند اندام های غیر تنفسی ممکن است پاسخ ایمنی کمتر موثری به ویروس داشته باشند.

محققان توضیح می دهند که این پاکسازی کم در بافت غیر ریوی ممکن است به دلیل یک پاسخ ایمنی ذاتی و تطبیقی ​​ضعیف تر در خارج از مجاری هوایی باشد.

لازم به ذکر است که این مطالعه هنوز در دست بررسی است و به مرگ و میر ناشی از کوید می پردازد، نه کسانی که در حال حاضر کوید طولانی مدت دارند.

با این حال، دانشمندان این یافته ها را “فوق العاده” می دانند.

زیاد العالی، مدیر مرکز اپیدمیولوژی بالینی در سیستم مراقبت های بهداشتی امور کهنه سربازان در سنت لوئیس که در این مطالعه شرکت نکرد، به بلومبرگ گفت: «این تحقیق بسیار مهم است.

برای مدت طولانی نمی‌دانستیم که چرا کووید بلند روی بسیاری از اندام‌ها تأثیر می‌گذارد و این مقاله کمی روشن می‌کند و ممکن است توضیح دهد که چرا کووید بلند در افراد مبتلا به بیماری خفیف یا بدون علامت نیز ظاهر می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا