علمی و پزشکی

برنامه هلال احمر برای واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه / آغاز برنامه از ۱۰ آنلاین

به گزارش شفاف ، دکتر. کریم همتی در جلسه شورای معاونین هلال احمر گفت: از 10 اکتبر سال جاری تا 10 اکتبر ، 15 میلیون دوز واکسن هر هفته به کشور وارد می شود که در مجموع 60 میلیون دوز واکسن کرونا وارد می شود. امید است با این تلاش ها و با تزریق واکسن به همه مردم ، گامی مهم برای ایمن سازی کشور در برابر این بیماری برداشته شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل تسریع واردات واکسن ، کمک معاون اول رئیس جمهور است که با جلسات منظم و حضور همه طرف ها ، مجوزها را به سرعت صادر می کند. هلال احمر ، به لطف این همکاری داخلی و ارتباطات آن در عرصه بین المللی ، تا کنون به وعده های خود عمل کرده و تلاش خواهد کرد تا واکسن ها را به موقع به موقع تحویل دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد واکسن های وارد شده به کشور ، لازم است همه ارگان ها و نهادهایی که دارای واحدی به نام بهداشت و درمان هستند در واکسیناسیون شرکت کنند و در این زمینه نیروهای مسلح و هلال احمر آنها آمادگی خود را اعلام کرده اند و می توانند بار وزارت بهداشت را برداشته و واکسیناسیون جهانی را تسریع کنند.

همت با اشاره به مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: خدمات نجف و کربلا مانند سالهای گذشته به زائران هلال احمر ارائه می شود. در این راستا تا حد امکان از ظرفیت بیمارستان تازه تاسیس نجف برای ارائه خدمات درمانی و درمانی به زائران استفاده خواهیم کرد.

بر اساس پایگاه داده جمعیت هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلات حوزه منابع مالی تصریح کرد: بخشی از مبلغ هزینه ثبت نام خودرو در دفتر متعلق به هلال احمر است زیرا a از منابع بودجه این موسسه است ، طبق قانون ، حق ثبت نام در دفاتر را دارد. با توجه به اینکه مقامات ذیصلاح اعلام کرده اند که نیازی به ثبت مالکیت خودروها در دفتر نیست ، بنابراین بخشی از بودجه هلال احمر کاهش می یابد و در همین راستا از مجلس درخواست می کنیم تا مالی پایدار تعیین شود. منابع برای جمعیت هلال احمر با فوریت روبرو نشوید. از سوی دیگر ، به دلیل واکنش جدی هلال احمر به فوران ویروس کرونا در کشور ، هزینه های زیادی در این زمینه هزینه شده است که نیاز هلال احمر به منابع مالی را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا