عمومی

ایران اکنون ظرفیت ۲۵ میلیارد دلار صادرات دارد

به گزارش ایرنا ، علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان کرمان با اعلام اینکه با عنایت رئیس جمهور اتفاقات خوبی در معیشت و اقتصاد کشور رخ داده است ، افزود: 10 هزار واحد از 52 هزار واحد در کشور است راکد و بسته است تا حذف شود ما سعی می کنیم موانع موجود در این مناطق را پشت سر بگذاریم.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات 52 هزار میلیارد دلاری با پیشنهاد صمت تصویب شد و به بانک ها اطلاع داده شد که برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد و تکمیل پروژه های نیمه تمام این وام ها بازپرداخت می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به حمایت اعضای پارلمان استان کرمان در زمینه گام تولید گفت: تجهیزات موظف به اجرای مصوبات ستاد برای تسهیل و رفع موانع تولید بودند.

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیاز به حمایت دولت دارد

وی گفت: “وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خط مقدم جنگ اقتصادی و معیشت مردم است ، اما مورد حمله مستاجر و مفسدان قرار گرفته است.”

رزم حسینی اظهار داشت: امروز وزارت صمت 40 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور و 38 درصد از اشتغال و امرار معاش مردم را در اختیار گرفته و در خط مقدم حمله بدخواهان در جنگ اقتصادی قرار دارد.

وی افزود: وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای کار صادقانه و به دور از ملاحظات سیاسی و اجرای سبک جدید نیاز به حمایت دولت دارد و من مجبورم تحولات سه ماه گذشته را با حمایت رئيس جمهور “.

وی گفت که وزارت صمت در واقع از چهار وزارتخانه تشکیل شده و برای بهبود شرایط زندگی مردم ، تولید ، تجارت خارجی ، صادرات و واردات کشور به حمایت دولت نیاز دارد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به شهر قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی گفت: اقدامات انجام شده در این شهرستان به احترام استان کرمان سه بار مورد تأکید و توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت. .

ویبا با بیان اینکه بحث در مورد محبوبیت اقتصاد و شروع کار در شهر قلعه گنج به عنوان الگویی از اقتصاد مقاومتی می تواند با انتشار کتاب و کامل انجام شود ، گفت: 254 معاون اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی ایجاد شدند ، 95٪ آن بخش خصوصی است. هشته استان ساخت.

ظرفیت صادرات ایران 25 میلیارد دلار است

رزم حسینی با اشاره به اقدامات وزارت صمت در حل مشکل جذب ارز خارجی صادرکنندگان از واردات ، تأمین کالاهای اساسی ، مواد اولیه کارخانه و جدول افراد از صادرات ، گفت: اکنون کشور فرصت دارد صادرات 25 میلیارد دلار.

وی ادامه داد: طی یک ماه و نیم گذشته 5 میلیارد دلار ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت کشور محقق شده و خلوص ارز واردات در سامانه جامع تجارت و مراحل ثبت سفارش باز است.

وی با بیان اینکه با همکاری بانک مرکزی در رونق صادرات و ارز کشور اتفاقاتی خواهیم داشت گفت: همه واحدهای صنعتی و معادن باید از محصولات محلی استفاده کنند و این روند به استان ها ابلاغ می شود.

سیاست یعنی اقتصاد و معیشت مردم

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه سیاسی ترین کار امروز ما معیشت و اقتصاد مردم است ، افزود: باید قلب مردم را نسبت به نظام و انقلاب نرم کنیم.

مردمی که دیوانه وار دور خودرویی که پیکر این شهید والا مقام را جمع می کردند و اشک می ریختند با اشاره به شهید سرلشکر شهید سلیمانی گفتند: شهید سلیمانی با کار و اقتصاد قلب مردم را به دست آورد و راه این شهادت در این زمینه باید یک شعار باشد. این باید ملت ایران باشد و در صورت تحقق ، دارایی هایی در کشور وجود دارد که می تواند ایران را به مقام نخست منطقه برساند.

وی ادامه داد: این امر با حمایت قوه قضاییه و همکاری مدیران کشور و استان محقق می شود و بسیاری از پروژه های نیمه تمام را می توان در مدت زمان کوتاهی به اتمام رساند.

رزم حسینی با اشاره به فروش مواد اولیه به چند معدن در جنوب استان کرمان و استخراج آن اظهار داشت: صنایع پایین دستی و وابسته نیز باید در دستور کار واحدهای تولیدی این منطقه قرار گیرد.

وزیر صمت از بوروکراسی اداری انتقاد می کند

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: بوروکراسی اداری طاقت فرسا است و همه باید از همه جا خلاص شوند و ما تا آنجا که می توانیم در وزارت صمت در منطقه خود کار خواهیم کرد.

وی با اشاره به بوروکراسی اداری که 120 سال بوروکراسی را گسترش داده و مردم را کوچک کرده ، دولت را کوچک تر کرده و مردم را گسترش داده است ، افزود: اگر فرصتی داشتیم ، وزارت سکوت ایجاد می کردیم که کمترین قدرت و حداکثر کارایی را داشته باشد. “

وی گفت: احتمال اصلاحات وجود دارد اما برای انجام کاری در توسعه کشور باید خود را فدا کنید و این امکان وجود دارد که ما با همکاری نمایندگان مجلس و تجربه کرمان و خراسان رضوی قوانین مزاحم را لیست کنیم.

رزم حسینی یادآور شد: ستاد تخفیف و رفع موانع تولید پتانسیل زیادی برای اقتصاد استان دارد ، ما قانون را به نفع توسعه کشور خم خواهیم کرد ، اما قانون را زیر پا نمی گذاریم.

مین های راکد طی روزهای آینده فعال می شوند

وی گفت: معادن راکدی که مجوز اکتشاف را دارند اما هیچ فعالیتی ندارند ، طی روزهای آینده به حراج گذاشته می شوند که به شورای معدن واگذار شده است.

وزیر صمت با اشاره به استفاده از نظرات تخصصی و کمک به استاندار و اعضای شورای معدن افزود: “فقط سه درصد از جغرافیای ایران سازمان زمین شناسی است ، بقیه توسط محیط زیست ، منابع طبیعی مسدود شده است. و جوهر “.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مناطق معدنی و فرصت های اقتصادی گفت: یک شرکت بخش خصوصی 18000 شغل ایجاد کرده و یک شهر صنعتی خصوصی دارد و در حال گسترش است.

وی گفت: لبنیات ایرانی در خاورمیانه رتبه اول را دارد و این ظرفیتی است که در داخل کشور ایجاد شده است.

ما روند داخلی سازی را شروع کردیم

رزم حسینی تأکید کرد: دادگستری استان کرمان همان سربازان سرلشکر حاج قاسم سلیمانی هستند و با پشتیبانی امام جمعه کرمان استان ها را با ظرفیت داخلی می سازیم.

وی افزود: امکان توسعه ساخت و سازهای فوق العاده داخلی در کشور وجود دارد و در زمینه نیروگاه ها و اتومبیل ها ، داخلی سازی را آغاز کرده ایم و در حال حذف امضاهای طلایی و تفویض اختیار هستیم که به صورت آزمایشی در چندین استانها “.

منابع مالی را با مدیریت به واحدهای تولیدی پرداخت کنید

وی با بیان اینکه منطقه مربوط به بودجه 976 تریلیون دلار در سال 1998 و 930 تریلیون دلار در سال 1997 عنوان شده است اظهار داشت: 6 درصد از تسهیلات به واحدهای خرد پرداخت شده در حالیکه 75 درصد اشتغال مربوط به این حوزه بوده و 90 درصد تسهیلات پرداخت شد 10٪ از واحدهای پرداخت شده به معنای افزایش اختلاف طبقاتی و حاشیه نشینی است.

رزم حسینی اظهار داشت: 500 هزار میلیارد دلار حداقل گردش مالی صنعت کشور برای استفاده از محل وزارتخانه و شرکت های توسعه و بخش خصوصی برای تأمین مالی مشاغل کوچک است که توسط نمایندگان و بانک ها پشتیبانی می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: پرداخت مدیریت شده منابع مالی از جمله برنامه های وزارت صمت است.

وی گفت: “راه آهن جیرفت باید به شبکه ملی متصل شود. این پروژه از دولت یازدهم آغاز شده و ما آماده مداخله در شرکت های توسعه دهنده در این زمینه هستیم. گل گهر این پروژه را بدون بخش دولتی آغاز کرده است”.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: ما پروژه انتقال آب دریای عمان را در چابهار آغاز کردیم ، زمین ها و شرکت ها را تحویل گرفتیم و عملیات اجرایی آن در طول این دولت آغاز شده است و امیدواریم که توسط وزارت صمت به اتمام برسد. “

وزیر صمت از مردم کرمان برای مراسم سردار سلیمانی تشکر کرد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده وی در دوران دفاع مقدس افزود: آنها به یک جانباز متواضع و محبوب و مردم قدرشناس تبدیل شدند استان کرمان نیز از این سرباز فداکار تقدیر کرد.

رزم حسینی ادامه داد: باید از مردم استان کرمان تشکر و قدردانی کنم و ظرف مدت 10 روز از ستاد مربوطه برای زحمات مردم ، نماینده ، ولی فقیه و رهبر نماز جمعه کرمان ، فرمانده سپاه ثارالله ، فرماندار کرمان ، مجمع نمایندگان ، رادیو و تلویزیون ، رفقای رسانه خود به خود از این سرباز فداکار تقدیر کردند.

وی با اشاره به خدمات والای آیت الله جعفری در بسیج مردم برای دفاع از انقلاب و سرزمین ایران در دوران دفاع مقدس ، افزود: فرصتی فراهم شد تا در اولین سالگرد شهادت سردار دوله حضور داشته باشم ، تا بار دیگر با مقامات استانی و دو جلسه بسیار م “ثر “. بیایید به اقتصاد کرمان ادامه دهیم.

کمبود زیرساخت ها در کرمان مسیر توسعه را مسدود کرده است

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت کاری نبوده اما موافقت کرد که در جلسات کاری کارگروه تسهیل و شورای معادن شرکت کند ، گفت: ممکن است به انتخاب وزیر انتخاب شود از سکوت و اگر این منطقه مورد توجه قرار نگیرد ، استان ظرفیت توسعه را ندارد.

علی زین وند افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده و ارزیابی های توسعه با اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تعیین شده است.

دکمه بازگشت به بالا