حوادث

خدمات بشر دوستانه هلال احمر ایران به ۵ میلیون پناهنده افغانستانی

معاون صلیب سرخ آلمان در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران بر همکاری دو کانون ملی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش باراناخبر، معاون رئیس صلیب سرخ آلمان صبح امروز با دکتر والمر شون دیدار کرد. یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور در ساختمان صلح، تفاهم نامه ای بین این دو امضا شد. جوامع

شان در این دیدار با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی برای همکاری بین جامعه ایرانی و آلمانی وجود دارد، گفت: خدمات جمعیت هلال احمر ایران به اتباع خارجی و فقرا قابل تقدیر است و صلیب سرخ آلمان مایل به همکاری است. با جمعیت هلال احمر ایران همچنین هلال احمر ایران با راه‌اندازی خانه‌های هلال در کشورهای مختلف توانسته از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده کند و این تجربه خوبی است که سایر جمعیت‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند.

یعقوب سلیمانی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری در زمینه های مختلف از جمله آموزش و آموزش نیروهای امدادی با صلیب سرخ آلمان را دارد، گفت: وی همچنین تلاش های زیادی را برای اتحاد مجدد مهاجران آغاز کرده است. خانوادهی آنها. که یکی از آنها دیدار زبیر 8 ساله با خانواده اش پس از 6 ماه بود.

وی افزود: آموزش، استعدادیابی، آموزش، واکسیناسیون و درمان پناهجویان از دیگر اقداماتی است که با وجود تحریم های سخت علیه ایران به پنج میلیون مهاجر افغانستانی ارائه می شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه اسکان هلال و استفاده از داوطلبان به اشتراک بگذارد و بی‌تردید اینگونه نشست‌ها و تفاهم‌ها می‌تواند همکاری‌ها را بیش از پیش افزایش دهد و این فرصت را فراهم کند. این خوبه. هم افزایی

سلیمانی با بیان اینکه انسان دوستی و جهان شمولیت همواره در دستور کار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: علیرغم تحمیل تحریم ها و مشکلات ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، کشور را همواره مورد توجه قرار داده است. اما با تکیه بر توان درونی، همدلی و اتحاد بر مشکلات فائق آمد و سعی کردیم در هر عرصه ای که مردم نیازمند کمک هستند حضور پر رنگی داشته باشیم و با حسن نیت در خدمت مردم باشیم.

وی با اشاره به اولویت های جمعیت هلال احمر در سال جدید گفت: آموزش، تجهیز انبارهای امدادی و تقویت لجستیک و ناوگان جمعیت از اولویت های هلال احمر است که می توان از این طریق هم افزایی موثری داشت. “

توسعه همکاری بین صلیب سرخ آلمان و هلال احمر در زمینه امداد و نجات

معاون صلیب سرخ آلمان پس از دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر به سازمان امداد و نجات رفت و با رئیس این سازمان دیدار کرد. شان با تاکید بر اینکه با افزایش خطرات طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی، نیازمند تجربیات جمعیت هلال احمر ایران هستیم، افزود: این مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران نیز آمادگی خود را برای گسترش تفاهم نامه همکاری و توسعه روابط بین دو جمعیت اعلام کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا