اجتماعی

احیای تالاب انزلی نیازمند تصمیم گیری واحد کارشناسی است

باراناخبر/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان وضعیت تالاب انزلی را دردناک ارزیابی کرد و گفت: باید با تصمیم گیری واحد بر اساس نظر کارشناسان برای احیای تالاب بین المللی انزلی تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در حاشیه بازدید از منطقه بین المللی گردشگری تالاب انزلی و جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان به تشریح معنای عدالت پرداخت و اظهار داشت: عدالت یعنی حق دادن به حق. درست. و قرار دادن هر چیزی در جای خود و این یعنی ایجاد تعادل در امور.

وی با تاکید بر اینکه عدالت یعنی تعادل و تعادل منجر به زیبایی می شود، افزود: زمانی می توانیم ادعا کنیم که رفتارمان درست است که زیبایی را در همه زمینه ها ببینیم.

رئیس کل دادگستری گیلان یکی از وظایف قوه قضاییه را اجرای قانون و اجرای عدالت خواند و خاطرنشان کرد: روند رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی نیز به معنای ایجاد تعادل و عدالت است.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف دستگاه قضایی است و قوه قضاییه به عنوان مدعی حقوق مردم باید از حقوق مردم در همه عرصه ها صیانت کند.

وی وضعیت تالاب انزلی را دردناک توصیف کرد و گفت: باید با تصمیم گیری واحد بر اساس نظر کارشناسان برای احیای تالاب بین المللی انزلی تلاش کنیم.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به اینکه تالاب انزلی به دلیل سهل انگاری و بی تدبیری برخی مدیران گذشته آسیب های زیادی دیده است، گفت: تالاب انزلی مهمترین تالاب اقتصادی است. . و منابع امرار معاش.. ساکنان این شهر اکنون از نظر کیفی و کمی با گذشته تفاوت دارند.

وی بیان کرد: به دام افتادن، رسوبات و ورود فاضلاب و پساب به تالاب ها و همچنین فرسایش خاک در مناطق جنگلی و عدم نظارت متولیان امر از مشکلات و دغدغه های ساکنان شهرستان بندرانزلی است و امید می رود. که تالاب انزل با همت مسئولین احیا خواهد شد.

آقایی بر لزوم حفاظت از تالاب انزلی که میراث ملی و طبیعی و زیستگاه پرندگان است تاکید کرد و یادآور شد: چهار دستگاه دولتی شامل آب منطقه ای، منابع طبیعی، فاضلاب و محیط زیست موظف به رعایت قانون و رعایت قوانین و مقررات هستند. حمایت از اسناد بالادستی باید به اصلاح و احیای آن توجه جدی داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا