اقتصادی

حوزه گل و گیاه قابلیت صادرات بیش از ۱۰ میلیارد دلار را دارد

باراناخبر/ اصفهان مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 3.2 میلیارد دلار محصولات کشاورزی و باغی به دنیا صادر کردیم، گفت: حوزه گل و گیاه توانایی صادرات بیش از 10 میلیارد دلار محصول را دارد.

شاهین رستم پور امروز (پنجشنبه – 13 آبان) در چهارمین جشنواره گل و گیاهان تزئینی پاییزی در بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان، اظهار کرد: تغییرات اقلیمی ما را مجبور به تولید محصولات کشاورزی در فضاهای جدید مانند سرات کرده است.

وی با بیان اینکه مناطق جدید کشت گلخانه ای در استان اصفهان در حال توسعه است، گفت: استان اصفهان با بیش از 2000 هکتار گلخانه 10 درصد از مساحت گلخانه ای کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش باراناخبر، مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان اصفهان مهمترین استان کشور در تولید و عرضه محصولات کشاورزی محسوب می شود و محصولات آن به سراسر کشور و خارج از کشور صادر می شود.

وی تاکید کرد: در تولید محصولات کشاورزی با فرصت های صادراتی افزایش چشمگیری داشته ایم و طی یک سال گذشته بیش از 3.2 میلیارد دلار محصولات کشاورزی و باغی به سراسر جهان صادر کرده ایم.

رستم پور تاکید کرد: طی دو سال گذشته با فوران کرونا، حوزه گل و گیاه بیشترین آسیب را از این بیماری متحمل شده است، اما این مدت بد سپری شده و فعالان این عرصه همچنان پایدار و فعال هستند.

وی افزود: با توجه به رویکرد جهادی وزارت جهاد کشاورزی که توجه ویژه ای به بخش باغبانی، گل و گیاه دارد و با توجه به توانمندی های این بخش و وابستگی کمتر آن نسبت به سایر بخش ها، نیازمند تلاش جدی تری هستیم. . در این منطقه. “

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پیش بینی می شود حوزه گل و گیاه بتواند بیش از 10 میلیارد دلار محصول صادر کند.

آبی که از حوضه زاینده رود خارج شده باید برگردانده شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به وضعیت کشاورزی استان که امروز به دلیل خشکسالی و اضافه بار منابع آبی زاینده رود در وضعیت خوبی قرار ندارد، گفت: اکنون چاره ای جز مقابله و مقابله با آن نداریم. برای تطبیق با شرایط، اما آبی که از حوضه زاینده رود تخلیه شده است باید با تلاش مسئولان بازگردانده شود.

مهرداد مرادمند تاکید کرد: استان های اصفهان و زاینده رود دچار اضافه بار هستند و از سوی دیگر با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک باید خود را با شرایط موجود تطبیق دهیم که یکی از آنها توسعه کشت گلخانه ای است. .

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان اصفهان در کشاورزی گفت: اصفهان با وجود کمبود آب در تولید محصولات دامی و طیور رتبه اول کشور را دارد و در ساخت گلخانه در این استان پیشتاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: 234 هکتار گلخانه در استان اصفهان در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی فعال است.

وی درباره فعالیت بازار گل و گیاه سپاهان گفت: محصولاتی که مانند گل و گیاهان زینتی فاسد می شوند باید تقاضا محور باشد نه عرضه محور، بنابراین بحث بازاریابی مطمئن و کاهش هزینه ها در این بخش بسیار حائز اهمیت است. مهم “.

مرادمند با اشاره به حضور واسطه ها گفت: اگر حضور واسطه ها در بازار گل و گیاه زیاد باشد باعث افزایش قیمت محصول و به نوبه خود حمل و نقل و سایر عوامل محصولات کشاورزی می شود.

وی رمز موفقیت این صنعت را ایجاد زنجیره هایی دانست که در نهایت تولیدکننده از آن بهره مند خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه کرونا طی سال های گذشته آسیب هایی به مشاغل مختلف از جمله کشاورزی وارد کرده است، گفت: سومین. فاز این بازار.» به موضوع آموزش بیشتر توجه کنید.

حذف یارانه گیاهان زینتی در دوره تاج

رئیس هیئت مدیره بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان وی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز چهارمین دوره این جشنواره که طبق دو جشنواره شب بو، ششمین جشنواره در این کشور در حال برگزاری است، گفت: این بازار در زمینی به مساحت ساخته شده است. 2.5 هکتار و دارای سالن های مجزا برای گیاهان فصلی، ابزار و نهاده ها و …

مصطفی آدینه افزود: این مجموعه در سال 1392 تاسیس و با حضور فرمانداران مختلف در فازهای مختلف افتتاح شد و تنها چند درصد از فاز سوم این بازار تا بهره برداری و افتتاح باقی مانده است همچنین این بازارچه به صورت مستقیم 400 نفر مشغول به کار هستند و اشتغال غیر مستقیم به 2200 نفر رسیده است.

وی کمبود آب را یکی از بزرگترین مشکلات گل و گیاهان زینتی و بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: عمق چاه های ما از 5 متر به 140 متر رسیده و از طرفی کیفیت آب آن افزایش یافته است. کاهش یافته است کاهش کیفیت آب و خاک روی گل ها تأثیر می گذارد، بنابراین ما خواهان جریان زاینده رود هستیم.

رئیس هیئت مدیره بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان از حذف یارانه گیاهان زینتی در دوران کرونا انتقاد کرد و تصریح کرد: 17 درصد است.

تولید 30 میلیون گل فصلی و زینتی در خمینی شهر

فرمانداران و خمینی شهر وی با اشاره به اینکه حدود 20 ماه است که درگیر مهمان ناخوانده کرونا هستیم، گفت: شیوع این بیماری علاوه بر جان باختن بسیاری از عزیزان، اشتغال و اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است. از اصناف آسیب دیده طبقه گل و گیاه بود به دلیل لغو بسیاری از مراسم، تقاضا برای گل و گیاه در اطراف خانه و مراسم کاهش یافت.

علیرضا بصیری با تاکید بر اینکه خمینی شهر در طول سال 30 میلیون گل فصلی و زینتی تولید می کند، تاکید کرد: این شهرستان یکی از بهترین تولیدکنندگان کشور است، همچنین با تولید سالانه 12 میلیون گل شب اولین تولیدکننده این گل در کشور است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 400 گلخانه در 80 هکتار فضا در این شهرستان گفت: در این گلخانه ها بیش از 3000 شغل مستقیم و 2000 شغل غیرمستقیم ایجاد شده است که با فراهم شدن فضا و سرمایه گذاری بیشتر امکان ایجاد اشتغال فراهم شده است. فعالیت و اشتغال بیشتر است.

فرماندار خمینی شهر با اشاره به اینکه بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان بیش از 50 گونه گل تولید می کند، گفت: با پیگیری های انجام شده امیدواریم بخش های الف و ج این بازار به بهره برداری برسد. “

وی با بیان اینکه 80 درصد گل و گیاه این شهرستان به سراسر کشور صادر می شود و صادرات به خارج از کشور نیز داریم، گفت: این شهرستان با وجود مشکلات کم آبی و خشکسالی ظرفیت خوبی در تولید گل و گیاه دارد. .

بصیری در پایان بر اهتمام اهالی این شهرستان نسبت به واکسیناسیون کرونا تاکید کرد و گفت: امیدواریم مردم تزریق واکسن را به تاخیر نیندازند و با تزریق آن از ویروس کرونا در امان بمانند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا